A homoszexuálisok előnyben részesítenek bizonyos autómárkákat és típusokat, bár az autógyárak nem terveznek kimondott melegautót. Ahogy egy nyíltan nyugdíjasoknak szóló kocsival sem érdemes előrukkolniuk, úgy egy melegjárgányt is elutasítana a többség.
A másik felén vajazzák
A melegek autópreferenciáiról többféle felmérés és szavazás is készült. A listákon végigfutva az tűnik fel, hogy a melegek is a jól kinéző autókra gerjednek. Rámozdulnak az összes menő márkára, divatos formára, nyitható tetőre.
Egy amerikai melegoldalon a rejtőzködő homokosoktól az ifjú szivárványzakósokig mindenkinek találtak ideális autót. A lendületes ifjaknak a MINI-t ajánlják, az uraknak az 5-ös BMW-t és a Chrysler 300C-t, a leszbikusok kedvence pedig a Subaru Legacy Outback lett.
A még feleséggel vagy barátnővel takarózó ingatagoknak pedig egy Chevy Impala volna a tökéletes, addig is, míg eldöntik, melyik felén kenjék a kenyeret. Részletek a túloldali listában.
Tízből három Volkswagen
Egy szintén tengerentúli weboldal üzemeltetője azt elemezte, hogy mely autókra keresnek rá legtöbbször felhasználóik. Az újkori elnevezéssel LMBT (leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű) közösségből kikerülő olvasókat leginkább a Toyota Yaris érdekelte! A népszerűségi listára három Volkswagen-modell is felkerült: a Golf (kinti nevén Rabbit), a Jetta és az Eos.
A leggyakrabban konfigurált autók: |
1. Toyota Yaris Forrás: www.gaywheels.com |
A leszbikusok és a meleg férfiak jó fogyasztók. Egyrészt a gyermeknemzéstől elvágja őket nemi irányultságuk, ezért durva leegyszerűsítéssel minden pénzüket magukra költhetik. A melegek márkahűek, az átlagnál többet utaznak, buknak a menő márkákra és a trendekre adott reakciójukkal véleményformáló szerepet tölthetnek be környezetükben.
Évi 660 milliárd dollár vásárlóerő
És főleg nincsenek kevesen! A múlt heti Figyelőben megjelent becslés szerint a hazai lakosság 3-8 százaléka tartozik ide. Az USA-ban 6-7 százalékra teszik a számukat és 485-660 milliárd dollárra saccolják vásárlóerejüket, a rózsaszín dollárokat.
A homoszexuálisok egy része korábban normális heteroszexuális kapcsolatban élt, amiből gyermeke is születhetett, akit a „felmelegedés” után tovább nevelnek. Családi autókra így azonos nemű pároknak is szükségük van, érdemes megtalálni őket a hirdetésekkel.
Férfibringák túlsúlyban
A reklámokban nem érdemes otrombán a közönség arcába tolni, hogy az adott kampány épp a melegeket célozta meg. Az erősen provokatív hirdetések a többségben visszatetszést keltenek, márpedig egy cég sem akar egy gyakran tehetős és fontos, de kisebbségben lévő célcsoport miatt kiesni a pikszisből a többségnél.
Az LMBT-közösség tagjai állítólag veszik a finom üzeneteket, például a tetőcsomagtartóra szerelt két férfibiciklit egy régebbi Subaru-reklámban. Az autógyárak azonban csak jóval később léptek ezen a területen – az utazásokat és italokat gyártó vállalatokhoz képest.
Nyomul a Ford, a Toyota, a Subaru
A homoszexuálisoknak szóló üzeneteket legtöbbször meleg sajtótermékekben helyezik el a hirdetők, mert például egy napilapban túl nagy a szórási veszteség. Ha a cég nyitottságának és toleranciájának demonstrálása a cél, akkor a vállalatok tömegmédiumokban is közölhetnek meleg párokat ábrázoló reklámokat.
Amerikában a Ford, a korábbi DaimlerChrysler, a Subaru és a Toyota is jelentős hirdetőnek számít azok médiumaiban, akik a markukban pirítják a mogyorót. A nyugati társadalmak ugyanis egyre toleránsabbak a homoszexualitással szemben, ezért egyre bátrabban megcélozhatók a melegek. A helyzet itthon is hasonló lehet, nálunk 1961 óta nem büntetik a természet elleni fajtalanságot.
A gaylife.about.com toplistája:
A trendi álma:
Honda Element
A diplomás meleg kedvence:
BMW 5-ös sorozat
A trendi városi kedvence:
Chrysler 300C
A legjobb meleg családi kombi:
Saab 9-5 SportCombi
A fiatal városiak kedvence:
MINI Cooper
A rejtőzködő melegek kedvence:
Chevrolet Impala
A legjobb leszbikus batár:
Subaru Legacy Outback