Egyszer még 2000-ben szerkesztettem egy „Tuning” nevű újságot, és abba készítettem egy Daewoo Matiz tuning autót, azt bizonyítandó, hogy kis, átlagautóból is lehet nagyon jót kihozni, csak egy kis fantázia kell.

A kocsit a valahavolt Daewoo adta, szereztem rá felnit-gumit, sportrugókat, spoilereket, lefényeztettem, belső cuccokat is raktam bele, valamint kapott chiptuning-ot. Szóval már csak a jó emlékek miatt is feltűnik, ha Daewoo Matiz tuning autót látok. Így ismerkedtem meg Zolival, aki szépen felkészítette a kisautóját.

Daewoo Matiz tuning 1
A hifi

A hifi

A hifi


Bár az ő Matiza 2002-es, tuningolni csak két éve kezdte. Elsőként leradírozta róla a jelvényeket, és mivel maga is autóhifivel foglalkozik, zenét szerkesztett bele. Kiugrott a csomagtartóból a pótkerék, a nyomát is eltüntették.

Alaposan hangszigetelték a hátsó traktust és beszereltek egy 800 wattos duplatekercses SAL Beast mélynyomót, amelyet egy SAL 900 watt névleges teljesítményű erősítő hajt. Persze kondit is beillesztettek a körbe.

A hifiépítés és munkálkodás nem állt meg a csomagtartó enteriőrének elkészülésével. Zoliék kipakolták az utasteret, hangfalselyemmel átkárpitozták a műanyagokat, beépítettek az MNC Sunset 16-os első szettet és a SAL XPRO nagyoválokat a kalaptartóba. A hangváltókat elrejtették, fejegységként Sony-t választottak.

Az egyetlen motortuning az autóban

Az egyetlen motortuning az autóban

Az egyetlen motortuning az autóban


És ha már így rágyúrtak az autóra, nem hagyhatták érintetlenül a külsőt sem. Vácott, Plasztik készítette el az optikai tuning-ot. Faragott szempillákat, az eredetiek felhasználásával készítette el az első- és a hátsó lökhárítót.

Felragasztott hátra lámpamaszkokat, és az ötödik ajtóra egy háromkonzolos szárnyat szerelt. Finom fémmunka, hogy a hátsó sárvédőt kiperemezték. A fényszórón kívül minden lámpa sötétített, csakúgy, mint az üvegek – fóliázottak.

A kék Daewoo Matiz és tulajdonosa Zoli

A kék Daewoo Matiz és tulajdonosa Zoli

A kék Daewoo Matiz és tulajdonosa Zoli


Az tuning Matiz felni után kiáltott, és meg is kapta: 14 colos Alessio keréktárcsákat csavaroztak a kocsira 185/65 méretű gumikkal. Egy kicsit a futóművön is módosítottak, most keményebben rugózik, így csökkent a kocsi himbálózása és oldaldőlése. A motorral éppen csak érintőlegesen foglalkoztak, a tuning kimerült egy direktszűrő felszerelésével és egy egyedi hátsó sport kipufogódob legyártatásával – így ha nem is rakéta, de a hangjai jók.

A felsoroltakon felül még több apróbb finomítást is elvégzett Zoli az autón. Ahol lehet változtatott a világítás színén, így belül minden műszer és világítás kék. A gyári pedálokat rEvolution fémszettre cserélte, és ez a gyártó szolgáltatta a váltógombot és a kézifékkart is. Mivel a Daewoo Matizban gyárilag nincs, így beszereltek egy fordulatszámmérőt is. Kívülről még feltűnhet az alu csonkantenna és este a kék neonszett.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán.