Lifestyle = életstílus
Bármilyen fura, az autós kiegészítőket, termékeket nem azért árulják a gyártók, hogy nagyot kaszáljanak vele. Céljuk inkább a márka iránti vonzalom erősítése, esetleg új szimpatizánsok szerzése. Ez nem jelenti azt, hogy ingyen utánunk dobálják az ilyen termékeket, sőt meglehetősen drágán megfizetünk értük.
A magas ár egyik fő oka, hogy tapasztalat híján általában az adott iparág egy neves képviselőjével dolgoznak együtt az autógyárak, amitől emelkedik az ár. A minőség itt legalább olyan fontos, mint az autóknál. Ciki lenne, ha az első mosás után kifakulna a Ferraris pólónk.
A kiegészítőknek se szeri se száma, a radírtól a kerékpárig mindent megvehetünk autós logóval, feltéve hogy
egy prémiummárka a kedvencünk. Rendkívül népszerűek a gyerekek számára készült termékek, a BMW-nél például minden harmadik cikket ilyen tett ki. A népszerűség itt persze relatív, egy év alatt max 5000 darab gyerekbicikli fogyott. Ha meglátjuk a 65 ezer forintos árcímkét rajta, akkor már érthető miért. Ennél jobban csak a Forma-1-es cuccok mennek manapság.
Százezres iskolakezdés Ferrari vonalzóval
A gyerekbiciklin és a ruházaton kívül millió apróságot vehetünk autógyárak logóival. Iskolakezdésre a 600 forintos Mercedes könyvjelzőn keresztül, 15 ezer forintos Maybach grafitceruzán át sok egyéb aprósággal kedveskedhetünk csemeténknek.
Egy 12 ezer forintos Ferrari alumínium vonalzóval például biztosan ő lesz a sztár technikaórán, pláne ha egy szintén lovacskás hegyezővel köszörüli le a cerka hegyét, amit euróból átszámolva 6000 forintért kaphatunk meg.
Persze nem érdemes összezavarni a gyereket a sok márkanévvel, ezért szigorúan ahhoz az egyhez ragaszkodjunk
, ami otthon a garázsban áll.
Bugatti széf 25 millióért
Aki 1,2 millió eurót költ autóra, biztosan nem küzd anyagi gondokkal. Ezt a gondolatmenetet, követhették azok a gyártók is, akik a Bugatti nevével fémjelzett portékákat árusítják. Nem jelenthet problémát egy olyan széf megvásárlása, ahol a százmilliókat érő slusszkulcsot tárolhatja a tulajdonos. Még ha ez plusz 25 millió forintba is kerül.
A világhírű páncélszekrényeket gyártó Stockinger vállalat ennyiért kínálja limitált szériás 83 literes, 535 kilós, bugatti logós széfjét. A biztonságról csúcstechnika gondoskodik, a belsőt finom Bugatti-bőr és alumínium borítja, amit LED-es izzók világítanak meg hangulatosan.
Órát 40 millióért
Az órák között véletlenül megint a Bugatti nevéhez fűződik a legdrágábbik, kereken 200 ezer dollárt kérnek érte. Persze korántsem biztos, hogy rálelünk még egy ilyenre, mivel mindössze 150 darab készült a Parmigiani Bugatti Type 370-esből, amit a japánok az év órájának is megválasztottak 2006-ban.
A méregdrága óra különlegessége, hogy a henger alakú, fehéraranyból készült vázban nem a szokásos helyén találjuka kijelzőt, ott csak a gyönyörű mechanikát szemlélhetjük, az átlátszó zafírüvegen keresztül. A kijelző kilencven fokkal elforgatva van a csuklónkon, aminek extravagáns kinézetén kívül van egy további előnye is.
A vezetőnek nem kell elengednie a kormányt, sőt nem kell elfordítania a kezét sem. Így akár 350 km/órás sebességgel haladva is nyugodtan lepillanthat, majd gyorsíthat 400-ra, hogy hazaérjen ebédre. Az óra tervezői talán észre sem vették, hogy az autó rendelkezik egy sokkal könnyebben leolvasható saját órával is.
Ferrari fitneszgép 3,7 millióért
Sokszor sok helyen leírták már, hogy ami kombinált, az sosem jó igazán. Úgy látszik ez csöppet sem zavarta a
Ferrarit, amikor megalkotta megakombinált fitneszgépét. A kondigép a hivatalos ferraripiros színben pompázik, az ülő és támaszkodó bőrfelületek, pedig pont olyan bézs színűek, mint a klasszikus Ferrari belsők.
A trénerek által kifejlesztett, korrózióálló anyagból készült csöppségen 25-féle gyakorlat végezhető. Önsúlya 150 kg, amihez további 90 kilogramm súly jár, gyönyörűen krómozva. A gyakorlatokat egy odabiggyesztett számítógép is segíti.
Porsche szánkó
Szó sem lehet róla, hogy egy ócska faszánkóval égessük magukat a hegyekben, miután 4X4-es 911-esünkkel vagy a Cayenne terepjárónkkal felküzdöttük magunkat a csúcsra. A Porsche Design már hosszú évek óta kínál egy
összecsukható, mindössze 5,5 kilós alumínium szánkót, amit különleges acéltalpai még a kormányozható, fékezhető ruszki szánkónál is gyorsabban juttatnak a domb aljára. Hordtáskája bármelyik Porsche modellben könnyen elhelyezhető. Ára 75 ezer forintnak megfelelő euró.
Hol lehet megvenni?
Az autós kiegészítő termékeket a márkakereskedések árusítják, ott lehet legkönnyebben hozzájuk jutni. Ha nincs, akkor vagy a helyszínen, vagy otthon a számítógép előtt ülve rendelhetjük meg az interneten keresztül kiszemelt csecsebecsénket. A cikkben és a külföldi weboldalakon szereplő árak nem a hazai árviszonyokat tükrözik, bár jó esetben csak a postaköltséget kell rászámolnunk.