Az autóról
2005. júniusi az autó, alig másfél évesen került a gazdájához. A háromajtós Fiat Stilo-ra, egy barátja beszélte rá. Az érvek a következők voltak; nem tömegjárgány, nagyon jól néz ki és lelke van, mint az olasz gépeknek általában. Azonnal, szinte gondolkodás nélkül belement a dologba és felkutatott egy jó állapotú példányt.
Talált is egyet Debrecenben, egy fekete limitált kiadású Racing változatot, gyári küszöbspoilerrel, kis hátsó szárnnyal és 17-es kerekekkel. Ja, és a dupla légzsák, a dupla klíma, plusz a nagy számítógép mind benne voltak. Makulátlan volt az autó, a felniken egy húzás sem volt, nem tétovázott azonnal megvette.
Fanatikushoz méltóan, már december első hetében beballagott az első tuningcéghez. A CDA-tól elkezdett hörögni a motor, a kipufogó is szépen szólt. Az első beavatkozások közé tartozott a sötétítés, amelyhez kizárólag minőségi fólia, ez esetben a Lumar jöhetett szóba. Ezután már nem maradhatott annyiban a dolog, azonnal rátértek az autóépítés rögös és stresszes útjára.
Az eredeti december végi határidő helyett 2007 márciusára, a szegedi Carstyling Tuning Show-ra lett kész az utolsó pillanatban az autó. Az első és a hátsó lökhárító törötten érkezett a kocsihoz, rossz minőségű volt, nem beszélve arról, hogy nem passzolt a Stilóra. Csak a hátsó szárnyat tartották meg a készletből. Aztán végül váltottak, berendelték a brutálisabb, agresszívebb portugál Ibherdesign-készletet, mellyel ugyancsak jó sokáig elszórakoztak, mire pontosan illeszkedtek. Viszont ez príma és nagyon egyedi volt.
A felhozatal
Ibherdesign optikai csomag, ICC Tuning hátsó szárny, Isotta hátsó dob, 35 mm-es Apex-ültetőrugók, Isotta-ablaktörlők, Isotta 2 cm-es oldalankénti nyomtávszélesítők. Belülre Isotta Talladega-ülések, Isotta váltógomb, Isotta Katiena kormány, könyöklő, sportpedálok és kézifékkar került.
Később az első és a hátsó ajtópaneleket kék bőrrel vonták be. A könyöklő aztán kikerült, a jobb oldali kesztyűtartót pedig bőrrel borították. Tavaly egy baleset után felkerült előre egy intercooler utánzat, mert üres maradt a hely, hátra pedig a rács mögé egy fekete takaró panel, hogy ne lehessen látni a vasat.
Kivették a középdobot, majd végül idén a Proexnél rozsdamentes 60-as rendszert hegesztettek a kocsi alá, amely a turbómotorra is fel lett készítve. ( Ja, igen ez lesz a következő beavatkozás). Irgalmatlan szép és mély a hangja a verdának, picit durrog és simán elhiszik róla, hogy 1,8-as vagy 2 literes motor hajtja.
Az egész autóban a legjobb a szintén idén beszerzett, állítható magasságú H&R futómű, mely 3-6 centis ültetést tesz lehetővé, ez az átmeneti megoldásként berakott Lindor keményített gátlós – Apex rugós futóművet váltotta le. 6 centis ültetés mellett persze nagyon kell vigyázni, sajnos a sokat tűrő kartervédő nemrég leszakadt róla.
Jelenleg a sárvédők és a gumik közé nehezen fér be két ujj. A csomagtér ajtaját lefalazták, hosszas utánjárás és nem kevés készpénz fejében kerülhetett fel az új formájú rendszámtábla.
A márciusi Carstyling tuningshowra tervezték feldobni az új kerekeket, azonban nem küldték el hozzájuk Franciaországból a speciális tőcsavarokat és egy nap alatt képtelenség volt helyettük szerezni egy másik garnitúrát. Rendkívül idegesítő pillanatok voltak ezek, a kerekek végül dekorációként funkcionáltak.
A következő héten végül felkerültek a felnik, 7×17-es titániumszürke Kosei Evo Penta görgők. Több száz kereket néztek meg előtte és ez lett a befutó. A visszajelzések alapján jó választás volt. Nem 18-ast rendelt, mert félt, hogy azonnal leüti őket, másrészt akkor még kellett volna vennie egy új gumiszettet is. Új, áprilisi szerzemények a Momo-ülések, melyek egészen kényelmesek és jó tartást adnak. Elismerésként, a tavaly szeptemberi olaszautó találkozón elhozta a legszebb belső térért járó első díjat.
További tervek között szerepel a motorcsere, házon belüli turbós mocival, karbon kiegészítők felszerelése, egyedi grafika vagy új szín, hifirendszer és a beltér további nemesítése, pl. alcantara vagy flokk tetőkárpit. Az idei év még az építésé, aztán valószínűleg új projekt után néz az autó gazdája.
Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán
Képeket, még-még-még! Nagyon tetszik… aa kocsi…
Éééés a ráadás: