A Peugeot 206 egy igazi sikersztori, a francia márka magyarországi sikereit ez a típus vezette be. Szépen fogyott, elsősorban a formájának köszönhetően. Nem mellesleg tuning-szempontból is van benne fantázia. Mai főhősünk, Nótás Tamás tuning Peugeot 206-osa, erre az egyik legjobb példa.

Tamás kocsijában az a jó, hogy nagyon következetesen képvisel egy stílust, nincsenek áthallások és keveredések az autóban. A kocsit anyukájától vette át, mikor megszerezte a jogsiját két éve. Most épp főiskolás, de amint lehet, a Peugeot-val foglalkozik. Az alakformázás tavaly ilyenkor indult, akkor kezdte el az ötletgyűjtést, milyen is legyen az autó ruhája.

Összkép

Peugeot 206 tuning: Kis játékos 1
lexus lámpa

lexus lámpa

lexus lámpa


Egész nap lógott a neten, úgy szedegette össze a neki tetsző részleteket. Például a hátsó felső szárny ötletét a 206 WRC adta, az alsó szárny formáját egy Erebus-szárny ihlette. Mikor mindent szépen összerakott, felkereste a váci Plasztik-ot, vele véglegesítették az elgondolásokat.

Így készült el a küszöb, amely csavart is, nagyon határozott tömegű, a sárvédőkre felkúszó, és légnyílással áttört, vagy a simára húzott, de szintén szellőzőkkel tagolt hátsó lökhárító, amelybe Plasztik szépen beágyazta a kipufogóvégek fészkét. Viszonylag gyorsan elkészültek a szárnyak, az első lökhárító, az új, jelvénytelen hűtőmaszk is.

Szárnyas

Szárnyas

Szárnyas


Közben egy kis lemezmunka is folyt a kocsin, a fémmel szívesen játszó budapesti H&H tuningcsapat tüntette el a hátsó ajtókról a kilincset, a csomagtér-fedélről a rendszámtáblafészket és a típusfeliratokat, valamint alakította át a motorháztetőt, amelyre egy légkilépő nyílást mélyítettek.

Igaz, hogy egy tuningautóhoz nagyon kell a motortuning, azonban Tamás autója 1,4 literes alapgép, nagyon nem nyúlt hát hozzá, mert minek, csoda ebből nem lesz. Összvissz egy sportlégszűrőt illesztett be, meg a Janó-dobbal készíttetett egy új kipufogórendszert – 2×2 aktív véggel.

Fényezés

Dotz felnik, 205/40 R17 - Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1


Induláskor szóba jött minden szín, okkertől a kékig, de Tamás valami olyasmit akart, ami nincs másnak. Hát ez sikerült. A színnek még neve sincs, mert teljesen egyedi. Akár lehetne a sötét oldal alapszíne is, mert nyeli a fényt, rossz időben alig tűnik fel, hogy a motorháztető meg a tető feketére van fújva. Napfényben rögtön más a helyzet, olyankor narancsosan ragyog az éleken, élénkzöld a sok fényt kapó felületen, lila az árnyékos részeken. Szóval igazi show-effekt.

A 17 colos Dotz felnik színét nem rég írták át a Nissan 350Z narancsszínére, a hozzájuk tartozó gumik mérete pedig 205/40 R17 – Good Year Eagle F1. Kérdeztem Tamást, hogy miért nem ültette le az autót, az indok nagyon realista: mivel a kocsi napi használatban van, a budapesti utakon kínlódás lenne sport futóművel járni, és a magas fekvőrendőrök is nehezen vehető akadályt jelentenek. Nem vállalja a nyűgöt.

Még több apróbb dolog is történt az autó körül, ilyen a teljes üveg-fóliázás, az M3-as kétkonzolos tükrök, az első angyalszem fényszórók, a hátsó lexus-lámpák, valamint a hifi. Tomi lecserélte a gyári fejegységet, előre Ground Zero komponens szettet szerelt be, a csomagtartóba szintén Ground Zero mélyláda, erősítő és kondenzátor került.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán