Ha valaki autót vesz, bízik benne, hogy az sokáig megbízhatóan működik majd és biztosítja alapvető feladatát, azaz elvisz A-ból B-be. Az emberek több százezres futásteljesítményt remélnek a kocsiktól. Mégis a legtöbben félnek a használt autóktól mint a tűztől, még ha azokban kevés kilométer is van. Az új autó a jó autó.
Persze okkal lehetünk bizalmatlanok, hiszen itthon még egy karosszérialakatos és egy autószerelő társaságában is könnyedén futhatunk bele autókba, amelyekhez ajándékként járnak a korábbi tulaj szürkeállományában az eladáskor homályba vesző alapvető hibák is. Itthon a használt autót kínálók szavahihetőségét legföljebb a politikusoké múlja felül.
Velem történt meg, hogy egy – tisztességtelennek bizonyult – kereskedő váltig állította a telefonba, hogy az autón mindössze egy pici horpadás volt, amit kijavítottak, de amúgy tip-top a gép. A helyszínen viszont egy olyan autó fogadott, amin nem volt két egyforma színű karosszériaelem, a gumik kopottak, a futómű csálén állt. Pedig mondtam neki a telefonba, viszek rétegvastagság-mérőt, ne pazaroljuk egymás idejét.
Elvileg az ilyen rémtörténetek kivédhetők, miután számos importőri használtautó-program létezik, amely garanciát is nyújt. A BMW, a Mercedes, a Ford, az Opel, a Volvo és többek között összes a VW, Audi, Skoda és SEAT márkák hazai importőre, a Porsche Hungaria is nyújt egyfajta megoldást ezekre a kérdésekre. A Weltauto-kereskedők 12 hónapos/30 ezer kilométeres garanciát vállalnak az állapotfelmérésen megfelelt járművekre.
Ne csak fiatal kocsikra gondoljunk, mert a maximum hat éves, Magyarországon forgalomba helyezett és legfeljebb 120 000 kilométert futott gépkocsik is kaphatnak garanciát. A legjobbaknál a kereskedő áll mindent, míg másoknál a hiba esetén a tulajdonosnak is be kell szállnia önrésszel. A garancia kiterjed a motorra, a váltóra, a futóműre, a fékre és az elektromos rendszere stb. is.
Ezen felül jár a kocsikhoz a Weltauto mobilitásgarancia, egy assistance szolgáltatás, amely 30 európai országban nyújt segítséget gumiabroncsdefekt, üzemanyag-kifogyás, műszaki hiba stb. esetén.
Azért, hogy ne csak a levegőben lógjon az ajánlat, kipróbáltunk egy kétéves A3-as Audit
ezt itt. Elautóztunk vele a Horvát tengerpartig meg vissza. Bár az autóban több mint 21 ezer kilométer van, az egészen olyan mintha új lenne. Nem zörög, nem csörög, egyben van. Nem is kellett műszaki hiba miatt megállnunk, sőt még tankolni sem.
80 százalékban autópályán hajtva 5,8 liter gázolajat fogyasztott, ami egész jó tekintve hogy ötfokozatú váltó van benne és a kigyorsításoknál rendesen használtuk a dízel 250 Nm-s nyomatékát.
Ez a kocsi az új árához képest, 1,1 millióval olcsóbban, 4,99 millió forintért megvehető, ami nemcsak megfelel a piaci árnak, de igazán jó vételnek tűnik.