Még tisztán
Még tisztán

Még tisztán

Még tisztán


Az idén márciusban elrajtoló Budapest – Bázakerettye, egy éjszakás kalanddal kezdődött a futamsorozat, majd májusban a Drakula futammal folytatódott, amely Nagybányára vitte el az indulókat, és végül szeptember 8-9-én a 2. Budapest-Makó, Kis Kunsági Futammal zárult a „Fapados Dakar” előfutam-sorozata.

A korábbi futamokon elért egyre jobb eredmények után ezúttal már nagy mellénnyel indultunk neki a Budapest és Makó közötti útnak. Igazi terepjárónk ezúttal nem akadt, de az autó reklámjában bízva úgy döntöttünk, a Volkswagen Cross mégiscsak alkalmas arra, hogy földutakon járjon. A hard core terepezés helyett így inkább a navigációs rutinunkban és az aszfaltutakban bízva startoltunk el szombat reggel a számtalan terepjáróból és néhány személyautóból álló mezőnnyel együtt.

Makói Hagymafesztivál
Allium Cepa

Allium Cepa

Allium Cepa


Tizenhetedszer ünnepelték meg Makón a híres Hagymafesztivált, melyet többek között a beszédes nevű Hagymáért Alapítvány rendezett. Makó a világban ma is a kiváló hagymájáról nevezetes, neve összeforrt vele, ahogy Tokajé a borral, Szegedé a szalámival, Vezessé az autóval. Minden évben, szeptember második hétvégéjén kerül rá sor, ekkor zárják le az előző szezont és kezdik el a felkészülést a következőre. Idén volt  nemzetközi turisztikai konferencia, szakmai fórum, főző- és hagymapucolóverseny is, ahol a győztes 22 perc körüli idő alatt végzett a negyedmázsányi hagymával. Ez volt az első év, hogy belépődíjat  is szedtek, de a felnőttek 100 forintos belépőjegye is inkább jelképes. De Korda György élőben ennél sokkal többet is megér.

Szokás szerint ismét magunkkal vittük kedvenc kolléganőinket is, akik ugyan már sem pizzástáskával, sem zöldséglével, sem egyéb figyelmességgel nem kedveskedtek nekünk, de sebaj.

Behánytuk

Behánytuk

Behánytuk


A kétszintes csomagtartóba behánytuk a sátrat, a számtalan meleg pokrócot a hűvös éjszakára – Balázs tegnaptól Frankfurtból dolgozik, nem hagyhattuk, hogy valami betegség ledöntse a lábáról – majd rögtön kihagytuk az első versenypontot, amely egy quadpályára parancsolta az autókat. Az autókínzás helyett inkább gyorsan elhagytuk Budapestet és nekiláttunk, hogy minél több koordinátán megtaláljuk az itiner kérdéseire a választ. Utóbbiban komoly segítséget jelentett Saci néni áldásos tevékenysége, aki kisiskolás koromban az írás-olvasás tárgyakat próbálta a fejünkbe verni. Más csapatoknál voltak gondok a leírtak értelmezésével.

Csúfos bukás és a sofőr véleménye a következő oldalon


Az utastérben mindenkinek jutott hely, sőt, hátra középre még egy titokzatos, pokrócba bugyolált alak is bekéredzkedett. Hiába, aranyból van a szívünk, így nem hagytuk szerencsétlent a sárban elpusztulni. Egyedül a magas üléspozíció volt tréfás, de hamar megszerettük ezt is.
Golf Cross a kormány mögül
A Cross Golf az utóbbi időben divatos felműanyagozott, kicsit megemelt, kicsit robosztusabbnak látszó autó benyomását kelti. Vagányabb a normál kivitelnél, és pont annyival van megemelve, amiből kizárólag előnye származik.

Nem veszett ki belőle a Golf dinamikus énje, viszont bővült némi off roados képességgel. Itt nem igazi terepre kell gondolni, hanem földútra, ahol a szokásos személyautóknál könnyebben elboldogul. A díszítések mind műanyagból vannak, így azok nem védenek semmilyen természet általi behatástól. Meglepő, hogy a 17 colos felniken kicsit sem érződik keménynek a futómű, feszes és kényelmes  aszfalton, de kellően finoman csillapít a porban is.

Az 1,6-os benzinmotortól nem vártunk sokat, így nem volt nehéz túlszárnyalni kívánalmainkat. 16 szelepes motor kellően erősnek és sportosnak tűnik, amennyiben elég sokáig halogatjuk a váltást, nyugodtan lehet vele előzni ha úgy adódik.

4×2 vs. 4×4

Magas

Magas

Magas


A felázott földutakon kalandosra sikerült a menet, már az egyszerű, amúgy szinte akármelyik személyautóval problémamentesen leküzdhető úton sofőrünk a tetejéig összesarazta a Golfot. Később néhol tovább romlott a helyzet, de a szimplán elsőkerekes járgányunk meglepően jól szaladt. Itt még a kétkerék-hajtás ellenére is jól álltunk az alternatív aszfaltutas szakaszok felderítésével, kerülőutakkal együtt is hamarabb értünk egy-egy ponthoz, mint a terepjárósok nagy része. A Cross Golf szépen szaladt az aszfalton is, bár az 1,6 literes motor 102 lóereje csak magasabb fordulatszámon jött elő. A hangja viszont klassz.

Eltunyulás

Azt sajnáltuk a legjobban, hogy a Golf Country, amit még a kettesből készítettek, ennyire elvárosiasodott. Abban még mind a négy kerék hadra fogható volt, a hasmagassággal sem lettek volna gondok és az autó orrát védő vasak is igen attraktívak voltak. Kár, hogy mostanában már nem ez a divat, elég, ha valami csak annak látszik, aminek szánják.

Elvéreztünk

Pihenő

Pihenő

Pihenő


A célt sajnos nem tudtuk elérni, hiszen az idei futamon a versenyszervezők kegyetlenebbek voltak a megszokottnál és még a napokig tartó esőzés is rátett egy lapáttal. Sajnos a tesztautónk is lesérült, egy fűben meglapuló gonosz ágdarab elszakította az okosan, az autó legalacsonyabb pontja alatt elvezetett kábelt, ami az olajteknő legalján gyűjtött adatokat továbbította a fedélzeti számítógép felé. A szakadásról a számítógép minket is értesített, így mi innen vissza is fordultunk. Pedig néhány kétkerekes autó szépen végigment a távon. Nekik már otthonról gratulálunk, és a Suzukis brigádnak is üzenjük: jövőre ismét számolhatnak velünk.