Opel Insignia – Nagy lépés felfelé
Igényes a Fiesta belső tere
Elegáns belső teret ígér az Opel

Elegáns belső teret ígér az Opel

Elegáns belső teret ígér az Opel


Az Opelnél a Corsa D-t követő csendesebb időszak után az Insignia igazi mérföldkő lehet.

Az új név, az áttervezett embléma, a 22 centis hossznövekedés, a kiemelkedő anyagminőség, a fejlett technika és a látványos design más fénybe emeli az Opel szerint a Vectra C után.

Bár az újdonság csak 2,6 centivel rövidebb egy E-osztályánál, nincs szó arról, hogy az Omega örököseként a felső középkategóriára kacsingatna.

Ellenfelei továbbra is a középkategória alapautói, például a Mondeo, a Passat, a 407 és az Avensis.

Fűtött ablakmosóval

A kombival együtt debütál itthon az Insignia

A kombival együtt debütál itthon az Insignia

A kombival együtt debütál itthon az Insignia


Formáján túl mást is ígér az Opel zászlóshajója. A turbós benzinesekhez elérhető a Saab modern összkerékhajtása. A futómű a FlexRide adaptív lengéscsillapítással alkalmazkodik az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz, az OpelEye nevű kamerarendszer elolvassa a közlekedési táblákat és figyelmeztet a sávból történő kitéréskor. Érdekesség a fűtött ablakmosó-folyadék is.

Februártól, új dízelmotorokkal

Új fejlesztésű kétliteres dízelmotorok jelennek meg az Insigniában, nyitásként 110-160 lóerőig. A fogyasztást a mindössze 0,27-es alaktényező és az összes motorhoz széria hatgangos váltó is javítja.

Februártól minden bizonnyal a teljes kínálat elérhető lesz hazánkban, a Párizsban bemutatandó kombival együtt, amelyet az Opel a tradicionális Caravan helyett Sport Tourer néven emleget. Aki tud németül, az ne hagyja ki az Insigniáról a tesztelők és a mérnökök által írt blogot.


Audi Q5 – Mercedes GLK: a későn érők

Még idén összecsaphat egymással az októbertől megvásárolható Mercedes-Benz GLK és a novemberben debütáló Audi Q5. Mindkét esetben a középkategóriás sorozatra épül a kompakt SUV, a Mercedesé a C-osztály 4MATIC, az Audié az A4 quattro alapjait használja.

A terepjárás nem szempont

A terepjárás nem szempont

A terepjárás nem szempont


Mindkét szabadidő-autó állandó összkerékhajtásos, de az Audi szerint a vásárlókat egyáltalán nem érdekli a terepezés. A Mercedesnél számítanak maroknyi renegátra, akik terepcsomaggal és a súlycsökkentés érdekében műanyagból készült kartervédővel vihetik haza a gépet. Felező és igazi differenciálzár nincs, mert a metropoliszokban és autópályán kell brillíroznia az újdonságoknak.

Donor a C-osztály és az A4

A motorokat mindkét modell átveszi a donortól. Az Audinál később 143 lóerős TDI is lesz, kezdetben 170 lóerős 2,0 és a 240 lóerős 3,0 TDI mellett a kétezres turbós benzines választható 211 lóerővel. A két erősebbhez adja magát a nagy nyomatékra konstruált hétfokozatú duplakuplungos S-tronic-váltó.

11 milliótól indul az árlista a 220 CDI megérkezésével

11 milliótól indul az árlista a 220 CDI megérkezésével

11 milliótól indul a GLK-árlista 22DImegérkezésével


Jó pénzért zavarba ejtően sok mutatványt tud a Q5, benne a fűtött-hűtött pohártartóval. Az Audi Drive Select-rendszerben beállíthatjuk a lengéscsillapítás sportosságát, van kis tempónál direkt, autópályán nyugodtabb aktív kormány változó áttétellel, jelzi a tükör holtterében rejtőző autókat és szól, ha akaratlanul elhagynánk a sávunkat.

Tízmillió felett

Ez a kategória, amely hamarosan a Volvo XC60-nal is bővül, sosem olcsó. A rokon kombik árára azonos motor esetén is rá kell számolni az összkerékhajtás és a divatosabb autófajta felárát. Így a GLK listaára a jövő tavasszal megjelenő 220 CDI 10 998 000 forintjától a 350-es benzines 14,5 milliójáig terjed.

10,5 milliós alapárra tippelünk

10,5 milliós alapárra tippelünk

10,5 milliós alapárra tippelünk


Az Audinál még izzik a számológép, a 170 lóerős dízel esetében mi 10,5 milliós alapárból indulunk ki. Mindkettőnek jó esélyeket jósolunk a magyar piacon. A sikkes Q5 nem olyan nyomasztó masztodon, mint a Q7 és remeknek ígérkezik az S-tronic hétfokozatú duplakuplungos váltóval. Az importőr a BMW X3 legjobb éve fölé, tehát erős 200 darabra tervezi a jövő évi értékesítéseket.

A GLK pedig a G-osztályt követő szögletességével igazi egyéniség a prémium szabadidő-autók táborában. A gyár rá is játszott erre: a külföldi kollégák ugyanúgy a Fekete-erdőben vezették először, mint 1979-ben a G-osztályt.