Opel Insignia – Nagy lépés felfelé
Igényes a Fiesta belső tere
Igényes a Fiesta belső tere
Fotó megosztása:
Ilyen az eddigi 7-es, már a megszelídített farral
Ilyen az eddigi 7-es, már a megszelídített farral
Fotó megosztása:
Megnyújtott 5-ös BMW-nek tűnik
Megnyújtott 5-ös BMW-nek tűnik
Fotó megosztása:
Lesz internetelérés is az autóban
Lesz internetelérés is az autóban
Fotó megosztása:
Óvatosak voltak a hátuljával
Óvatosak voltak a hátuljával
Fotó megosztása:
Felárért négykerék-kormányzással
Felárért négykerék-kormányzással
Fotó megosztása:
A fokozatválasztó-kar visszatért a helyére a kormány mellől
A fokozatválasztó-kar visszatért a helyére a kormány mellől
Fotó megosztása:
Túlméretezett BMW-veséket kapott
Túlméretezett BMW-veséket kapott
Fotó megosztása:
Világautó lesz, Ázsiában és Amerikában is árulni fogják
Világautó lesz, Ázsiában és Amerikában is árulni fogják
Fotó megosztása:
Novembertől lesz 3 és 5 ajtós is
Novembertől lesz 3 és 5 ajtós is
Fotó megosztása:
7 évet élt az előző Fiesta
7 évet élt az előző Fiesta
Fotó megosztása:
De csinosnak tetszik kinézni!
De csinosnak tetszik kinézni!
Fotó megosztása:
Gyorsabb és olcsóbb gyártani
Gyorsabb és olcsóbb gyártani
Fotó megosztása:
Többször átgyúrták a formáját
Többször átgyúrták a formáját
Fotó megosztása:
A technika jórészt a Golf V-é maradt
A technika jórészt a Golf V-é maradt
Fotó megosztása:
A mostani Golf magasabb és nehézkesebb
A mostani Golf magasabb és nehézkesebb
Fotó megosztása:
Az egész világnak szól a konstrukció
Az egész világnak szól a konstrukció
Fotó megosztása:
Egymás rokona a Mazda2 és a Fiesta
Egymás rokona a Mazda2 és a Fiesta
Fotó megosztása:
Dinamikusra rajzolták a Fiestát
Dinamikusra rajzolták a Fiestát
Fotó megosztása:
40 kilót leadott az ultraerős acélokkal
40 kilót leadott az ultraerős acélokkal
Fotó megosztása:
Többletérték többletköltség nélkül
Többletérték többletköltség nélkül
Fotó megosztása:
1976 óta a mostani a 4. generáció
1976 óta a mostani a 4. generáció
Fotó megosztása:
Népszerű lesz az automata váltó
Népszerű lesz az automata váltó
Fotó megosztása:
11 milliótól indul az árlista a 220 CDI megérkezésével
11 milliótól indul az árlista a 220 CDI megérkezésével
Fotó megosztása:
Hathengeres motorokkal debütál, 2009 2. negyedévében lesz 220 CDI
Hathengeres motorokkal debütál, 2009 2. negyedévében lesz 220 CDI
Fotó megosztása:
Direkt ilyen a szögletes a G-osztály nyomán
Direkt ilyen a szögletes a G-osztály nyomán
Fotó megosztása:
Nem Amerikában készül, szemben az ML-lel és a GL-lel, hanem a C-osztály német gyárában
Nem Amerikában készül, szemben az ML-lel és a GL-lel, hanem a C-osztály német gyárában
Fotó megosztása:
Az offorad-csomag része a lejtmenet-szabályzás
Az offorad-csomag része a lejtmenet-szabályzás
Fotó megosztása:
Elegáns belső teret ígér az Opel
Elegáns belső teret ígér az Opel
Fotó megosztása:
Marad a három karosszériaváltozat
Marad a három karosszériaváltozat
Fotó megosztása:
Megújul az embléma
Megújul az embléma
Fotó megosztása:
Sok múlik a design fogadtatásán
Sok múlik a design fogadtatásán
Fotó megosztása:
A kombival együtt debütál itthon az Insignia
A kombival együtt debütál itthon az Insignia
Fotó megosztása:
Nincs 3. üléssoros Q5, az már a Q7 felségterülete
Nincs 3. üléssoros Q5, az már a Q7 felségterülete
Fotó megosztása:
Minőségi anyagok mindenütt
Minőségi anyagok mindenütt
Fotó megosztása:
A terepjárás nem szempont
A terepjárás nem szempont
Fotó megosztása:
Alapjait az Audi A4-től kapja
Alapjait az Audi A4-től kapja
Fotó megosztása:
Kisebb és emészthetőbb a Q7-nél
Kisebb és emészthetőbb a Q7-nél
Fotó megosztása:
10,5 milliós alapárra tippelünk
10,5 milliós alapárra tippelünk
Fotó megosztása:
Kupészerű a csábos Insignia
Kupészerű a csábos Insignia
Fotó megosztása:
Elegáns belső teret ígér az Opel
Elegáns belső teret ígér az Opel
Az Opelnél a Corsa D-t követő csendesebb időszak után az Insignia igazi mérföldkő lehet.
Az új név, az áttervezett embléma, a 22 centis hossznövekedés, a kiemelkedő anyagminőség, a fejlett technika és a látványos design más fénybe emeli az Opel szerint a Vectra C után.
Bár az újdonság csak 2,6 centivel rövidebb egy E-osztályánál, nincs szó arról, hogy az Omega örököseként a felső középkategóriára kacsingatna.
Ellenfelei továbbra is a középkategória alapautói, például a Mondeo, a Passat, a 407 és az Avensis.
Fűtött ablakmosóval
A kombival együtt debütál itthon az Insignia
A kombival együtt debütál itthon az Insignia
Formáján túl mást is ígér az Opel zászlóshajója. A turbós benzinesekhez elérhető a Saab modern összkerékhajtása. A futómű a FlexRide adaptív lengéscsillapítással alkalmazkodik az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz, az OpelEye nevű kamerarendszer elolvassa a közlekedési táblákat és figyelmeztet a sávból történő kitéréskor. Érdekesség a fűtött ablakmosó-folyadék is.
Februártól, új dízelmotorokkal
Új fejlesztésű kétliteres dízelmotorok jelennek meg az Insigniában, nyitásként 110-160 lóerőig. A fogyasztást a mindössze 0,27-es alaktényező és az összes motorhoz széria hatgangos váltó is javítja.
Februártól minden bizonnyal a teljes kínálat elérhető lesz hazánkban, a Párizsban bemutatandó kombival együtt, amelyet az Opel a tradicionális Caravan helyett Sport Tourer néven emleget. Aki tud németül, az ne hagyja ki az Insigniáról a tesztelők és a mérnökök által írt blogot.
Audi Q5 – Mercedes GLK: a későn érők
Még idén összecsaphat egymással az októbertől megvásárolható Mercedes-Benz GLK és a novemberben debütáló Audi Q5. Mindkét esetben a középkategóriás sorozatra épül a kompakt SUV, a Mercedesé a C-osztály 4MATIC, az Audié az A4 quattro alapjait használja.
A terepjárás nem szempont
A terepjárás nem szempont
Mindkét szabadidő-autó állandó összkerékhajtásos, de az Audi szerint a vásárlókat egyáltalán nem érdekli a terepezés. A Mercedesnél számítanak maroknyi renegátra, akik terepcsomaggal és a súlycsökkentés érdekében műanyagból készült kartervédővel vihetik haza a gépet. Felező és igazi differenciálzár nincs, mert a metropoliszokban és autópályán kell brillíroznia az újdonságoknak.
Donor a C-osztály és az A4
A motorokat mindkét modell átveszi a donortól. Az Audinál később 143 lóerős TDI is lesz, kezdetben 170 lóerős 2,0 és a 240 lóerős 3,0 TDI mellett a kétezres turbós benzines választható 211 lóerővel. A két erősebbhez adja magát a nagy nyomatékra konstruált hétfokozatú duplakuplungos S-tronic-váltó.
11 milliótól indul az árlista a 220 CDI megérkezésével
11 milliótól indul a GLK-árlista 22DImegérkezésével
Jó pénzért zavarba ejtően sok mutatványt tud a Q5, benne a fűtött-hűtött pohártartóval. Az Audi Drive Select-rendszerben beállíthatjuk a lengéscsillapítás sportosságát, van kis tempónál direkt, autópályán nyugodtabb aktív kormány változó áttétellel, jelzi a tükör holtterében rejtőző autókat és szól, ha akaratlanul elhagynánk a sávunkat.
Tízmillió felett
Ez a kategória, amely hamarosan a Volvo XC60-nal is bővül, sosem olcsó. A rokon kombik árára azonos motor esetén is rá kell számolni az összkerékhajtás és a divatosabb autófajta felárát. Így a GLK listaára a jövő tavasszal megjelenő 220 CDI 10 998 000 forintjától a 350-es benzines 14,5 milliójáig terjed.
10,5 milliós alapárra tippelünk
10,5 milliós alapárra tippelünk
Az Audinál még izzik a számológép, a 170 lóerős dízel esetében mi 10,5 milliós alapárból indulunk ki. Mindkettőnek jó esélyeket jósolunk a magyar piacon. A sikkes Q5 nem olyan nyomasztó masztodon, mint a Q7 és remeknek ígérkezik az S-tronic hétfokozatú duplakuplungos váltóval. Az importőr a BMW X3 legjobb éve fölé, tehát erős 200 darabra tervezi a jövő évi értékesítéseket.
A GLK pedig a G-osztályt követő szögletességével igazi egyéniség a prémium szabadidő-autók táborában. A gyár rá is játszott erre: a külföldi kollégák ugyanúgy a Fekete-erdőben vezették először, mint 1979-ben a G-osztályt.