Elképzelhető, hogy új márkanév alatt vezeti be vadiúj luxus-miniautóját a BMW, amelynek 2010 környékére kellene összeállnia. Hiába van a bajorok kezében a MINI és a Rolls Royce is, úgy tűnik, hogy a Project i néven futó kisautó negyedik márkanév alatt fog bemutatkozni. Norbert Reithofer, a BMW igazgatója szerint még nincs döntés az ügyben, de benne van a pakliban az Isetta és a Triumph márkanév feltámasztása, amelyek szintén a BMW tulajdonát képezik.
BMW Welt |
Az építészeti műremeknek is beillő BMW Welt Münchenben található, a főhadiszállás és a BMW múzeum szomszédságában. Az épületben az összes mostani modellt megtaláljuk, de különböző shopok és érdekes játékok is várják az érdeklődőket. Az épületben található Junior Campus a 10 év körüli gyermekeknek kínál igazi kikapcsolódást, miközben megismerteti velük a közlekedés alapjait is. A felnőtteknek is jut elég érdekesség, és ha szerencsések, akkor új autójukat is itt vehetik át. A BMW Welt galériájában található az igényes átadó terület, ahová meglehetősen sok amerikai látogat, hogy átvegye következő autóját, és azt mindjárt ki is próbálja a sebességhatároktól mentes német Autobahnon. |
Arról is csak pletykaszinten hallani, hogy a gyár a fejlesztési költségek csökkentése érdekében összesátorozik egy másik gyártóval, de hogy kivel, azt egyelőre nem tudni. Szóba került már a Mercedes és a Fiat is, de a tárgyalások menetéről és jelenlegi állapotáról egyetlen szót sem tudtunk meg a BMW Welten nemrégiben megrendezésre került sajtótájékoztatón.
Reithofer szerint még erről sem született döntés, bár egyes források már a sajtótájékoztató előtt tudni vélték, hogy a Mercedesszel még korábban zátonyra futottak a tárgyalások. Mindenesetre a Project i kizárólag BMW alapokon is megszülethet, a németek egyedül is megbirkóznak a feladattal.
Nem küzd anyagi gondokkal mostanában a BMW, miután a 2007-es év a cég történelmének egyik legsikeresebbje volt. A három márkából minden eddiginél nagyobb darabszám kelt el, ez összesen több mint 1,5 millió autót jelent. Az eladások után egy egészen kellemes 3,7 milliárd eurós adózás előtti eredmény jött össze, amelyből jut majd bőven a fejlesztésre.
Az Audi miatt változott?
A BMW leendő négyszemélyes kisautóját a népes metropoliszok közlekedési eszközének szánják, így fő célpont az USA piaca. Ide egy nulla károsanyag-kibocsátással rendelkező jármű illik leginkább, már csak azért is, mert a helyi törvények szerint minden gyártónak kell majd egy ilyen autót produkálnia 2012-re.
A BMW ugyan már szériaérett szintre fejlesztette a hidrogénüzemű autót, a költséges infrastruktúra miatt valami mással kell rövid távon próbálkozniuk. Ráadásul menet közben felbukkant a hibrid üzemű Audi A1 Metroproject-tanulmány is, amire hathatós válasz csak egy elektromos módban is működni képes kisautó lehet. Állítólag a négykarikás konkurens feltűnése előtt egy turbós benzin- vagy dízelmotorral képzelték el a koncepciót.
A BMW szerencsére továbbra is ragaszkodik a vezetési élmény megtartásához, így az ígéret szerint az autót ugyanolyan élvezetes lesz majd vezetni, mint az összes eddigi modellt. A menedzsment szerint a mostani technológiai színvonal ezt már elektromos motorokkal is lehetővé teszi, ha mégsem, az autó vegyes üzemmódban is használható lesz.
Hogy pontosan mikor és mi lesz a Project i-ből, azt egyelőre nem tudni, reméljük hamarosan véget vet a BMW a titkolózásnak. Annyi biztos, hogy sokkal többet tudnak annál, mint amit elárulnak.