Egyetlen angol autóval is rengeteg gond adódhat, de itt hatvan idős darab állt egy kupacban. Így a szervizkamiont is rendesen befogták. Műszaki okok miatt senkinek sem kellett feladni a jó társaság és az autózás élvezetének örömét. No nem azért, mert egyetlen autó sem romlott el, hanem mert a minden szükségessel felszerelt kamionban egyszerre négy autónak is jut hely, és a menet közbeni szerelés is megoldható, míg az olasz klub szervezte Kék Duna-túra Salzburg, Passau, Melk, Bécs után Budapestet is elérte.
Az MG-tulajdonosok roppant megértő emberek. Még azon sem akadnak ki, hogy a magyar márkaklub elnöke motorral érkezik közéjük. Tudják, biztosan megvan rá az oka, és igazuk is van. Az elnök autója éppen váltóbowdenre vár, ezért nem lehet most közöttük.
Szerelem
Egy MG megvásárlása különben a világ egyik legirracionálisabb lépése. Amellett, hogy állandóan szerelni kell, és mérhetetlen mennyiségű pénzt lehet rákölteni, még a kezelése sem egyszerű. Tapasztalatlan sofőr „nyaka” könnyen belebicsaklik.
Az állandó javítások miatt azonban az autó tulajdonosa gyorsan bensőséges kapcsolatba kerülhet a szeretett járgánnyal. Egy-egy saját kezűleg elvégzett javítás valami megmagyarázhatatlan kapcsolatot alakít ki ember és gép között. Nagy érzés koszosan, fáradtan hátradőlni, és belegondolni, hogy igen, sikerült kicserélni mondjuk azt a fránya bowdent.
Persze néha olyan is előfordul, hogy az ember végső elkeseredésében belerúg kettőt, majd elmegy a közeli kútra egy kanna benzinért. (A kevésbé temperamentumos férfiak csak az autó eladásán kezdenek gondolkodni.) Persze a felgyújtás mindig elmarad, másnap újult erővel lehet nekiesni a baj orvoslásának.
Az MG-tulajdonos igen veszélyes az autós újságírókra is. Amellett, hogy a szeretett járműve egész télen csak a helyet foglalja a mélygarázsban, az MG-tulaj elől a tesztautókat is rejtegetni kell, hiszen télen nem használ saját autót. Ellenben szeret jó kocsikat vezetni, ahogy mi is. Így a jó idő beálltáig semmi nincs biztonságban előle, ami egy kicsit is izgalmasabb az Almeránál. Nem utolsó sorban MG-alkatrészek beszerzésére is sokkal jobb tesztautóval menni, pláne ha kint ragyog a nap, és a garázsban több kabrió is parkol.
Cyrano-effektus
Az MG-tulaj azonban roppant szórakoztató figura, amikor saját autójának kórságairól illetve a brit autótervezők humoráról – arról, hogy már megint miféle technikai bravúrral szívatták meg – mesél. Persze mástól nem tűri a gúnyolódást, így ne hergeljük feleslegesen. Higgyünk neki, hogy az MG a második legjobb dolog a világon.
Lapozás után eláruljuk, miért csapkodják kalapáccsal autójukat az MG-sek, miközben annak éppen semmi baja sincs
Klinikai esetek
Az autóforgatagban láttunk egy vaskos bajszú dán úriembert is, amint éppen valami meghatározhatatlan funkciójú olajos vasdarabbal küszködött. Ő a bajsza mellett arról is híres, hogy a birtokában lévő mindhárom MG motorját bearanyoztatta. Azt, hogy ez miért jó, csak ő tudja egyedül. Ő természetesen a találkozóra is aranyozott alkatrészekkel felszerelt autóval érkezett.
Boldog ember, láthatóan minden pénzét az autójára költi, meg néha természetesen italra, hogy méltósággal tudja viselni az MG-s élet kihívásait.
Ottjártunkkor a parkolóban álló szervizkamion környékén nagy volt a nyüzsgés, de magányos harcosok is az autójukkal, illetve különféle műszaki hibákkal viaskodtak. A legnagyobb tömeg egy kisebb koccanás miatt elszállt féket próbált visszarángatni az élők sorába. A szakértelem idővel meghozta gyümölcsét, fél órán belül a parkolóban többméteres gumicsík adta hírül, a fék ismét harcra kész.
Antikolt babafotel
A felvonult autócsodák között számos igen régi darab is feltűnt, de közülük is rögtön kiszúrtuk a legbecsesebb darabot, amely egyenesen Ausztráliából érkezett. Az MG SA-ból összesen két darab készült. Gyárilag ez a modell négyajtós volt, de az igazi ritkaságokat kétajtósként rendelték meg.
Belsejébe kukkantva további gyöngyszemekre bukkantunk. Rögtön a két ülés között többévtizedes, díszes rézszínű tűzoltókészüléket találtunk. Használati értékével nyilván a tulajdonos is tisztában van, mert az utastérben lapul olyan készség is, amelynek nem 1942-ben járt le a szavatossága. Az autó legviccesebb tartozéka mégiscsak a két ülés mögé bepasszírozott ódon gyermekülés. Igen, mi is tudjuk, hogy akkor még nem gyártottak ilyet, de az elvetemült tulaj szeretett volna olyan babafotelt, ami nem üt el az autó hangulatától. Sikerült is neki korabeli szövetet szereznie, és ezzel a kopottas anyaggal boríttatta a modern ülést. A látvány tökéletes.
Kötelező kalapács
MG-kben fontos szerszám a kalapács. No persze nem a mindenre jó orosz műszer, hanem egy kicsit finomabb kivitel, fából készítve. Ezzel a sofőrök gyakran csapkodják autójukat, illetve a kerék egyetlen nagy, szárnyas anyáját. Ez gyakori elfoglaltságuk és lelkiismeretesen oda is figyelnek rá, nehogy egyszer csak arra eszméljenek, hogy beelőzött az egyik hátsó kerék.
A legtöbb induló azonban elégedetten matat a gépházfedél alatt, boldogok, hogy éppen jó az olajszint vagy hogy csupán néhány cseppnyi hűtőfolyadékot kellett utántölteni. Nézegetik egymás motorját, amelyeken még egy mindenre elszánt ÁNTSZ-es ellenőr is csak bajosan találna kivetnivalót, és előkerülnek a csodaszernek tartott WD40-es palackok is. Mindenki készül az indulásra, hiszen még a Balaton messze van.