Vagy mégsem?
Néhány hete azzal a gyanús kérdéssel ballagott át hozzánk a szomszéd szerkesztőségnél dolgozó kollega, hogy vajon lehet-e valakinek autó a nevén úgy, hogy nincs jogosítványa. Értetlenül álltam a kérdés előtt, ekkora baromságot régen hallottam. Minek valakinek autó, ha nincs is jogsija?
Egy pillanatra megfordult bennem, hogy valami szimpatikus vállalkozó a feketén megszerzett pénzét szeretné eltitkolni és a nagymama nevére veszi a „bűnözőmercit”. A válasz persze igen, jogsi nélkül is lehet autó a nevünkön.
Ezután jött a meglepő kijelentés: „Képzeld, a feleségem nyert egy kocsit. Egy Hyundai Accentet.”
Szépen kibontakozott a teljes sztori: pontosan hogy is volt, mikor, merre, miért. Sőt, végül a nagy eseményre, az autóátadására is velük tartottam. Azért nem mindennap történik ilyen.
A történet pofonegyszerű volt: a feleség besétált a „kék-fehér áruházba”, vett egy akciós sampont, majd engedve a nagy nyeremény csábításának elküldött sms-ben valami kódot (gondolom a blokkét). A hetekkel később megtartott sorsolásról mit sem sejtve, vidáman utazott a villamoson, amikor egy váratlan pillanatban megszólalt a telefonja. Miután kiderült, hogy ő nyerte a játék fődíját, hirtelen felborult a világ.
A kezdeti eufórikus érzést követően azonnal elsápadt. Kiderült, hogy a vásárlásról szóló blokk elengedhetetlen, a nyeremény átvételéhez. Szerencsére végül az is meglett, úgyhogy más akadálya nem maradt a dolognak.
A hivatalos átadás helyszínéül a halásztelki Hyundai-kereskedést jelölték ki, ahová már azzal a nem titkolt szándékkal érkeztek a nyertesek, hogy otthagynák az autót a szalonban, némi pénzösszeg fejében.
Hogy hőseink végül mennyi pénzzel tértek haza, kiderül a következő oldalon!
Marketing
Az átadást a samponos cég két vezetője celebrálta, akik elárulták, hogy a játék teljes költségvetésének maximum 5-10 százaléka mindössze a főnyeremény, nyereményadóval (kb. 40%) együtt. A költségek igazából a kapcsolódó akciók, reklámok, polc-pénzek kifizetésével teljesednek ki. A cél általában az eladások növelése, illetve a termék népszerűsítése. Nofene.
Szuvenir nyihaha
Tudom, ajándék lónak blabla, de a tényhez tartozik, hogy a várakozásoknak megfelelően az 1,4 full-fapad verzió lett a nyeremény tárgya. A 97 lovas vas alapára 2.970.000 forint, metálfénnyel együtt.
Az autóátadás előtti napokban javában folyt az esélylatolgatás. Ki mennyit tart reálisnak a közel hárommilliós autóért. Szerintünk 2 millió alaphangon, de akár 2,4 is kijöhet a dologból, gondoltuk, valójában fogalmunk sem volt róla, hogy mi a reális.
Aztán a kereskedést egyáltalán nem lepte meg ez az opció, hiszen állítólag a nyereményautók 90 százaléka a kereskedésben marad. Így erre is fel voltak készülve. Miután megtörtént a kötelező átírás és a vidám kulcsátadós ceremónia, aludtak egyet (kb. 1 hetet) az ajánlattételre.
Három lehetőséget vázoltak: 1. bizományban, a kereskedésben hagyják az autót és várnak türelmesen, amíg sikerül eladniuk. 2. Vihetik az autót és megpróbálják saját maguk eladni. 3. zsebre rakják pénzt és mehetnek Isten hírével.
Utóbbit választották, ami furcsa érvekkel alátámasztva 2.000.000 forint volt. Valószínűleg, ha nem nyereményről lett volna szó, jobban rágyúrnak erre a dologra, de azért így is vidáman tértek haza. A kereskedés pedig szégyellje magát, amiért ő is hasított egy nagy szeletet a tortából.
3 fura eset |
|