Jobban bírja a strapát
Szűnni nem akaró tapsvihar. Még emlékeznek, hogyan kell

Szűnni nem akaró tapsvihar. Még emlékeznek, hogyan kell

Szűnni nem akaró tapsvihar. Még emlékeznek, hogyan kell


A szomorú, esős délelőttön sokáig találgattuk, vajon az építkezés alatt kisajátított 3600 ingatlan összes nyugdíjaskorú tulajdonosát meghívták-e az átadásra, vagy a vonószenekar után esetleg valahonnan a Korda házaspár is előtűnik, de más oka volt a nyugdíjastalálkozónak.

A sátorban az átlagéletkor valahol 70 körül lehetett, beleszámítva a délceg biztonságiakat és az attraktív kommunikációs tündéreket egyaránt. Aztán a Gyurcsány Ferenc betoppanásakor felzúgó tapsvihar eloszlatta minden korábbi gondolatunkat, hiszen nyilvánvalóvá vált, hogy ők bizony a miniszterelnök maroknyi titkos fanklubjának élharcosai.

Átadás-átvétel

A Himnusz szól éppen

A Himnusz szól éppen
NIF-es pettyek a földön

NIF-es pettyek a földön

NIF-es pettyek a földön


A Himnusz után jöttek a beszédek. Átadták, átvették, puszi, pacsi taps. A jó pár hónapos csúszásról nagyvonalúan nem tett említést senki, mindegy, szerencsére megmaradt az EU-tól kapott nagy halom pénz is, örüljünk együtt a szép hosszú betoncsíknak, ami végre megmenti a városi autóst a török, bolgár kamionos seregtől, csúnya légszennyezéstől.

Ezt már a főpolgármester mondta, miután sikeresen a rituális öngyilkosságba kergette a hangmérnököt a mikrofonbeállító magánszámával.

Később még beszélt arról, hogy januártól korlátozzák a 12 tonnánál nehezebb teherautók behajtását, majd egy öles ugrással máris 2018-ig szaladt előre az időben, amikor újabb szigorítások várnak a teherautósokra.

Majd kifizetjük mi

Vágjak az unokáknak is?

Vágjak az unokáknak is?

Vágjak az unokáknak is?


Demszky Gábor annyira örült az elkerülőnek és az általa idecsábított vállalkozásoknak, hogy gyorsan meg is ígérte, hamar megtérül majd az államnak a beruházás az M0-s mellé települt cégek által befizetett adóból.

Feltéve, ha nem kapnak majd mesés adókedvezményeket, mint ahogy a multiknál ez divatos.

Lapozás után rámerészkedtünk a friss betonra, amely szerencsére már megkötött és megmondjuk, mi lett a vége az M0-s vs. Hungária körút időmérőnek


Betonruha

A frissen átadott útfelületet nem hagyományos aszfaltburkolatot kapott, hanem betonfelületen futnak a járművek. Ez ránézésre olyannak tűnik, mint a repülőterek betonja, óriási lapokból áll, hasonlóan, mint anno az M7-es autópálya. Annyiban jobb a helyzet, hogy itt egyelőre nem kerget őrületbe már az első tíz kilométeren a zakatolás, hanem szépen, de sajnos korántsem hangtalanul autózhatunk rajta.

Jobban bírja a strapát

Jobban bírja a strapát

Jobban bírja a strapát


Szerettük volna szakértőktől is megtudni, hogy vajon az aszfalt vagy a betonburkolat a jobb, de a BME szaktekintélyei – bármennyire is szerettük volna – egyik mellett sem tették le a voksukat. Szerintük mindkét változatnak vannak előnyei, gyengéi egyaránt.

Így kénytelenek vagyunk a sajtóanyagból idézni, miszerint a tükörsima aszfalt élményének hiányáért cserébe a  beton kétszer, háromszor nagyobb terhelést elbír és a hazai szélsőséges időjárás mellett sem nyomvályúsodik. Szóval a beton a barátunk!

Számmisztika

Sokszor nyolc, az nyolcvannyolc

Sokszor nyolc, az nyolcvannyolc
Szőnyeg, nem lábtörlő!

Szőnyeg, nem lábtörlő!

Szőnyeg, nem lábtörlő!


Érdekes momentum, hogy az éppen átadott szakasz áráról több variációt is hallhattunk, és a körgyűrű hosszára is volt 70 illetve közel 80 kilométeres tipp is. Ígérjük, egyszer majd végigautózzuk és fényt derítünk a titokra.

A délelőtti megnyitó után még átugrottunk az Alfa MiTo hazai bemutatójára, – hamarosan olvashatják azt is – amit nagy örömünkre a közelben, a még átadás előtt álló Megyeri hídon tartottak. Délután öt után – mikortól már az autósok is ráhajthattak az új útszakaszra – visszatértünk, hogy megnézzük, mennyien szúrták már ki maguknak az új elkerülő utat.

Már az M3-ason megkezdődik az új szakasz reklámozása: óriási világítótábla adja a gyanútlan autós tudtára, hogy mostantól övé a pálya. Ennek örömére munka után én is rántottam egyet a kormányon és tettem egy kört az M3-astól egészen az M5-ösig, majd a városon keresztül vissza. Meglepő végeredménnyel lettem gazdagabb.

Tudnak róla

A hazai kamionosok már használják

A hazai kamionosok már használják

A hazai kamionosok már használják


Mikor nagy boldogan felhajtottam az új szakaszra, még nem gondoltam, hogy ekkora forgalom lesz rajta, hiszen még nem volt egy órája sem, hogy átadták az autósoknak. Az üres betoncsík helyett azonban erős forgalom várt, számos kamion rótta a kilométereket. Érthetően külföldi rendszámú szerelvényt még egyet sem látni, de a hazai sofőrök hamar rákaptak a várost elkerülő útra. Nem is ok nélkül.

Eredmény

Az M3-M5 közötti M0-s szakaszt szakadó esőben, 21 perc alatt sikerült teljesíteni. Visszafelé az eddigi egyetlen kamionos útvonalat próbáltam, ahol este fél hét felé nagyobb dugóra számítottam. Ma, dugóban szenvedés nélkül 34 perc alatt jutottam el a korábbi start helyszínére, az M0-hoz. Hogy a sima menet már az új autópálya-szakasznak köszönhető-e, vagy csak már vége volt az esti csúcsnak, nem merném megtippelni.

Az is lendíthetett az ügyön, hogy az összeszedhető 25 darab potenciális pirosból, mindössze három állta az utamat, ami boldogító eredmény, de még így is jóval gyorsabb, ha inkább az M0-st használjuk. Kicsit hosszabb, de sokkal rövidebb.

Maradjanak velünk, hiszen a hírek szerint hamarosan újabb átadások következnek. Zsúfolt keddek elé nézünk.