Wolfsburg, az epicentrum
Welcome-süti a Ritzből
Welcome-süti a Ritzből
Fotó megosztása:
Nem az értékesítésre megy ki a játék
Nem az értékesítésre megy ki a játék
Fotó megosztása:
A kicsik egy szintben ülnek a nagyokkal
A kicsik egy szintben ülnek a nagyokkal
Fotó megosztása:
Saját pizzát lehet alkotni
Saját pizzát lehet alkotni
Fotó megosztása:
Mehet a gokart, amíg a szülők átveszik az új autót
Mehet a gokart, amíg a szülők átveszik az új autót
Fotó megosztása:
Einstein: Az idő az, amit az óráról leolvasunk. Orwell szerint az idő nem telik gyorsabban, mint régen, csak mind sietősebben szaladunk el mellette
Einstein: Az idő az, amit az óráról leolvasunk. Orwell szerint az idő nem telik gyorsabban, mint régen, csak mind sietősebben szaladunk el mellette
Fotó megosztása:
Senki nincs kizárva: a lábnélküli gyerekek a bal oldali kapcsolóval gyorsítanak-lassítanak
Senki nincs kizárva: a lábnélküli gyerekek a bal oldali kapcsolóval gyorsítanak-lassítanak
Fotó megosztása:
Két kémény üzemel, de melyik kettő? A németek ódzkodnak az atomerőművektől, a VW gyára barnakőszénből nyeri az energiát
Két kémény üzemel, de melyik kettő? A németek ódzkodnak az atomerőművektől, a VW gyára barnakőszénből nyeri az energiát
Fotó megosztása:
Mint a lábbal hajtós Moszkvicsok itthon
Mint a lábbal hajtós Moszkvicsok itthon
Fotó megosztása:
Saját autót tervezhetünk
Saját autót tervezhetünk
Fotó megosztása:
Az eredmény kinyomtatható
Az eredmény kinyomtatható
Fotó megosztása:
A legfurcsább autókat rakhatjuk össze. A számítógép figyelmeztet a pickup végű, egyterű orrú tacskók hibáira
A legfurcsább autókat rakhatjuk össze. A számítógép figyelmeztet a pickup végű, egyterű orrú tacskók hibáira
Fotó megosztása:
Nem szól ránk a házmester
Nem szól ránk a házmester
Fotó megosztása:
Minden márkának saját épülete van, ez a Bentley-é
Minden márkának saját épülete van, ez a Bentley-é
Fotó megosztása:
Egy éjszaka a Ritzben
Egy éjszaka a Ritzben
Fotó megosztása:
400 autó fér a 48 méter magas toronyba
400 autó fér a 48 méter magas toronyba
Fotó megosztása:
Ahol sok a piros repülő, ott gyakoribb a légi katasztrófa. Órákig lehet böngészni a statisztikákat a többtucatnyi földgömbön
Ahol sok a piros repülő, ott gyakoribb a légi katasztrófa. Órákig lehet böngészni a statisztikákat a többtucatnyi földgömbön
Fotó megosztása:
Woody Allen: "Az örökkévalóság sokáig tart, főleg a vége felé." John Steinbeck: "Azzal veszítjük a legtöbb időt, hogy időt akarunk nyerni."
Woody Allen: "Az örökkévalóság sokáig tart, főleg a vége felé." John Steinbeck: "Azzal veszítjük a legtöbb időt, hogy időt akarunk nyerni."
Fotó megosztása:
Ennyit látni a ködsátorban. Ez a biztonsághoz, mint elemi emberi igényhez kapcsolódik
Ennyit látni a ködsátorban. Ez a biztonsághoz, mint elemi emberi igényhez kapcsolódik
Fotó megosztása:
Sűrű köd van belül
Sűrű köd van belül
Fotó megosztása:
Kipróbálható, milyen érzés kocsival felborulni
Kipróbálható, milyen érzés kocsival felborulni
Fotó megosztása:
Pokoli körítésben a 640 lóerős Murciélago
Pokoli körítésben a 640 lóerős Murciélago
Fotó megosztása:
Hanzelka és Zikmund, a két cseh utazó a Tátrával a Skoda pavilonjában
Hanzelka és Zikmund, a két cseh utazó a Tátrával a Skoda pavilonjában
Fotó megosztása:
Nincsenek autókkal tömve a márkapavilonok
Nincsenek autókkal tömve a márkapavilonok
Fotó megosztása:
Mindig és mindenütt ügyelnek az emberek szükségleteire
Mindig és mindenütt ügyelnek az emberek szükségleteire
Fotó megosztása:
Már így is szép az Audi R8
Már így is szép az Audi R8
Fotó megosztása:
R8, A8, A4 és A3 kabrió is van az Audi részlegében
R8, A8, A4 és A3 kabrió is van az Audi részlegében
Fotó megosztása:
Itt látni az utak fejlődését
Itt látni az utak fejlődését
Fotó megosztása:
Az ügyfélcentrumban zajlik az autóátadás
Az ügyfélcentrumban zajlik az autóátadás
Fotó megosztása:
Külön munkatárs löki a hajóhintát
Külön munkatárs löki a hajóhintát
Fotó megosztása:
Évi 150-170 000 autót vesznek itt át a tulajok
Évi 150-170 000 autót vesznek itt át a tulajok
Fotó megosztása:
A lapokon táncolva lehet zenélni
A lapokon táncolva lehet zenélni
Fotó megosztása:
Igazi gyermekparadicsom az Autostadt
Igazi gyermekparadicsom az Autostadt
Fotó megosztása:
Jobb fent az embert nézik az óriáshintán
Jobb fent az embert nézik az óriáshintán
Fotó megosztása:
Egy T1-es Transporter mentőautó
Egy T1-es Transporter mentőautó
Fotó megosztása:
Replika a Benz Patent Motorwagen. A világ első autójának eredetije a Deutsches Museumban van
Replika a Benz Patent Motorwagen. A világ első autójának eredetije a Deutsches Museumban van
Fotó megosztása:
A Ford T is része az autótörténelemnek
A Ford T is része az autótörténelemnek
Fotó megosztása:
Miért jobb az autó a lónál?
Miért jobb az autó a lónál?
Fotó megosztása:
Jobbra az Autobianchi A112, mellette az Audi 50. Utóbbi az első német autóként utánozta a Mini felépítését, de jobb kényelemmel és nagy hátsó csomagtérajtóval
Jobbra az Autobianchi A112, mellette az Audi 50. Utóbbi az első német autóként utánozta a Mini felépítését, de jobb kényelemmel és nagy hátsó csomagtérajtóval
Fotó megosztása:
A Golf lépett a Bogár örökébe. 1974 óta 26 millió darab felett jár
A Golf lépett a Bogár örökébe. 1974 óta 26 millió darab felett jár
Fotó megosztása:
A legendás kisautók is itt vannak
A legendás kisautók is itt vannak
Fotó megosztása:
Busszal megy a gyárlátogatás. Fotózni tilos
Busszal megy a gyárlátogatás. Fotózni tilos
Fotó megosztása:
Pokoli körítésben a 640 lóerős Murciélago
Pokoli körítésben a 640 lóerős Murciélago
A Volkswagen szokatlan és a reklámkampányoknál hatékonyabb eszközt választott saját maga megkedveltetésére. Wolfsburgban, ahol a törzsgyár és a cégvezetés működik, felépítettek egy parkot, amely múzeum, márkacentrum, kulturális programhelyszín is, de mindezeknél több.
Az Autostadt az emberi, sőt barátságos arca annak a német ipari óriásnak, amely idén fél év alatt 3,31 millió autót és könnyű haszonjárművet adott el különféle márkáival. A tájépítészet kunsztjaival sikerült az alsó-szászországi iparvidéken csodálatos oázist létrehozni, megnyugtató lankákkal, rengeteg zöldfelülettel.
Felirat helyett emberek
Külön munkatárs löki a hajóhintát
Külön munkatárs löki a hajóhintát
Mindig van hol megpihenni, leülni, és bárhol gyorsan akad egy munkatárs, aki segít. Nem volna muszáj 1400 emberrel működtetni a parkot, de a koncepció része, hogy a mindig a közelben lévő dolgozók tájékoztatják a látogatókat.
A maga nemében a világon egyedülálló a közlekedést és a kapcsolódó témákat, így a biztonságot és a környezetszennyezés korlátozását bemutató park. A 2000-ben átadott Autostadt, magyarul autóváros attól is sikeres, hogy nem a VW konszern márkáit tolják az arcunkba. Bár lenne mit visszatermelni az átszámítva 107 milliárd forintos beruházásból, itt nem közvetlenül az értékesítés a cél.
Egy szál embléma
A lapokon táncolva lehet zenélni
A lapokon táncolva lehet zenélni
A 25 hektáros területen csak a szomszédos gyárat is ellátó erőművön látni Volkswagen-márkajelzést, még a márkák pavilonjain sincsenek logók. A pozitív kötődés kialakítására másként ügyeltek. A hannoveri világkiállítás idején átadott Autostadt egy gyermekparadicsom.
Ha játék közben megéheznek, a kicsik a pizzériában szabadon összeválogathatják a feltéteket. Arrébb a felnőttekkel együtt ők is tervezhetnek saját autót. A Volkswagen-konszern különféle tanulmányautói biztosítják a kiindulási alapokat, amelyekhez a megadottak közül választhatunk orrot, fart, kereket. A saját tervezésű autót ki lehet nyomtatni, de a képet e-mailben is haza lehet küldeni a számítógépről.
Aki bírja a fejjel lefelé lógást, ne hagyja ki a szomszédban a borulást bemutató gépezetet. A gömb alakú ketrec az oldalára dőlt és a tetőre állított autók hangulatát adja, de a lepottyanástól megvéd a biztonsági öv.
Épületek márkánként
Minden márkának saját épülete van, tükrözve az adott márka hangulatát, értékeit. A Lamborghinié például hangos és vad, a betegeket feliratok figyelmeztetik az intenzív élményre.
R8, A8, A4 és A3 kabrió is van az Audi részlegében
R8, A8, TT is van az Audi részlegében
Egy szál Murciélago van a csarnokban, amely egy óriási körtálcán időnként kifordul a szabadba, majd a pokol füstjével kísérve visszatér az alvilágba.
A Skodaé egészen más, itt több az autó, kedélyesebb a hangulat és a feliratok természetesen cseh nyelven is kint vannak.
A SEAT WTCC gépekkel és az új Ibizával töltötte meg a maga területét, a Bentley a bőrök és a fa megmunkálásából csillant fel pillanatokat. Az Audi pavilonja hűvös és elegáns, benne többek között egy fehér R8-cal és egy csúcsluxus, 12 hengeres A8-assal.
Autótörténelem, nem múzeum
A Golf lépett a Bogár örökébe. 1974 óta 26 millió darab felett jár
A Golf lépett a Bogár örökébe
Autórajongóknak élvezetes a Zeithausnak (kor-ház) nevezett múzeum is.
Ez nem gyári múzeumot jelent, hanem autótörténelmi tárlatot, benne a konkurens márkák historikusan jelentős nagyjaival.
Itt van a háromkerekű első Benz automobil, a Ford Model T, a Citroën DS, a királyi Bugatti Atlantic és a régi Bentley Continental.
A luxuskocsik mellett az összes imádott kisautó látható itt, így a Citroën 2CV és az eredeti MINI.
Jobbra az Autobianchi A112, mellette az Audi 50. Utóbbi az első német autóként utánozta a Mini felépítését, de jobb kényelemmel és nagy hátsó csomagtérajtóval
Egy Autobianchi A112 és egy Audi 50 kényelemmel és nagy hátsó csomagtérajtóval
A VW Bogár örökébe szánt prototípusokon fölösleges szörnyülködni, nem véletlenül lett a Golf I a nyerő.
Informatív táblák közlik a modellek jelentőségét, például az Autobianchi, később Lancia A112 és az első Polo alapjait adó Audi 50 mellett, amelyek a minimálautókat meghaladó kiskocsikként emlékezetesek.
A táblákon az adott kor főbb kultúr- gazdaság- és politikatörténeti eseményei is megjelennek, így Milos Forman Száll a kakukk fészkére című filmje vagy az 1971-es bundabotrány a Bundesligában.
Átadások: napi 500-700 autó
Évi 150-170 000 autót vesznek itt át a tulajok
Évi 150-170 000 autót vesznek itt át a tulajok
Az eddigi 16 millió látogató többsége turista volt, de az évi átlagban 150 000 Volkswagen átadásából látható, milyen népszerű program elutazni a kocsiért az Autostadtba. A kocsik két 48 méter magas toronyban várnak az átadásra, automata liftrendszer rámolja őket ki-be. A 3-11 éves gyermekek lábbal hajtós gokartokban tölthetik azt a másfél órát, amíg szüleik átveszik a szép új autót.
A német nyelvterülten elérhető szolgáltatással megspórolható a kiszállítási díj, de nem ezért jönnek ennyien. Aki a legmenőbb, mintegy 450 eurós csomagot választja, az az Autostadt és a szomszédos autógyár meglátogatásán kívül jókora kedvezménnyel tölthet egy éjszakát a helyi Ritz-Carlton luxusszállóban. A hotelben 5 csillagosnál magasabb a nívó.
Mindenütt biokaja
Itt látni az utak fejlődését
Itt látni az utak fejlődését
A szállodához a burkolatfajták fejlődését bemutató út vezet. Például római kori kőúton, fakockákból és kőtömbökből kirakott szakaszokon majd makadámúton át sétálhatunk.
Én itt tudtam meg, hogy régen mennyivel erősebb volt az utak elhasználódása, a kisebb fogalom ellenére. Az állatok patkója és a vékony kocsikerekek jobban igénybe vették őket, mint a mai abroncsok.
Aki megéhezik, minden vendéglátóhelyen bio alapanyagokból készült fogásokat talál a japán büfétől a pizzérián át a felső kategóriás étteremig. Ez egészen addig imponálónak tűnt, amíg kiszúrtam az étlapon az új-zélandi báránysültet.
Ahol sok a piros repülő, ott gyakoribb a légi katasztrófa. Órákig lehet böngészni a statisztikákat a többtucatnyi földgömbön
A piros repülő légi katasztrófát jelent statisztikákat a többtucatnyi földgömbön
Szerintem perverzió a világ másik végéről ideszállítani a bárányhúst, néhány túlfinomult ínyenc kedvéért ilyen aránytalanul szennyezni a környezetet.
Azt mondják, az elvárt minőségben nem találni közelebb biobárányt, de amit lehet, a közelből szereznek be.
Időt nyerni időveszteség
Az itteniek mind beszélnek angolul, de a feliratokban a német nyelv dominál. A németül beszélő látogatók azért is jól járnak, mert szellemes és bölcs idézeteket találnak az időről a falakon.
400 autó fér a 48 méter magas toronyba
400 autó fér a 48 méter magas toronyba
Woody Allen mondta, hogy az örökkévalóság sokáig tart, főleg a vége felé.
George Orwell szerint az idő nem telik gyorsabban, mint régen, csak mind sietősebben szaladunk el mellette. John Steinbeck szerint azzal veszítjük a legtöbb időt, hogy időt akarunk nyerni.
A Berlintől 220 kilométerre, ICE gyorsvasúttal egy órányira lévő Autostadtban fontos tényező az idő. A wolfsburgi gyáróriás mellett üdítően nyugodt környezetben, de a rengeteg érdekesség miatt meglepően gyorsan telik el.