Hídlezárás, jó egy évre
Már lezárták a Kálvin teret
Augusztus 21-től zárják le

Augusztus 21-től zárják le

Augsuztus 21-től zárják le


Budapest legközelebbi és legjelentősebb fennakadása az utóbbi évek legnagyobb beruházásának következménye. A 4-es metró elhúzódó építésének folyománya a Szabadság híd lezárása, amely idén augusztus 21-étől esedékes.

A munkálatok már megkezdődtek, az állványozás a híd korrózióvédelmi munkálataihoz szükséges, de ez jelenleg a járműforgalmat nem akadályozza. Az autókat augusztus 21-től tiltják ki, ezután csak gyalogszerrel vághatunk itt át a Duna felett. A felújítás várható időtartama 15 hónap.

Jövőre még rosszabb lesz

Egyesek szerint a Margit híd rosszabb állapotban van a Szabadság hídnál, de utóbbi rekonstrukcióját célszerű összekötni a metróépítéssel. A felújítás érinti az útpályát, a villamossíneket, valamint a gyalogosjárdákat is, elvégzik továbbá a szükséges közműfelújítást a környéken. Budapest legrövidebb hídja új díszkivilágítást is kap. A kivitelezés tervezett költsége 5 milliárd forint feletti összegre rúg.

Pótlóbuszok váltják fel

Pótlóbuszok váltják fel

Pótlóbuszok váltják fel


Sokkal nagyobb bajban leszünk 2008-ban, miután lezárják a város szívében lévő Margit hidat, amelynekmunkálataival megvárják az M0-ás északi hídjának, a Megyeri hídnak az átadását. Feltéve, hogy a leromlott állagú híd alkalmas marad addig a közlekedésre.

A rakpart is kilőve

A Szabadság híd kiesése még nem minden, mivel közvetlen közelében május 14-től majdnem hat hónapra lezárják a Pesti alsó rakpart Közraktár utca és Belgrád rakpart közötti részét is. Erre ugyancsak a Fővám téri megálló építése miatt van szükség, ekkor alakítják ki a metróállomás külső falait. Várhatóan július 21-től a felső rakparton is megszűnik az autózás, ezután a 2-es villamost pótlóbuszok váltják fel. A Fővám téren várhatóan 2009 közepéig tart az építkezés.

Már lezárták a Kálvin teret

Már lezárták a Kálvin teret

Már lezárták a Kálvin teret


A Kálvin tér már jelenleg is csak a BKV és a taxik számára átjárható, a munka eddig a tervek szerint halad. Azállomásszerkezet építése május közepén kezdődik. A környéken működő szállodák, üzletek és szórakozóhelyek változatlanul üzemelnek, de a visszaeső érdeklődés előre megjósolható.

A Kálvin tér 2008 végére, a Műegyetem előtti rész és a Móricz Zsigmond körtéren az állomás 2009 augusztusára készülhet el. Addig számítsunk kisebb-nagyobb fennakadásokra a környéken.


40 százalék új útburkolat, majdnem a fele  

A 4-es metró építésével néhol közösen, néhol pedig attól függetlenül folynak tovább az útfelújítások. A 2005-ös évben meghirdetett Podmaniczky-program keretében idén év végére a fővárosi kezelésű utak 40 százaléka megújul.

2005-ben 80, 2006-ban 200 km út javult meg Budapesten, idén ez a szám várhatóan meghaladja a 100

Kb. 100 km új út épül idén

Kb. 100 km új út épül idén

Kb. 100 km új út épül idén


kilométert.Azért csak várhatóan, mert a 2007-es programon még dolgozik a Fővárosi Önkormányzat, mivel a kormány a tervezettnél 5 milliárddal kevesebbel járult hozzá a munkálatokhoz. Jelenleg 2,1 milliárdos költségvetési forrást remél a főváros, így 10,6 milliárd forinttal gazdálkodhatna ebben az évben. A mostani és a közeljövőben esedékes útfelújításokról a táblázat a harmadik oldalon.

Éjjel is dolgoznak

Az útfelújítások ütemezése úgy történt, hogy az a lehető legkisebb fennakadást okozza a városban. Persze ez nem azt jelenti, hogy megúsznánk a dugókat. A metróépítés miatti lezárásokkal együtt lesz baj bőven. Ezt enyhítendő, a legnagyobb forgalmú utakon a munkákat a nyári időszakra ütemezték, amikor jellemzően 30 százalékkal gyérebb a forgalom.

Ezeken a helyeken valószínűleg éjjel is dolgoznak majd a munkások, ami jó az autósoknak, és rossz a közelben

Nyáron 30 százalékkal kisebb a forgalom

Nyáron 30 százalékkal kisebb a forgalom

Nyáron 30 százalékkal kisebb a forgalom


lakóknak.

Hidak, felüljárók

Az útfelújítás mellett a hidak és a felüljárók felújítása is a program részét képezi. 2005-ben 12, 2006-ban 3, idén pedig a Szabadság híd mellett öt kisebb híd is megújul. Az Árpád híd a Szabadság híd lezárásáig mindkét oldalon új aszfaltréteget kap. Itt is jókora tumultus várható.

Korlátozások, akadálymentesítés

Az útfelújítások környékén két korlátozás lép minden esetben érvénybe. Az egyik a 30 km/órás sebességkorlátozás, – az autók érdekében – a másik a parkolási tilalom, hogy folyamatos lehessen a munkavégzés.

Az útfelújításokkal egyetemben akadálymentesítést is végeznek, így a járdaszegélyeket csak annyira süllyesztik le, hogy az út és a járdaszegély találkozását a látássérültek érzékelhessék.

Majndem kész a völgyhíd

Majndem kész a völgyhíd

Majndem kész a völgyhíd


Az M3-ast is piszkálják

Idén az autópályák közül az M3-ast érintik a felújítások, ahol a legjelentősebb szakaszépítés május eleje óta folyik is. A Budapest felé vezető oldalon a 145-160 km között félpályás útlezárás kíséretében frissítik a burkolatot.

A túrást július végéig kell kerülgetni, majd a Magyar Nagydíj után ugyanitt a túloldal kerül sorra. A felújítás új technológiával folyik, a felmart burkolatot a helyszínen összezúzzák, majd újból beépítik. Ez az eljárás jelentős anyag- és költségmegtakarítással jár.

Szintén az M3-ason a 80-82 valamint a 94-97 kilométerszelvények között is lassítani kell június 14-éig, ahova új aszfaltréteget varázsolnak az útmunkások. A felsoroltakon kívül további helyeken kell elterelésekre számítani, mivel több helyen a vízátfolyásos szakaszokat próbálják eltüntetni.

Jelentős fennakadásra lehet majd számítani a 13. kilométernél is, ahol az M3-as – M0-s körgyűrű csomópontját kell kiépíteni.


2007-ben az alábbi hídfelújításokat tervezi a főváros:
II. kerület Nagykovácsi út – Ördög-árok közúti híd
III. kerület Nánási út – Aranyhegyi-patak közúti híd
III. – XIII. kerület Árpád híd (burkolatfelújítás)
XIV. kerület Városligeti-tó feletti gyalogos híd
XV. kerület Régi Fóti út – Szilas-patak híd
XXII. kerület Horogszegi határsor – Hosszúréti-patak közúti híd
Folyamatban lévő útfelújítások
Kerület Út
V. Kálmán Imre utca (Bajcsy-Zsilinszky út – Kozma Ferenc utca)
VII.  Damjanich utca (Dózsa György út – Rottenbiller utca)
IX. Lobogó utca (Napfény utca – Toronyház utca)
Toronyház utca (Lobogó utca – Dési Huber utca)
X. Bihari út (Mázsa tér – Ceglédi utca)
XIV. Telepes utca (Nagy Lajos király útja – Öv utca)
XVIII. Péterhalmi út (Körös utca – Gilice tér)
XX. Csepeli átjáró (híd felhajtó – lehajtó)
Topánka utca (Helsinki út – Szent Imre herceg utca)
XXIII. Haraszti út (Grassalkovich út ? Budapest határa)

A közeljövőben kezdődő útfelújítások (1. csoport)
Kerület Út
II.     Hűvösvölgyi út (Budakeszi út – Kelemen László utcai csomópont)
III. Vörösvári út (Bécsi út – Flórián tér)
Serfőző utca (Flórián tér – Árpád fejedelem útja)
Tavasz utca (Flórián tér – Árpád fejedelem útja)
XI. Nagyszőlős út (Bocskai út – Budaörsi út)
XIV. Ungvár utca (Rákospatak utca – Csáktornya park)
XV. Apolló utca (Drégelyvár utca – Őrjárat utca)
Dembinszky utca (Pázmány Péter utca – Rákos út)
Páskomliget utca (Bánkút utca – Nyírpalota út)
Szerencs utca (Rákos utca – Pestújhelyi út)
XVI. Zsélyi Aladár utca (Veres Péter út – Újszász utca)
XVII. 513. utca (Pesti út – Lázár deák utca)
XX. Baross utca (Tinódi utca – Határ út)
Vágóhíd utca (Tinódi utca – Előd utca)
Orsolya utca (Wesselényi utca – Pacsirta utca)