Megint befenyített a VPOP

Teherautó egy Porsche is lehet odaát
Nagy motornál éri meg

Nagy motornál éri meg

Nagy motornál éri meg


Hiába fenyített be tavaly a VPOP, Magyarországon egyre többen spórolnak külföldi rendszámokkal a regisztrációs adón, egyre több nagyértékű luxusautó és terepjáró furikázik az utakon, jellemzően a szomszédos, szlovákiai rendszámmal. Az ok egyszerű, ott egyáltalán nincs regadó.

Pár napja a vám és pénzügyőrség újabb vizsgálattal rémisztgetett, amit most egy szlovák társhatóság bevonásával folytatnak le 5000-nél is több, lakcímmel és telephellyel rendelkező magán- és jogi személy ellen.

A pénzügyőrök szerint ugyanis illegális a szlovák rendszámú autó használata, ha annak használója életvitelszerűen – az év nagyobbik felében (183 + 1 nap) – nem tartózkodik a szomszédos országban. Hogy ezt miként fogják bizonyítani, az egyelőre rejtély, mivel az uniós tagság óta ezt lehetetlen ellenőrizni.

Nincs veszély

Olcsóbb kint a biztosítás is

Olcsóbb kint a biztosítás is

Olcsóbb kint a biztosítás is


A szlovakrendszam.hu munkatársa szerint nem kell aggódni a szlovák rendszámmal autózóknak, mivel legtöbbjük teljesen legálisan használja a külföldi rendszámú autót. Erre ma két módon van lehetőség:

a,: Magánszemélyként: Könnyebb belekötni, de egyszerűbb és olcsóbb magánszemélyként megvásárolni az autót, amihez mindössze egy lakcím, egy szlovák személyi és jogosítvány kell. Ha ezek beszerzése nem megy magunktól, akkor nagyjából 200 ezer forintért tudnak nekünk segíteni, és 1 hónap múlva már jogosan használhatjuk autónkat szlovák rendszámmal.

Magánemberként ilyen formában elvileg nem használhatnánk fél évnél tovább az autót egyetlen idegen uniós országban sem, de mivel lehetetlen bizonyítani az ellenkezőjét, gyakorlatilag mindenki ezt csinálja.

A cég szerint hasznos húzás töröltetni a magyarországi lakcímünket az okmányirodában, ideiglenes külföldi tartózkodásra hivatkozva.

Ezt nem érdemes

Ezt nem érdemes

Ezt nem érdemes


b,: Cégalapítással: Kicsit macerásnak tűnik, de a nagyobb, többmilliós regadó tételek mellett, kizárólag a rendszámért is megéri céget alapítani a szomszédos országban. A pár százezer forintnyi alapítási költség még mindig elenyésző egy luxusautó regadójához képest, nem beszélve a szlovák cégalapítás további előnyeiről.

Céges autót ügyvezetőként egy lefordított cégkivonattal vezethetünk, de még tisztább, ha a cég felveszi a bérbeadást, mint tevékenységi kört, és attól magánszemélyként béreljük az autót. 


További előnyök Szlovákiában

A szlovák rendszám használatával nem kizárólag a regisztrációs adót spórolhatjuk meg, bár kétség kívül ez a legfőbb előnye (új autónál 250 ezer – 3,2 millió forint közötti a nyereség). Szomszédunkban 30-40 százalékot spórolhatunk a kötelező és casco biztosításon is, ezen felül nem kell teljesítményadót és cégautóadót sem fizetnünk.

Liechtenstein adóparadicsom

Liechtenstein adóparadicsom

Liechtenstein adóparadicsom


A hazai helyzettel ellentétben Szlovákiában a helyi üzemanyag áfája is elszámolható, de némi okoskodással a külföldön tankolt üzemanyagra is alkalmazható ugyanez. Ha Szlovákiában vásárolunk új autót, akkor még az ottani áfát is megspórolhatjuk, ha erre a célra kialakított „haszonjárművet” veszünk. Ez a Volkswagen Golftól a Porsche Cayenne-ig mindenből kérhető, de ekkor meg kell barátkoznunk a hátsó ülések mögé beszerelt elválasztó ráccsal. 

Az új Szlovákia

A szlovák módszer helyi vásárlással gyakorlatilag az unió összes országában alkalmazható, ha tudunk lakcímet szerezni, illetve ha bármilyen üzleti kapcsolat fűz az adott országhoz. A regadó elkerülése mellett persze nem árt számba venni az egyéb költségeket, így például a biztosítást vagy a cégfenntartást, amit kizárólag ezzel a céllal ritkán éri meg fenntartani.

Lehet német is

Lehet német is

Lehet német is


Az adóparadicsomként is elhíresült Liechtensteinből viszont egyre-másra érkeznek drága luxusautók hazánkba, amelyek volánja mögött szintén magyar honfitársaink üldögélnek. Ott a nagyobb értékű autók biztosítását állítólag a feléből is meg lehet úszni a hazainak.

Florida is menő

Mivel Amerikában nem ritkán fele annyiba kerülnek az autók, mint Európában, kézen fekvő hogy onnan is megéri a behozatal, ha elég bátrak és új autó esetében hajlandóak vagyunk lemondani a garanciáról.

Mivel a hazai forgalomba helyezés európai szabványok híján elég macerás lehet, érdemes erre szakosodott cégekre bízni az ügyintézést, akik kisebb-nagyobb összegért cserébe ezt szívesen megteszik.  Az AmeriCar munkatársa szerint alacsony regadótartalma miatt főként a hibridautókat éri meg behozni, de a 10 százalékos vámmal és a 20 százalékos áfával itt ugyanúgy számolni kell. A szállítás 2000-3500 dollár között mozoghat attól függően, hogy egyedül vagy párban érkezik az autó.

Drága rá itthon a biztosítás

Drága rá itthon a biztosítás

Drága rá itthon a biztosítás


Persze itt is létezik másik megoldás. A szlovakrendszam.hu-tól azt is megtudtuk, hogy egy floridai cégalapítás és behozatal nagyjából 7000 dollárból (1,2 M Ft) megúszható, így ha beleszeretünk egy batár benzintemetőbe, még ezt is érdemes lehet megfontolni. Amerikai rendszámmal hivatalosan fél évig használható az autó Magyarországon, de egy unión kívüli kiléptetéssel ez is megkerülhető.

Az amerikai rendszámos autók másik hátránya, hogy drága hozzá itthon a biztosítás. Az ilyen járgányok biztosítására az ún. határbiztosítás szolgál, ami havi 60 ezer forintot tesz ki. Mivel az autók Németországba érkeznek, ezért érdemes ott megkötni a biztosítást, ahol ennek pont a felét kérik el havonta.

Mielőtt az olvasottak alapján bárki felbuzdulna és megindulna szlovák rendszámos autót vásárolni, jó hogy ha észben tartja Nagy János országos vámparancsnok szavait:

„Amennyiben a szlovákiai autóvásárlásnak kizárólag az adóelkerülés a célja, akkor ez joggal való visszaélésnek, adócsalásnak számít”.