Timcsi Ivánja
Ivánnal kezdeném, aki volt rettegett, de mégiscsak ő Timcsié, megérdemli az elsőbbséget – a névválasztás oka egyszerű, Iván napján vették át a kocsit. A kis Fiesta folyamatos tuning által nyerte el a jelenlegi formáját, közben volt pár zsákutca, de ez a jó a tuning műfajban (mármint az útkeresés). A mostani kép egységes és letisztult. Az autón történt lemezmunka, felkerültek műanyagok és kiegészítők, ezek egy része azóta el is hagyta a kocsit – mint az M3-as visszapillantók, a króm rendszámtartók és a csirkerács a spoilerek nyílásaiban.
Az első és a hátsó lökhárító a Lester-től származik, a hátsót módosították, kiépítették a rendszám helyét. A Ford Focus egy egyedi szériájáról származó, átépített műanyag küszöb-borítások diszkréten simulnak a kocsihoz, a hiányuk tűnne fel inkább – de nagyon.
Az ötödik ajtón egy merész szárny díszeleg, ez is Lester. Iván nem visel se jelvényeket, se típusjelölést, csak hátul a króm „Ivan” feliratot. Le is vakolták az ötödik ajtó rendszámtábla fészkét és legutóbbi változtatás során elkészült a géptető morcosítása – ezt már Gergő intézte. De a motorháztető másban is eltér a gyáritól, Toyotás légbeömlőt visel a tetején. Több más módosítás is megesett a Fiestán, a sporthűtőmaszk felszerelése, a fekete műanyagok színre fújása, a fóliázás, a lexus-hátsó lámpák, és szintén legutóbb az angel eyes fényszórók beszerelése.
A jó Ivánban, hogy nem csak a megjelenése más, a lemezek alatt is szépen módosult. A kocsi alatt teljes sportkipufogó rendszer dolgozik, hengerenkénti leömlőkkel, sportkatalizátorral, gázgyorsító középdobbal, amely rendszert a Dinamit Dob készített. A motor chiptuning-ot kapott és direktszűrőt – a chip pontosabban egy levehető tuningbox. A motortérben más változás még a rugótorony-támasz beszerelése.
De nem csak ettől viselkedik férfiasabban Iván az utakon, hiszen a gyári rugók helyén Eibach rugók dolgoznak, elöl 35, hátul 30 mm-rel engedve közelebb az úthoz az autót. Timcsi igazi nő, rendet tart a terepen, jó időben az autó német MAM Nuvo 8×17 colos felniket hord Pirelli P Zero Nero 205/40 R17-es gumikkal – a közepükön a MAM jelzés helyett Ivan felirattal. Télen pedig 6×14 colos Fondmetal felnik szolgálnak Nokian 175/65 R14-es gumikkal.
Ezek után senkit ne érjen meglepetésként, ami a tuning Fiesta utasterében fogadja a benézőt. A belső világítás ledes, jól mutatnak a fényükben az Autostyle Eco fekete sportülések, a Pilot alu-pedálszett, a bőr váltószoknya, a bőrrel kárpitozott könyöklő. Sok az apró finomság, mint a Ghia alumínium kilincsek, váltógomb és váltókulissza-keret, vagy a feketére kárpitozott ajtóburkolatok. Timcsi még tervezi a váltókar rövidre vágását és a váltógomb cseréjét.
A hifi is tuning autóhoz méltó. Alpine IVA-D 310R multimédiás fejegység szolgáltatja a jelet, a zene megszólaltatásáról elöl Audiosystem X-ion 165 komponens szett gondoskodik. Hátul egy Soundstream VGW-10 zárt mélyláda dolgozik. A hangszórók hajtásáról Aiduosystem Twister F2-190 és Massive P500.1 erősítők gondoskodnak.
Gergő Carmenje
És most átevezhetünk Gergő felségvizeire, kinek az autója a Carmen névre hallgat, ugyanis az átvételekor, 2005. június 02-án, Carmen névnap volt. Gergő sokat agyalt, hogy milyen autót vegyen, végül a Fiesta mellett döntött. Igaz ő dízelt választott, míg Timcsié benzines. Két évig tuning nélkül futott a vas, majd eljött a nap, és Gergő megismerkedett Timcsivel, és ez a pillanat Carmen sorsát is alaposan megváltoztatta. Ugyanis Timcsi tuning szenvedélye Gergőre is átragadt.
Mint a képek is mutatják, Gergő a felesége nyomában járt. Ő is Lester műanyagokat vásárolt, felkerültek Carmenre az első és hátsó lökhárító toldatok, egy szolid tetőszárny, a küszöbidomok, és sporthűtőrács. Először Gergő is fémszínű rácsokat használt a légnyílások takarására, majd közösen álltak át a fekete rácsozatra.
A műanyagok után jött a lexus hátsó lámpa és a ledes pótféklámpa, majd a jelvények és a feliratok eltüntetése. Akadnak itt is finomságok, mint a fólia, az angel eyes chrome fényszórók (Timcsivel közös beszerzés), a fehér oldalindexburák, a krómos első indexizzók, a jégfehér ledes rendszámvilágítás, a ledes pótféklámpa és szintén Timcsihez hasonlóan a fehér stroboszkóp a show kedvéért.
Bár az autót eredetileg is könnyűfém felnikkel vásárolta, mégsem maradhattak fent a gyári gurigák, helyettük Gergő 7×16 colos OZ Titan felniket választott BARUM Bravuris 195/45 R16-os gumikkal. Itt sem maradt el egy kis motortuning, szintén a Dinamit Dob műhelyében készült el a sport hátsódob és a gázgyorsító középdob. Érdekes, hogy esetünkben a férj autója mindenben egy kicsit alulmarad a feleségétől.
Az utastérben is kevesebb a változás, van ledes belső világítás, alu-pedálszett, bőr váltószoknya és bőrkárpitozású középső könyöklő, de nincs sportülés, csak üléshuzat. Viszont itt már elkészült a váltórúd rövidítés és van Pilot alumínium-bőr váltógomb. A hifi is szerényebb, a fejegység Pioneer DEH-P75 BT, a hangszórók elöl SAL modellek, hátul két 110W-os Sony dolgozik. A mélynyomó Blaupunkt 480W, a hozzá tartozó erősítő Magnat.
Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán
Hát itt tart most a két tuning Fiesta, és bár Timcsi és Gergő is állítja, hogy már összeálltak az autók, úgy gondoljuk, hogy az új szezon újabb változásokat is hoz majd Iván és Carmen életében.