A két tesztelő egyike szakmabeli. Az illető autógépész tanulmányok és az autóvillamosság ifjú mestere cím megszerzése után lett autóesztéta. A nők, mivel érzékenyebb és fogékonyabb lények minálunk, ezért egy hölgyet is beültettünk négyféle autóba, hogy bekötött szemmel értékelje a belső terüket.
Repülős alvószemüvegben
A módszertanról annyit, hogy egy a repülőkön osztott alvószemüveggel tettük nem látóvá, és a kocsikhoz már bekötött szemmel támogattuk el őket, ezért fogalmuk sem lehetett, milyen autók várnak rájuk.
Tamás fülét rögtön megüti egy hang. A távirányítós ajtónyitó surranása alapján távol-keleti stichje van – mondja, igazi olcsó japós. Közel jár az igazsághoz, mert az Opel Antara tényleg Dél-Koreában készül.
Japó vagy európai?
Beülés után az ázsiai vonulat háttérbe szorul. A magas ülésből következik, hogy vagy szabadidő-autó vagy valami csapatszállító egyterű lesz. A kemény tömésű ülésről Tamás valami német gépezetre tippel. A bőrkárpiton és a sok gombon látszik, hogy kipucolt tömegautó lehet, Opel vagy Renault lesz – hangzik a diagnózis.
Női szemmel: izmos hát és műanyagszag |
Anita az Alfa Spiderben az ajtókeret nélküli üvegből kiszúrta, hogy ez nem valami szívódízel dinnyeterítő lesz. A bőrkárpit és a műanyagok nagyon jó minőséget sugalltak számára.
A műszereket megérintve retrós hangulatú, nem digitális órákat képzelt maga elé, a műszerfal tetején a két domborítás pedig egy izmos férfihátat juttatott eszébe. A BMW 1-es iránt a masszívabb hanggal nyíló központi zár bizalmat keltett, de anyagait határozottan gagyibbnak ítélte az előzőnél. Összességében egy jól felszerelt tömegautót nézne ki az anyagokból, prémiumterméket nem. Bekötött szemmel a Skoda Octavia számára egy semmi különös, kiskategóriás kocsit mutatott. Mivel az Audit és az Antarát addigra le kellett adnunk, Anita egy Chevrolet Lacettit értékelt utoljára. A műanyagszagot mindegyiknél erősebbnek találta, mert tényleg ebben volt a legkevesebb kilométer, de a puha és gusztusos felületű műanyagok tetszettek neki a jól kidolgozott részletekkel. Anita sorrendje: 1. Alfa Spider 2. Chevrolet Lacetti 3. BMW 120d 4. Skoda Octavia RS |
A leleplezésre csak a végén kerül sor, irány a B-jelű autó. Bekötött szemmel nem látszik, hogy elvileg egy prémiumtermék következik. A zár csattanása komolyabbnak tűnik, de az ajtócsukódással a kocsi leírja magát. Gagyi pléhajtó – halljuk, miközben Tamás már a műanyagokat tapogatja. A másodvonalbeli anyagokból legfeljebb egy feltörekvő koreait néz ki, aztán keze egy fémpogácsához ér.
Ez volna egy BMW?
Basszus, ez egy BMW! – kiált fel tesztelőnk. Ennyit ér egy erős márka. Amit egy ismeretlen autóban még lefikáz az ember, az rögtön máshogy jön le, ha tudja, hogy egy BMW-ről van szó. Mert annak a belseje sem lehet gagyi, hiszen a BMW-k eszméletlenül jó autók.
Lapozás után kiderül, hogy a marketing és az előítéletek mennyire átvernek bennünket
Tamást átvezetjük a C járműhöz. A vászontető és a két ülés kitapintása után roadsterként helyezi el, de melyik lehet? A klasszikus varrású bőr ajtókárpitból az ázsiai eredetet kizárja, a japánok ilyesmire nem képesek. A klassz szigetelőgumik a minőséget mutató, puha műanyagokkal együtt komoly és drága autóra vallanak.
Érzem, csak Audi lehet!
Minden kézre esik, ami a precíz váltóval együtt valami nagymenő germán sportautóra utal. Tamás kivágja a rezet: ez annyira jó, hogy csak az Audi TT lehet – az Alfa Spiderre ennél szebb dicséret nem is kell.
Jó tipp az Audi TT, de haladunk tovább. Tamás útban a következő példányhoz nekimegy egy oszlopnak, mert egyikünk fotózik, másikunk jegyzetel. A többiek pedig azon gondolkodnak, ha ez volna az Audi, mint mond a következőre.
Szeretne ott tartani
Nem rossz, nem rossz, de ez csak szeretne ott tartani, ahol az „Audi” – halljuk immár tényleg az Audi TT roadsterben ülve. Szépen megcsinálták, rendes bőrök vannak benne, de ez csak exkluzív akar lenni. A belseje alapján legalább hárommillióval karcsúbb szerinte az Audinak hitt Alfánál. Valami pöpec japán vagy egy Alfa Romeo lesz – hangzik a végítélet.
Már csak egy autó van hátra a szemellenző levételéig, amikor Tamás megláthatja végre, milyen autókról mondott ítéletet. Áttámogatjuk, beszáll és becsukja az ajtót. A csapódás alapján a nem gagyi és nem kicsi autókra szűkíti a keretet.
Talán az ülés oldaltartásából, talán másból azt érzi, hogy ez az autó sportos akar lenni. A hátsó ülés messze van, mögötte nagy a lábtér, ezért családi autónak kéne lennie. Jól felszerelt, de maximum ötmilliós autó a végső tipp, talán egy SEAT vagy Skoda lehet.
Olasz siker
Még nem tudja, milyen közel jár az igazsághoz, mert csak most szállhat ki és veheti le az alvószemüveget. A sok extrával és szép bőrkárpittal kipucolt Opelre vagy Renault-ra leadott tipp nagyjából helyes, elsőként egy Opel Antarában ült.
A BMW-t végül egyértelműen felismerte az iDrive-ról, az Alfa Spidert és az Audi TT-t viszont összecserélte. Ez nem kis elismerés az olaszoknak egy a formákra, anyagokra, illatokra érzékeny autóesztétától. Az utolsónak megtapogatott Skoda is talált, mégha az Octavia RS nem is jön ki ötmillióból.
Tapintási finomság-sorrend:
1. Alfa Spider
2. Opel Antara
3. Audi TT roadster
4. Skoda Octavia RS
5. BMW 1-es
Figyelmes olvasóink pedig könnyen kikövetkeztethetik, hogy az elkövetkezendő hetekben milyen tesztek várhatóak! :)