Ritkán olvasni olyan autókról, amelyeknek hölgy a tulajdonosa. Pedig mi is szeretjük tuningolni az autóinkat. Vannak, akik csak a plüss kormányborításig jutnak, de vannak olyanok is, akik merészebben belenyúlunk az autó karosszériájába, na meg a pénztárcánkba.
Mindig is kedveltem az autókat, leginkább a sportos, vagány verdákat. Nem meglepő módon imádok vezetni. 17 éves koromban, amikor a jogsihoz csináltam a műszaki vizsgát, a vizsgabiztos megkérdezte tőlem, hogy műszaki területen tanulok-e, olyan szakszerűen mondtam el a vizsgakérdésekre a válaszokat.
Később szerencsés módon lehetőségem nyílt kiélni a rajongásomat. Egyelőre csak a saját autóm átépítésében vettem részt, de nagyon tetszik a dolog. Nagy élmény egy eleve szép sportautóból, amilyen a Toyota Celica, egy számomra még szebbet építeni. Hihetetlen, hogy miket lehet kihozni a gépekből egy kis optikai tuninggal!
Az új Toyota Celica (T23-as modell) már a megjelenésekor rabul ejtett. Szerintem a karakteres élek sokkal markánsabb, erőteljesebb vonalakat kölcsönöznek az autónak elődeinél. Más kérdés, hogy a japán autók legendás megbízhatósága is a Toyota Celica mellett szólt. Valamint kiváló tuningalap. Amit viszont nagyon bánok, hogy a Toyota nem folytatta a Celica-sorozatot, nagyon kíváncsi lennék, milyen lett volna az újabb példány.
Épült, szépült
Több emberrel működtem együtt, mire elnyerte az autó mostani formáját. Az első- és a hátsó lökhárítókat, valamint a küszöbspoilert és a szárnyat készítették első körben. Rengeteg képet gyűjtöttem össze más Toyota Celica-modellekről és úgy ollóztuk össze a végleges formákat. Az első lökhárító két szélét például előrébb hoztuk, a közepe pedig kicsit beljebb került, így még markánsabb lett az eleje.
A megcsavart küszöbspoilereket még évekkel ezelőtt láttam meg egy Ford Fiestán, és annyira megtetszett, hogy már akkor tudtam, egyszer biztosan meg fogom majd csináltatni. Az ezüstre fényezett rácsok pedig nagyon jól illenek az ezüst kocsihoz. Amikor elkezdődött az átalakítás nem is gondoltam, hogy a végeredmény ennyire szép lesz!
Motor
Direktszűrő került a kocsiba, légáramlás-módosító csővel kiegészítve, amely dinamikusabbá tette a kocsit, valamint némi lóerőt is adott hozzá. Ezen felül nyitott sport kipufogó ugrott az autó alá, nagyon kellemes, búgó hanggal, amely szintén erősebbé és dinamikusabbá tette az autót.
És mit szólnak hozzá az utcán?
Amikor meglátják az emberek, hogy egy ilyen kocsiban egy lány ül, egyből versenyezni hívnak a pirosnál. De sajnos voltak negatív élményeim is, majdnem úgy jártam, mint amikor Kata nem kap kólát. Éppen ezért az üvegek sötétítése szinte adta magát. Jól is mutat a kocsin és megkímél a túlzottan kíváncsiskodó tekintetektől. Így csak a hátsó ablakon lévő ezüst pillangó utal rá, hogy nő ül a volán mögött.
Ugyanakkor jó érzés, hogy megnézik a kocsit az egyedisége miatt. De tény, hogy az emberek egy ilyen kocsiból nem egy lányt várnak kiszállni. Sokszor előfordul, hogy fiatal lányok várakozó tekintetekkel nézik a kocsit, gondolom egy fiatalembert remélve benne. De amikor meglátják, hogy egy lány ül bent, eléggé letörtek tudnak lenni.