Van, de nincs
Először a rádióban figyeltünk fel, majd az Opel weboldalán bizonyosodtunk meg az 1,4-es, 90 lóerős Astra GTC Essentia létezéséről. A 2 999 000 forintos akciós ár a listaárhoz képest kerek 800 ezer forintos engedmény, így gyorsan utána kérdeztünk, hogy mi az igazság.
Sejtésünk gyorsan beigazolódott, ez a modell gyakorlatilag csak vevőcsalogató, mindössze néhány darab van belőle, de a kereskedések szerint nem is lesz rá igény. Az ok a légkondi hiánya, már pedig az Essentia esetében ne is álmodjunk ilyesmiről.
Ha ragaszkodunk a 3 millió alatti árhoz, akkor csak a jó öreg Astra Classic II jöhet szóba, ami a mai napig elég népszerű. Ebből is van fapados modell 2,49 millióért, de a klímás változat ára is egész baráti: 2,79 millióért vihető haza szintén 1,4-es benzinmotorral. Ennél egy klímás, közepesen felszerelt H Astra nagyjából 600 ezerrel drágább, ha tudunk eleget alkudni.
A legjobb ajánlat
A hónap legjobb ajánlata címet szerintünk az 1,4-es 98 lóreős Renault Mégane Limuzin érdemli, amihez most 2,99 millióért klímát is adnak. Az akció a BASE modellek árából enged 100 ezer forintot, és ajándékba adja a szélgépet, a viszonylag elfogadható alapfelszereltség mellé.
Jár az elektromos ablak, a központi zár, a négy irányban állítható szervokormány, már csak a rádió hiányzik. Ráadásul a Renault 1,4-es benzinmotorja jobb az átlagnál, és további pozitívum, hogy ez az autó valójában is kapható.
Ha már a Renault-nál járunk, akkor nem tudjuk megállni, hogy ne számoljunk be a Dacia Logan MCV 2,1 milliós alapáráráról, amiért ugyan csak egy ABS meg egy légzsák jár, de még így is megfontalandó ajánlat. Ennyiért ekkorát máshol nem adnak.
A koreaiak a legolcsóbbak, vagy mégsem? Sose tudja meg, ha nem lapoz
A cee’d nem fért bele. Se az i30
Akció jelenleg nincs rá, de így sem számít rossz ajánlatnak az 5 ajtós Kia cee’d 2,99 milliós ajánlata. Sajnos a légkondi ennyiért hiányzik, de van 6 légzsák szériában, központi zár, elektromos ablak, és még MP3-as CD-s rádió
is. A klíma csak a magasabb felszereltséggel jár, ez alku híján 3,5 millió forint.
Légkondicionálóval a Rio EX Cool fér bele a 3 milliós keretbe KIA márkajelzéssel, ezért most akcióban 2 901 000 forintot kell fizetni, amiért cserébe egy egész jó 1,4-es benzinest kapunk.
A Hyundai i30 hasonló indulóáron és felszereltséggel van, mint a KIA cee’d, a következő lépcső itt is 3,5 millió. Viszont akcióban most adnak metálfényt, alufelnit és tolatóradart is, ha fizetünk rá plusz 60 ezer forintot.
Skoda is van, de csak a régi
Sajnos a Skoda manapság már nem a kimondottan olcsó autók táborát gyarapítja, így 3 millió forintért nem érdemes új Octaviában gondolkozni. 3 millióért listaáron még egy Fabiát sem kapunk klímával, egy 1,2-es Roomster is 3,25 millió, és mellé rettentő gyenge is.
Ott van viszont a régi Octavia, ami Tour néven fut. Ebből találtunk 2,99 millióért olyan 1,4-es 75 lóerős kiadást, amelyik már a légkondicionálót is tartalmazza, igaz nem központi akcióban. Nem megy úgy, mint a veszedelem, de legalább egy kiforrott típus.
Akik nem fértek bele
Az általában jó áron kínált Ford Focus sajnos nem fér bele a 3 millió forintba, de azért van szép akció így is. 450 ezer forintért többért számolják be a leendő Focus tulajdonosok használt autóját, vagy választható kiviteltől függően 500-570 forintos egyszeri kedvezmény is.
Így 1,4-es 80 lóerős Ambiente 3 168 000 forint, de ebből megint hiányzik a hűsítő szellő a nyári hőségben. Ezt csak a következő, Trend felszereltségben érezhetjük, amiért nagyjából 350 ezer forintos felárat kell fizetnünk.
Nem fér be ugyan 3 millió alá, mégis jó ajánlat a Fiat Bravo, amivel 3,2 millióért már klímával együtt gurulhatunk ki a szalonból. Ennyiért jár még 2 elektromos ablak és tükör, központi zár, és egy hatsebességes váltó is a 2 légzsák mellé.
Mielőtt nekivágnánk
Mielőtt bevágnánk a nylonzacskóba a 3 milliót és elindulnánk a márkakereskedésbe, érdemes néhány dolgot fejben összerakni. Ilyen például, hogy az árak sosem tartalmazzák a forgalomba helyezés költségét, és így van ez jellemzően a metálfényezéssel is. Erre legalább plusz 200 ezer forintot érdemes kalkulálni, ami gyakorlatilag ellehetetleníti 3 milliós autóvásárlást. Ott vannak még ráadásul azok a fránya extrák is.
Táblázat az akciókról a következő oldalon
Néhány most futó akció | |
Modell/típus – ár (Ft) | Légkondi |
Opel Astra Essentia 1.4 – 2 999 000 | nincs |
Renaul Mégane Limousine 1.4 – 2 999 000 | van |
Opel Astra Classic 1.4 – 2 799 000 | van |
Dacia Logan MCV – 2 100 000 | nincs |
KIA ceed 1.4 LX Base – 2 999 000 | nincs |
Hyundai i30 1.4 Classic entry – 2 999 000 | nincs |
Skoda Octavia Tour 1.4 – 2 999 000 | van |
Ford Focus 1.4 Ambiente – 3 168 000 | nincs |
Fiat Bravo 1.4 Active – 3 190 000 | van |