Van akció dögivel
Ez csak a fapados

Ez csak a fapados

Ez csak a fapados


Van, de nincs   

Először a rádióban figyeltünk fel, majd az Opel weboldalán bizonyosodtunk meg az 1,4-es, 90 lóerős Astra GTC Essentia létezéséről. A 2 999 000 forintos akciós ár a listaárhoz képest kerek 800 ezer forintos engedmény, így gyorsan utána kérdeztünk, hogy mi az igazság.

Sejtésünk gyorsan beigazolódott, ez a modell gyakorlatilag csak vevőcsalogató, mindössze néhány darab van belőle, de a kereskedések szerint nem is lesz rá igény. Az ok a légkondi hiánya, már pedig az Essentia esetében ne is álmodjunk ilyesmiről.

A limuzinra van jó akció

A limuzinra van jó akció

A limuzinra van jó akció


Ha ragaszkodunk a 3 millió alatti árhoz, akkor csak a jó öreg Astra Classic II jöhet szóba, ami a mai napig elég népszerű. Ebből is van fapados modell 2,49 millióért, de a klímás változat ára is egész baráti: 2,79 millióért vihető haza szintén 1,4-es benzinmotorral. Ennél egy klímás, közepesen felszerelt H Astra nagyjából 600 ezerrel drágább, ha tudunk eleget alkudni.

A legjobb ajánlat

A hónap legjobb ajánlata címet szerintünk az 1,4-es 98 lóreős Renault Mégane Limuzin érdemli, amihez most 2,99 millióért klímát is adnak. Az akció a BASE modellek árából enged 100 ezer forintot, és ajándékba adja a szélgépet, a viszonylag elfogadható alapfelszereltség mellé.

Nyitott szemmel kell járni

Nyitott szemmel kell járni

Nyitott szemmel kell járni


Jár az elektromos ablak, a központi zár, a négy irányban állítható szervokormány, már csak a rádió hiányzik. Ráadásul a Renault 1,4-es benzinmotorja jobb az átlagnál, és további pozitívum, hogy ez az autó valójában is kapható.

Ha már a Renault-nál járunk, akkor nem tudjuk megállni, hogy ne számoljunk be a Dacia Logan MCV 2,1 milliós alapáráráról, amiért ugyan csak egy ABS meg egy légzsák jár, de még így is megfontalandó ajánlat. Ennyiért ekkorát máshol nem adnak.

A koreaiak a legolcsóbbak, vagy mégsem? Sose tudja meg, ha nem lapoz


 A cee’d nem fért bele. Se az i30

Akció jelenleg nincs rá, de így sem számít rossz ajánlatnak az 5 ajtós Kia cee’d 2,99 milliós ajánlata. Sajnos a légkondi ennyiért hiányzik, de van 6 légzsák szériában, központi zár, elektromos ablak, és még MP3-as CD-s rádió

Ez túl drága

Ez túl drága

Ez túl drága


is. A klíma csak a magasabb felszereltséggel jár, ez alku híján 3,5 millió forint.

Légkondicionálóval a Rio EX Cool fér bele a 3 milliós keretbe KIA márkajelzéssel, ezért most akcióban 2 901 000 forintot kell fizetni, amiért cserébe egy egész jó 1,4-es benzinest kapunk.

A Hyundai i30 hasonló indulóáron és felszereltséggel van, mint a KIA cee’d, a következő lépcső itt is 3,5 millió. Viszont akcióban most adnak metálfényt, alufelnit és tolatóradart is, ha fizetünk rá plusz 60 ezer forintot.
 
Skoda is van, de csak a régi

Sajnos a Skoda manapság már nem a kimondottan olcsó autók táborát gyarapítja, így 3 millió forintért nem érdemes új Octaviában gondolkozni. 3 millióért listaáron még egy Fabiát sem kapunk klímával, egy 1,2-es Roomster is 3,25 millió, és mellé rettentő gyenge is.

Drágák az új modellek

Drágák az új modellek

Drágák az új modellek


Ott van viszont a régi Octavia, ami Tour néven fut. Ebből találtunk 2,99 millióért olyan 1,4-es 75 lóerős kiadást, amelyik már a légkondicionálót is tartalmazza, igaz nem központi akcióban. Nem megy úgy, mint a veszedelem, de legalább egy kiforrott típus. 

Akik nem fértek bele

Az általában jó áron kínált Ford Focus sajnos nem fér bele a 3 millió forintba, de azért van szép akció így is. 450 ezer forintért többért számolják be a leendő Focus tulajdonosok használt autóját, vagy választható kiviteltől függően 500-570 forintos egyszeri kedvezmény is.

Így 1,4-es 80 lóerős Ambiente 3 168 000 forint, de ebből megint hiányzik a hűsítő szellő a nyári hőségben. Ezt csak a következő, Trend felszereltségben érezhetjük, amiért nagyjából 350 ezer forintos felárat kell fizetnünk.

Új Focus nem jön ki belőle

Új Focus nem jön ki belőle

Új Focus nem jön ki belőle


Nem fér be ugyan 3 millió alá, mégis jó ajánlat a Fiat Bravo, amivel 3,2 millióért már klímával együtt gurulhatunk ki a szalonból. Ennyiért jár még 2 elektromos ablak és tükör, központi zár, és egy hatsebességes váltó is a 2 légzsák mellé.

Mielőtt nekivágnánk

Mielőtt bevágnánk a nylonzacskóba a 3 milliót és elindulnánk a márkakereskedésbe, érdemes néhány dolgot fejben összerakni. Ilyen például, hogy az árak sosem tartalmazzák a forgalomba helyezés költségét, és így van ez jellemzően a metálfényezéssel is. Erre legalább plusz 200 ezer forintot érdemes kalkulálni, ami gyakorlatilag ellehetetleníti  3 milliós autóvásárlást. Ott vannak még ráadásul azok a fránya extrák is.

Táblázat az akciókról a következő oldalon


Néhány most futó akció
Modell/típus – ár (Ft) Légkondi
Opel Astra Essentia 1.4 – 2 999 000 nincs
Renaul Mégane Limousine 1.4 – 2 999 000 van
Opel Astra Classic 1.4 – 2 799 000 van
Dacia Logan MCV – 2 100 000 nincs
KIA ceed 1.4 LX Base – 2 999 000 nincs
Hyundai i30 1.4 Classic entry – 2 999 000 nincs
Skoda Octavia Tour 1.4 –  2 999 000 van
Ford Focus 1.4 Ambiente – 3 168 000 nincs
Fiat Bravo 1.4 Active – 3 190 000 van