Villant a C5
Pár napja az idei operabálon a Citroën megcsillantotta a C5-öst a Swarowski-kristályokkal súlyosbított közönségnek, amelyből majd májusban vagy júniusban lesz megvásárolható autó a márkakereskedésekben.
A kombi egy kicsit később jön belőle, a limuzin pedig új koncepciót követ elődjéhez képest.
Az eddig ötajtós és ferdehátú karosszériát négyajtós lépcsőshátú váltja le, tehát a C5 is besorol a hagyományos limuzinok közé. A hátsó üveg mindenképp érdekes, mivel konkáv.
Az elődjénél sokkal szebb, csillogóbb és jobb minőségűnek ígért C5-tel a flottavásárlókat is erősen megcélozta a gyár. Ezért aztán az igényes, hasznos, kényelmes, de drága hidropneumatikus rugózás csak a jobban felszerelt modellek kiváltsága lesz. A céges autók durva árversenyében hidropneumatikával nehezebb helytállni.
Négy dízel, három benzines
A jobb ár érdekében acélrugós felfüggesztést kapnak az egyszerűbb verziók, de a Citroën szerint a rugózási kényelem nem szenved csorbát. Első ülésből is kétféle verzió lesz a minőségi ugráson átment utastérben. A minél kényelmesebb mellett megjelenik egy sportosabb ülés is, jobb oldaltartással.
A franciák mindig jók voltak dízelmotorban, az új C5-ben négyféle is lesz 109 és 207 lóerő között. Az 1,6, a 2,0 és a 2,2 HDi ismert a jelenlegi modellből, a V6-os dízel pedig a C6-ból. A két négyhengeres benzines mellé egy háromliteres V6-os áll be a sorba, 110 és 215 lóerő közötti teljesítménnyel.
Ellenfél az Astra Sedannak
Hétfő óta fut hazánkban a C4 Pallas tévés reklámkampánya. A C4 Argentínából importált limuzinváltozatát a Citroën reális listaárakkal és a szokásos 8 kilós kedvezmény nélkül vezet be.Az 1,6 literes, 110 lóerős benzinest 3 999 000 forintra árazták be elektromos első ablakokkal, légkondival, tempomattal és CD-s rádióval, ami durván 100 ezer forinttal van egy Astra Sedan 1,6 listaára alatt.
Igazodva a hazai piac biztonság iránti igénytelenségéhez, a Citroën sem függöny, sem oldallégzsákot nem ad az alap C4 Pallashoz. Csak 1,6 literes motorokkal elérhető a C4 limuzin, a dízel 109 lóerős és 4 890 000 forinttól kapható. Azonos kivitel esetén a remek HDi 590 000 forinttal drágább a benzinesnél.
A tervek szerint a menő formatervvel és a kategóriát meghaladó méreteivel arathat a C4 limuzin. A tengelytáv a legnagyobb a kompakt autókra épülő szedánok között, a 477 centis hossz pedig akkora, akár egy VW Passaté. Ami megnehezítheti a dolgát, hogy talán épp az a konzervatív réteg bizalmatlan a francia autókkal szemben, amely a lépcsőshátú limuzinok elsődleges közönsége.
Lapozás után jön egy aranyos és gazdaságos kisautó, nagy bendővel
Nemo már nem olvasmányélmény Szegény Jules Verne! Nem azért, mert itthon Verne Gyula néven csinált karriert, csak a Citroën nem Nemo kapitány, hanem egy rajzfilmfigura miatt hívja Nemónak dobozos kisautóját.
Jön, jön jön!
A filmiparból vett nevet egy francia-olasz-török koprodukciós termék kapta, a magyarul beszélő változat február közepétől fut itthon. A Citroën Nemóban az a nagy szám, hogy nem valamiféle lemezelt kisautó, hanem kimondottan haszonjárműnek született.
Igazából nem is a Nemo vagy testvére, a Peugeot Bipper, hanem a Fiat Fiorino, mert a hármasikrek fejlesztését a Fiat végezte, a gyártás a török Tofas gyárban szintén a Fiat partnerénél történik.
Az együttműködés hasonlít a Ducato-Jumper-Boxer-család vagy a szintén közeli rokonságban álló Fiat Scudo, Peugeot Expert és Citroën Jumpy modellek esetében már hosszú évek óta sikeres kooperációra.
2,5 köbméter, 2,2 millió
A PSA Peugeot Citroën pénzzel és motorokkal szállt be a projektbe, a Fiat-verzió is a franciák motorjait kapja.
Maximum 2,5 köbméternyi áru fér a kétszemélyes Nemóba, amit az első utasülés lesüllyesztésével 2,8-ra bővíthetünk. A legjobb hír, hogy személyautó is lesz a kiskocsiknál nem hosszabb, csak jóval magasabb és nagyon aranyos kisáruszállítóból.
Az 1,4 literes, 74 lóerős benzines nettó indulóára 2 190 000 Ft, a 68 lóerős 1,4 HDi 2 490 000 forinttól elérhető. A dízel átlagfogyasztása csupán 4,5 liter százon a szabványos mérések alapján.