Kényszermegoldás az Aprio a Loganból
A következő Cube elér Európába

A következő Cube elér Európába

A következő Cube elér Európába


Nem lesz Tino és Primera

Sajtóbeszélgetésnek azt a fajta szeánszot hívják, amikor egy nagyon fontos ember több újságíróval találkozik. Egy francia, pár orosz és néhány lengyel kollégával együtt egyedüli magyarként kérdezhettem nemrég Carlos Tavares urat, aki annyi funkciót visz a Nissannál, hogy alig fér rá a névjegyére. A legfontosabb a terméktervezés, tehát ő az, aki a fejlesztés és a formatervezés irányítójaként biztosan tud a készülő új Nissanokról.

Első kérdésem a kínálatban tátongó űrre vonatkozott. A Nissan elvileg rosszul áll, mert a Primera és az Almera Tino kifutásával sem a Mondeo, sem a Zafira kategóriájában nem tud mit kínálni a több millió európai autóvásárlónak.

A Qashqai megérte a bátorságot

A Qashqai megérte a bátorságot

A Qashqai megérte a bátorságot


Pénz a résmodellekben

Ám a Nissan pár éve úgy döntött, hogy nem érdemes minden kategóriában indulnia, az ő darabszámaikkal ez nem gazdaságos. Ott próbálnak szerencsét, ahol az európai mamutok, az Opel, a Ford, a Renault, a PSA és a Volkswagen nincs jelen. A még ki nem aknázott kategóriákban jó pénzt lehet keresni, ha van egy ötlet, ami bejön.

A 4,6 milliótól kapható Qashqai erre a legjobb példa. A kompakt szabadidő-autóval a Nissan kilépett a klímával akcióban 2 999 999 forintos Almerák világából. A legdurvább árharcot maga mögött hagyta, az autóból mégis sikerül Nissan-szinten magas darabszámot eladni.

Nem jön jól a dzsipek fogyasztása

Nem jön jól a dzsipek fogyasztása

Nem jön jól a dzsipek fogyasztása


Bajt okozó SUV-k

Csakhogy a hórihorgas és súlyos, ezért nagyobb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású szabadidőautók sikere a környezetvédelem terén súlyos hátrányba hozza a márkát. A magas szén-dioxid-kibocsátásra Carlos Tavares szerint átrendeződéssel válaszol a piac a nehéz terepjárók felől a szabadidő-autók vagy a Muranóhoz és a Qashqaihoz hasonló crossovermodellek irányába.

Középtávon a gyártóknak mindenképp mérsékelni kell az SUV-típusok fogyasztását. A fogyasztáscsökkentés természetes módja a dízelmotor, és bár Japánban nem viselik el a dízelt személyautóban, a Nissan első fecskeként piacra dobta otthon a tiszta üzemű X-Trail dCi-t.

Lapozás után jönnek az olcsó Nissanok és a dízel luxusautók


A sajtóbeszélgetésen szóba került az Infiniti európai partra szállása is, amely bizony megtorpant. A Nissan önálló szalonokat követel meg luxusmárkája számára, de egyetlen dízelmotoros autó nélkül, ráadásul egy amerikai igényekre szabott és csupán ötmodelles kínálattal kevés dealer izzítható be a költséges beruházásra.
2011-re megduplázódik az Infiniti kínálata

2011-re megduplázódik az Infiniti kínálata

2011-re megduplázódik az Infiniti kínálata


Luxus és olcsó Nissanok

Tavares elmondta, hogy egy luxusmárka mindig hosszú távra szóló történet és 2011-re megduplázódik a most szedánokból és szabadidő-autókból álló kínálat. A Nissannak ahhoz, hogy 3 év múlva globális prémiummárkává tegye az Infinitit, muszáj dízelmotoros autókat kínálnia Európában, amit egy V6-os turbódízellel old meg pár éven belül.

Az autóipar egyik fő kihívása, hogy milyen autót tud kínálni a például Indiában első új autójukat megvásárlóknak. Az egymilliárd főnél népesebb országban aki számít, az mind párezer dollárból kihozható autón dolgozik.

Indiában a legolcsóbb az autógyártás, nem Kínában

Indiában a legolcsóbb az autógyártás, nem Kínában

Indiában olcsóbb az autógyártás Kínánál


Miért nem jó a használt?

Magyar ésszel gondolkodva érthetetlen, miért nem vesz valaki egy félmillió használt autót, ha csak 3000 dollárja van kocsira, de az indiai piac másként működik. A helyiek orrvérzésig használják autójukat, nem adják el hosszabb vagy rövidebb használat után, így a mi fogalmaink szerinti használtpiac nem létezik. Ezért fontos annyira, hogy új, de minél olcsóbb autókkal rukkoljanak elő az autógyártók a több százmillió potenciális vásárló számára.

A Nissan nem akar az átemblémázott Dacia Logannal harcba indulni, ez csak egy Mexikóra érvényes, átmeneti megoldás. „Az Aprión kívül nem tervezünk további emblémacserés projekteket” – válaszolta Tavares.

Ő Carlos Tavares, a tényleg fontos ember

Ő Carlos Tavares, a tényleg fontos ember

Ő Carlos Tavares, a tényleg fontos ember


Dacia-elven születik az olcsó Nissan

A Logan koncepcióját azonban átveszi a Nissan is készülő olcsó autójához. Nagy, tartós és tágas csomagterű autót terveznek, amelynek európai forgalmazása nem lesz elkerülhető – mondta a menedzser.

A kocsi valószínűleg Nissan-emblémával kerül piacra, mert egy olcsó autóval aligha lehet egy új márka felépítésének irdatlan költségeit kitermelni. A gyártás helyszínét nem árulta el, de várhatóan a költségek döntenek. A marokkói gyártás árszintje körülbelül a törökországival egyezik meg, de jelenleg Indiában a legolcsóbb autót gyártani a Nissan alelnöke szerint.