A Nyugatiból indult az a szerelvény, amin együtt utazott a halandókkal Kóka János, Demszky Gábor. És rajtuk kívül vagy háromszáz újságíró, riporter, fotós.

Az indulás előtt a Nyugati pályaudvar csarnokában a főpolgármester nem tudta megállni, hogy ne meséljen az új kormányzati negyed miatt megváltozó funkciójú épület jövőjéről. Így megtudhattuk, hogy reményeik szerint itt kulturális központ épülhet.

Mekkora szerencse. Még kiesne valaki
Ekkora kulturális központot építünk belőle!

Ekkora kulturális központot építünk belőle!

Ekkora kulturális központot építünk belőle!

 

 

Kóka Jánossal fejeztük be a múlt hetet, – akkor a nemrég elkészült kőröshegyi völgyhídnál jártunk – de már ennek a hétnek a legelejére is jutott valami újabb átadnivaló, az elfoglalt miniszternek. Ezúttal a városközpontot és a repülőteret összekötő új vasúti megálló szalagját vágták át, Demszky Gáborral közösen. Odáig viszont a pórnéppel együtt izzadtak a vonaton. Majd következett az ünnepélyes átadás, azután pedig már szerencsére a repülőtér épületében folytatódott a program.

Elégedetlenek

Miközben a fontos emberek leszálltak a vonatról, az egyik közeli ház kerítésére két, lepedőnyi üzenetet installáltak a boldogtalan lakók, amelyben a beruházás befejezettségét, illetve az átadás időszerűségét firtatták. A lakók a tervekben szereplő, de a valóságban nem létező hangszigetelő falakat hiányolták.

Dekoráció

Dekoráció

Dekoráció

 

 

Maga a megálló sem tűnik hatalmas beruházásnak, a várakozóknak alig 15 méteres fedett rész jutott az eső és a nap ellen, és érkezésünkkor a felvonó is betegeskedett.

Mennyibe kerül?

Azért, hogy a Nyugatiból Ferihegyre vonatozhassunk, 300 forintos jegyet kell váltani. Jó hír, hogy az egyesített bérlet érvényes a járaton, valamint a különféle vasúti kedvezményeket ezen a vonalon is igénybe lehet venni.

Többen is átvágták

Többen is átvágták

Többen is átvágták

 

 

Szeptemberig csak személyvonatok állnak meg Ferihegyen, de ősztől az Inter City járatok is megállnak majd az egyes terminál szomszédságában. Egyelőre csak ezt a terminált lehet vasúton is elérni, aki a Ferihegy 2-re igyekszik, annak itt a BKV buszjáratára kell átszállnia. A menetidő általában 20-30 perc között alakul, nekünk a reptérről 27 percig tartott, amíg a Nyugatiba értünk. Az ígéretek szerint az IC-járatok beindulásával azonban ez az idő 20 perc alá csökkenhet.

A következő oldalon kiderül, milyen varázsszó hallatán nem kell felmutatni a jegyet és a mentrendet is tanulmányozhatja, akinek szüksége van rá.


Lógós újságírók

Hazafelé szintén felültünk a vonatra, bár jegyünk nem volt. Elméletileg a meghívót kellett volna felmutatni a vérszomjas kallernek, de persze ezt elfelejtettük kinyomtatni és magunkkal vinni. Szerencsére mikor megérkezett a jegyvizsgáló, elég volt elmesélni, hogy honnan érkeztünk. Úgy látszik egyes információk jól terjednek a MÁV-nál, így emberünk érdeklődött, hogy éreztük magunkat a rendezvényen, – mintha azért mentünk volna, mert jó nekünk – aztán a választól megnyugodva a többi újságíróhoz indult. Persze a nagyok ezúttal nem vonatoztak velünk.

Íme a reptéri menetrend:

*: Szemeretelepen és Pestszentlőrincen nem áll meg
**: Vasárnap és ünnepnap nem közlekedik

Indulás a Nyugatiból
Óra
Munkanapokon
Perc
Szombaton és vasárnap
Perc
 03 00, 45 00, 45
 04 40 40
 05 25, 50* 25, 50*
 06 25, 50*, 55 25, 50*
 07 25, 50*, 55 25, 50*
 08 25, 50*, 55 25, 50*
 09 25, 50*, 55 25, 50*
 10 25, 50*, 55 25, 50*
 11 25, 50*, 55 25, 50*
 12 25, 50*, 55 25, 50*
 13 25, 50*, 55 25, 50*
 14 25, 50*, 55 25, 50*
 15 25, 50*, 55 25, 50*
 16 25, 50*, 55 25, 50*
 17 25, 50*, 55 25, 50*
 18 25, 50*, 55 25, 50*
 19 25, 50* 25, 50*
 20 45 45
 21 30 30
 22 30 30
 23 30 30
 00 30 30

 

Indulás Ferihegyről
Óra
Munkanapokon
Perc
Szombaton és vasárnap
Perc
 04 05, 31, 46, 59 05**, 31, 46
 05 31, 40*, 50 31, 40*, 50
 06 03*,13, 19, 32,
39*, 50
03*,13, 39*, 50
 07 01*13, 20*, 32,
39*
01*13, 20*, 32
 08 03, 18, 32, 39* 03, 18, 38*
 09 03, 32, 40* 03, 44*
 10 03, 32, 39* 03, 39*
 11 03, 32, 40* 03, 40*
 12 03, 32, 39* 03, 39*
 13 03, 32, 40* 03, 40*
 14 03, 32, 40* 03, 40*
 15 03, 32, 40* 03, 40*
 16 03, 32, 40* 03, 40*
 17 03, 32, 40* 03, 40*
 18 03, 40* 03, 40*
 19 07, 40* 07, 40*
 20 03, 45* 03, 45*
 21 03, 46 03, 46
 22 45 45
 23 53 53