A napokban közölte az ORFK szóvivői irodája, hogy pályázatot írnak ki páncélozott szolgálati autók beszerzésére, amivel Gyurcsány Ferenc és Sólyom László vagy éppen külföldi védett politikusok szállíthatók biztonságosan. Eddig saját páncélozott járműve nem volt az őrezrednek, tesztelésre kapott A8 Securityt használtak, ami 50 milliót ér használtan.
Úgy gondoltuk, segítünk elkölteni gondolatban azt az 50-100 millió forintot, amit az ORFK autóvásárlásra szán. Mi persze más feltételekkel, okosabban költjük a pénzt.
Ferrari 599 GTB Fiorano – 60 millió
Egy Ferrarinak mindig kell lennie a sorban, ha álomautókról van szó. A Scaglietti formája nekünk egyszerűen nem jön be, viszont az állami vezetőkhöz hasonlóan mi is szeretjük a 12 hengeres motor doromboló hangját. Választásunk így az 599 GTB Fioranora esett. A Ferrari szinte egyetlen exkluzív gyártóként jelen van egy márkakereskedéssel Budapesten, így nem kell a vásárláshoz külföldre utaznunk.
Ez persze nem jelenti azt, hogy a lovacskás autó már holnap ott fog parkolni a márványlapon a garázsban. A 12 hengeres modellekre jóval többet kell várni a világ minden táján, a hazai pár darabos kvóta pedig gyorsan betelik. Ha most befizetnénk a bruttó vételár 5 százalékát előlegként, jó esetben jövőre juthatnánk hozzá valamikor, rossz esetben csak 2009-ben.
A Fiorano itthon sehogy sem férne bele az ötvenmilliós keretbe, mivel 192 500 eurós alapára önmagában 47 milliót tesz ki. Erre jönne még a 3 milliós regadó, és a közel 10 millió forintos ÁFA. 60 millióért 620 lóerőt, 12 hengert, 3,7 másodperces gyorsulást, 330 km/órás végsebességet, és sok elismerő pillantást kapunk.
Rolls-Royce Drophead Coupe – 100 millió felett
Elegánsabb, tágasabb és egyelőre még ritkább a Rolls-Royce megakabriója, a Phantomból készített Drophead Coupe. Ilyet itthon nem árulnak, legalább Bécsig el kell utazni érte. Az RR kelet-közép-európai szóvivője szerint a vásárlók mégsem szoktak panaszkodni, mivel általában 4-5 otthonuk van szerte a világban, és az egyik helyen biztosan találnak márkakereskedést. Ha nem, repülnek.
Exkluzivitásban itt sincs hiány, már ami a várakozási időt illeti. Itt a legjobb eset 2008. év vége, de valószínűbb, hogy csak 2009-re sikerül majd belehuppanunk a Drophead Coupe nemes bőrrel, alumíniummal és tikfával borított belsejébe.
A rapperek által előszeretettel választott modellért alapáron 370 ezer eurót, azaz mintegy 91 milliót kell letenni az asztalra. Adókkal együtt ez már bőven megüti a 100 milliós határt. A 6,75 literes, V12-es motor egy Ferrarihoz képest nem repíti nagyon a termetes kabriót, de azért így is odaver egy átlagos 300 lóerő körüli sportautót. A tetemes összegbe belefér a hátrafelé nyíló motoros ajtó és a gyújtásra előugró női szobrocska is.
Bugatti Veyron 16,4 – 300 millió Ft!
Aki hozzánk hasonlóan pár nap után már kevesli a 13 másodperces gyorsulási értéket 200-ra, annak a Bugatti Veyron 16,4 lesz az egyetlen kielégítő megoldás. A 13-hoz plusz 1 másodpercet hozzáadva, már 300-zal száguld az 1001 lóerős sportkocsi, de van folytatás is, pontosan 408-ig.
Ekkora sebességgel 15 percig bírják a gumik, kész szerencse, hogy 12 perc alatt teljesen kiürülne a tank, ha találnák egy olyan pályát a világon, ahol ennyivel, ilyen hosszan lehetne száguldani.
Tévedünk, ha azt gondoljuk, hogy egy ilyen exkluzív autót nem tudunk itthon beszerezni. A Porsche M5 elintézi nekünk ha döntöttünk, bár tesztvezetésre csak Bécsben van lehetőség. Az autóritkaságért 300 millió körüli összeget kell összespórolni forintban, és akár évekig is várhatunk rá.
Lamborghini Murciélago LP640 Roadster – 100 alatt
Aki nem akar lemaradni a szomszéd Ferrarija mögött, de inkább a Lamborghinire szavaz, annak jó választás a Murciélago LP640 Roadster. A Lamborghini ritkasága 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amit érzésre tovább fokozhatunk, ha nyitott tetővel autózunk. Jobb is ebben az állapotban furikázni, mivel a vászontető csak 160-ig bírja, így ennél nagyobb sebességnél sanszos, hogy az árokparton végzi. Jó esély van arra is, hogy ekkora sebességre a sarki közértig is felgyorsulunk.
Természetesen a Lamborghiniben is 12 henger muzsikál, némi logikával magunktól is kitalálhatjuk, 640 lóerő társaságában. Az adókkal együtt közel 90 millió forintos alapárért kapható roadster beszerzését szintén elintézi a Porsche M5. Amíg megérkezik, érdemes beszerezni egy jó sapkát és egy sálat, hogy ne fázzunk meg az első 330-as végsebességteszt alatt.
Mercedes CL65 AMG – 60 millióért
A sort a legjózanabb, legkényelmesebb választással zárjuk, egy Mercedes CL65 AMG képében. A gyönyörű kupét szintén V12-es motor hajtja, dupla turbóval kiegészítve. A 612 lóerő meglehetősen eredményesen gyorsít, 4,4 másodperc is elég a 100-as sprintig, kár hogy a száguldásnak 250-nél véget vet a gyári elektronika.
A CL Mercit bármelyik Magyarországi kereskedésben megrendelhetjük, a legutolsó árfolyam szerint pontosan 59 483 500 forintos alapáron. Ez még mindig 10 millióval feljebb van az Audi A8 Security tesztautónál, de azért mi inkább ezt választanánk.