Egy évvel az alap Cee’d után jelenik csak meg a háromajtós változat. Azt nem tudjuk, hogy ebből mennyi ment el a pro_cee’d név és az erősen sajátságos írásmód kiötlésére, de most már teljes gázzal fut a háromajtós kampánya.

Több fém, kevesebb üveg

Katt a galériára!
Mintát vettek az Audi A3-ról

Mintát vettek az Audi A3-ról

Mintát vettek az Audi A3-ról


A dél-koreaiak is azt az utat választották, amit az Opel az Astránál vagy a Citroën a C4-nél: a kétféle ferdehátú alaposan eltér egymástól. A háromajtós sportos hatását az ötajtósénál sokkal csekélyebb üveg- és nagyobb fémfelület adja meg, ettől jóval tömörebb hatású az autó.

Kovács Miklós, a Kia európai formatervezési vezetője az Audi TT-t hozta fel példaként, amelyben tényleg alig van üveg a domináns fém mellett.

 Elmondta továbbá, hogy a kocsi hátulján dolgoztak a legtöbbet, mert a csomagtérajtó felső élére helyezett légterelővel meggyűlt a bajuk. A karosszériaelemek közül egyedül az első sárvédő és a motorház közös az ötajtóssal, a szűkebb oldalüvegek és a kisebb hátsó szélvédő miatt minden más elem különbözik.

Nem olcsóbb az ötajtósnál

3,6 és 5,9 millió Ft közötti az ára

3,6 és 5,9 millió Ft közötti az ára

3,6 és 5,9 millió Ft közötti az ára


3,6 millió forintról indul a pro_cee’d ára, ami elsőre mellbevágó az azonos motorú, 109 lóerős 1,4-es benzinessel szerelt ötajtós 2 999 000 forintjához viszonyítva. A háromajtóst nem olcsó belépőmodellnek szánják, ezért is kerül többe az ötajtós Cee’dnél.

Nincs belőle légkondi nélküli LX Base-kivitel, így a legegyszerűbb felszereltséggel is jár a hat légzsákon kívül aktív fejtámla elöl, 16 colos könnyűfém felni, motoros első ablak, központi zár, deréktámasz a vezetőüléshez, fedélzeti számítógép és kormányról vezérelhető CD-s rádió MP3-lejátszással. A 7 év/150 000 kilométeres garancia közös a kombival és az ötajtóssal.

Maradtak a motorok

Párizsban 2006 őszén még tanulmány volt

Párizsban 2006 őszén még tanulmány volt

Párizsban 2006 őszén még tanulmány volt


Három benzines és két dízelmotor választható a sportosra vett kompakt autóhoz, egyik sem különbözik az ötajtós motorjaitól.  A kétliteres motorok csak a leggazdagabb felszereltséggel, TX-kivitelben kaphatók, a gyártás a zsolnai üzemben folyik.

Benzinmotorok:

1,4 l, 109 lóerő: 3 599 000-4 240 000 Ft
1,6 l, 122 lóerő: 4 149 000-4 389 000 Ft
2,0 l, 143 lóerő: 5 750 000 Ft

Dízelmotorok:

1,6 CRDi, 115 lóerő: 4 191 000-4 818 000 Ft
2,0 CRDi, 140 lóerő: 5 900 000 Ft