Távozóban
Csillog-villog

Csillog-villog

Csillog-villog


Már a két hete átadott, az M3-ast, illetve az M5-ös autópályákat összekötő M0-s szakasz is nagyban tehermentesítette a főváros – főleg kamion – forgalmát, de mától ismét tovább gyengülhet a fővárosi csúcsforgalom.

Ismét kedd, ismét átadás. A főszereplők szokás szerint ugyanazok, csak a helyszín változik. Ezúttal a legújabb budapesti Duna hídnál volt a szalagvágás. A határidőre elkészült hidat annak rendje és módja szerint átadták az építők és átvették az üzembentartók.

Hallhattunk beszédet még a miniszterelnöktől, valamint a főpolgármestertől is. A felszólalók mindegyikével gonosz tréfát űzött a színpadra vezető lépcsősor egyik alkatrésze. Talán Demszky Gábor belépése sikerült a legfélelmetesebbre, de szerencsére mindannyian megúszták esés nélkül.

Sebészkonferencia lesz?

Sebészkonferencia lesz?

Sebészkonferencia lesz?


A szalagvágásra sokan voltak kíváncsiak, ők kordon mögül nézhették a ceremóniát, de amikor végre sikerült elhagynunk a helyszínt, szép tömeget láttunk a pesti oldal kerékpárútjain, akik türelmesen várták, hogy végre átkerekezhessenek az új hídon a túlpartra.

170 éve kezdődött

Szinte hajszálpontosan 170 évvel az első budapesti Duna híd építési szerződésének megkötése után elkészült a tizenkilencedik folyami átkelő is. Délelőtt tízkor vágták át a nemzetiszínű szalagot, így mától már nem kell az Árpád hídig beautózniuk azoknak, akik minél északabbra, a fővárost többé-kevésbé elkerülve, de mégis annak közelében kelnének át a Dunán.

Nyissz!

Nyissz!

A kétszer két sávos, leállósávval és kerékpárúttal is büszkélkedő híd 1862 méter hosszú és öt részből áll. Szokatlanul bőkezűen kimért leállósávjaiból szükség esetén bármikor plusz forgalmi sávot tudnak majd kialakítani, de ennek feltétele, hogy a hídra, illetve a róla levezető utak is tudják fogadni a plusz forgalmat.

Ideiglenes engedély érkezik a lapozás után


Nincs engedélybaj

A forgalomba vételhez szükséges szakhatósági engedély az utolsó pillanatban, csak tegnap délután született meg, és csupán ideiglenes engedélyt kapott a híd. De a szakértők szerint ezen nem kell csodálkozni, állítólag ez mindig így történik, különben is, az autópályáink, hídjaink felének jelenleg is csak ideiglenes papírja van. Hiába az érintett önkormányzatok ellenállása, a hidat az ő igenjük nélkül is átadták a forgalomnak.

Éppen átérte

Éppen átérte

Éppen átérte


Bár valóban roppant szomorú látvány lett volna egy elkészült, de csak magában porosodó, átadatlan több milliárdos beruházás, de ha a környékbeli önkormányzatok engedélye ennyire nem feltétele az átadásnak, akkor miért van rá egyáltalán szükség?

Mindegy, nem fontos. Lényeg, hogy mától új hidunk van, örüljünk neki. Ha nincs dolgunk a túlparton, akkor is érdemes vetni egy pillantást az új hídra, hiszen a hozzáértők szerint ebben a hídban benne van minden, amit ma a hídépítők tudnak. Mellesleg még jól is néz ki.

Körberepülték

Szív az égen

Szív az égen

Szív az égen


A rendezvény záróakkordjaként feltűnt az égen Veres Zoltán műrepülőgépe, aki izgalmas produkcióval szórakoztatta a hídon ragadtakat. Sokan már elhagytuk volna a terepet, – ne a tömeggel együtt keljen araszolni – de a miniszterelnököt nem előzhette meg senki.

Igaz, a légi bemutató valóban látványos volt, – repülővel rajzolt szívet ritkán láthatunk – így addig sem unatkoztunk. Annyira belejöttünk már, hogy minden héten kapunk valami újat, hogy a jövő kedden kicsit csalódottak leszünk, ha nem adnak át az autósoknak semmit.

Még kihalt a híd

Még kihalt a híd!