Az Opel Omega az autós hierarchiában ma már igencsak lecsúszott típus, dicső neppereink inkább csak múmiának kategorizálják. A múmia lényege pedig, hogy ha megveszed rád szárad, mert eladni újra nem tudod. Persze szebben is meg lehet fogalmazni, olcsón nagyautó, ha kell az óriási csomagtartó és a kényelmes utastér. Vagy melós kocsinak is jó, a BMW dízellel meg utazós melósnak. De eléggé sokadik szempont egy Opel Omega vásárlónál a tuning. Kevés szájból hangzik el, hogy „na veszek egy Omegát, mert annyira cult és tuningolni fogom”.
Így már a gondolat is meglepő (mi van?), de még meglepőbb a végeredmény, ami valamiképp a tuning végtelen lehetőségeit bizonyítja, mert az unalmas, megfáradt és elfeledett Omegából tényleg tuning gépet faragtak, olyan igazit. Újságba valót. Tehát ezek alapján nem elveszett gyerekek dolgoznak a Fanat-X-nél. Igaz eddig is sejtettük ezt.
A feladatuk az volt, hogy a kombiból kifaragjanak egy olyan autót, amely a Warp Zone feltűnő reklámautója lehet. A srácok az aktuális tuningirányzat kijelölte ösvényen mentek végig. Elsőként darabokra szedték az autót és nekiálltak faragni a vasat. Letisztították a karosszériát, eltüntettek minden díszlécet, jelvényt, kilincset, ablaktörlőt, rendszámtáblafészket. Némileg átalakították a motorháztetőt is, és a tervbe vett felnik miatt 3,5 cm-rel kiszélesítették a sárvédőket. Közben Vácott Plasztik elkészíttette a műanyagokat az autóra.
Nagyon letisztult formát alakított ki, az első lökhárítón nincs semmi felesleges, a beömlőket úgy alakította ki, hogy emlékeztessenek az Audikra. A küszöb végtelenül egyszerű idom, a hátsó lökhárító is tiszta, az ötödik ajtó kis spoilere kifejezetten szolid, de nagyon testhez álló. Tisztaságával nagyon jól sikerült kis spoiler szettet rakott össze Plasztik.
Végül jött a legkényesebb dolog, a színválasztás és a fényezés. A jó arany mindig bejön, főképp feketével társítva. A Fanat-X ötlete, hogy a fekete a motorháztetőn uralkodjon és nyúljon le az első lökhárítóra. Így az Audi Singleframe hűtőmaszkot rajzolja ki, tovább erősítve a spoilerrel megkezdett jelleget. Az Audis feeling annyira összejött, hogy (mesélték a srácok), a kocsit megállító rendőrök rendre Audinak hiszik az Opelt. Az arany színnek majdnem minden napszak nagyon jól áll, de leginkább a naplemente.
Az autó összerakásakor beszerelték a távirányítós ajtónyitó készletet (kilincsek híján), megültették a gépet (kicsit orrfelállós lett), felszerelték az A8-ra hajazó 19 colos felniket nyomtávszélesítőkkel. És nem utolsó sorban átkárpitozták az utasteres és beépítették a show-hifit.
Elöl ülve semmi feltűnés, a Sony MEX-DV1000 DVD-s (CD / MP3) fejegység lakik a középkonzolban és egy 7 colos TFT LCD monitor áll a középkonzol tetején. Elöl a hangszórók száma és mérete is visszafogott, 1 pár Vibe Audio SE-K60 került az első ajtók kárpitjába. Hátrafelé haladva durvul a helyzet, ugyanis egy Omega kombi saroglyája hatalmas, így szép kényelmesen tele is pakolták hificuccal. Az uralkodó elem szokatlanul nem egy brutális mélynyomó, helyette egy bazi nagy 17 colos monitor.
Ezt két 30cm átmérőjű Vibe Audio BlackAir 12 MKII mélysugárzó fogja közre zárt ládába építve. A csomagtér oldalburkoló elemeibe az elölről már megismert 16 cm-es Vibe Audio Vibe Audio SE-K60 hangszórókat szerelték be. A rendszert két FLI Audio erősítő hajtja, amelyek közül az 1000W-s AMP 1000M monoblock a mélysugárzókat táplálja, a 4 csatornás AMP 800S a szélessávú hangszórók ellátásáért felel. Kondi is került a rendszerbe, 2 Farádos Massive Audio CAP 2.0 a választott modell ? a kondi és az erősítők a csomagtér padlójában, plexilap alatt lakknak.
Persze mindehhez kellett a megfelelő csomagolás, amely vajfehér-fekete bőrkárpit formájában materializálódott. E két bőr kombinációja szerepel az üléseken, a műszerfalon, a padlón, a tetőn, a középkonzolon. Több marha látta kárát, hogy az utolsó kis műanyag biszbaszt is bőrbe húzták. Még a Rolls se csinál ilyet, ide-oda elbújtatnak egy kis műbőrt a legnagyobbak is.
És mivel egy tuning autó nem igazán az fólia nélkül, Llumar fóliát nyaltak fel az üvegekre. Még ezeken felül maradt pár apróság, mint a xenon fényszóró beszerelése, de nagyjából most itt tart a kocsi. Még tervbe van a futómű további átalakítása, de ettől függetlenül 98 százalékban összeállt már az Opel Omega tuning gép.