Csúf általánosítások
Az ember már akkor is tisztában lehetett az általánosítás előnyeivel, amikor még nagyon szőrös volt. Például minden ragadozóról feltételezte, hogy a társait felfaló állat vele is így tenne.
Mi most a környezetünkben autózók egy részét soroljuk be osztályokba, sokakkal szemben bántóan, igazságtalanul és alap nélkül.
Az effajta általánosítások gyakran sántítanak, és akkor még szó sem volt azokról az emberekről, akik autót váltanak vagy több kocsit is használnak a családon belül. Az alábbi kasztok tehát a mi kényszerképzeteink, a képek pedig illusztrációk, derék honpolgárokat ábrázolnak, akik tényleg csak az autójuk miatt szerepelnek az anyagban.
Futár kisteherautóban
Autója: Ford Transit, Mercedes Sprinter
Egyszerre tartoznak a leginkább tenyérbe mászó és a legnormálisabb vezetők közé.
Mivel eleget szívnak a dugókban, beengednek másokat, próbálnak nem elállni más útját, visszaveszik a reflektort és a sztrádán sem tenyésznek a belső sávban.
Viszont bármit megengednek maguknak, hogy haladjanak. Slisszolnak, ahol tudnak, bevágnak a kanyarodásra váró vagy a rakparti lejárónál tömörülő sor legelejére.
Talán felvételi követelmény, hogy egy métert se tegyenek meg csak azért, hogy leparkolva ne tartsanak fel másokat.
Kedvenceim a táplálékkihordók, akik sajtcetlikkel gondolják tompítani azoknak a dühét, akik az önzésük miatt nem tudnak elindulni. Nehéz a sorsuk, de ez tényleg ok arra, hogy vészvillogóval a nap bármely szakában megálljanak a Rákóczi úti buszsávban?
Korosodó úrvezetők
Autójuk: Daewoo Lanos, Nissan Almera
Jóravaló, tisztes polgárok, akik mégis az agyunkra mennek, mi meg az övékre. A gond a tempókülönbség. Sokuk rossz érzéssel ül autóba, mert ma már túl sűrű a forgalom és a huligánok akár 80-as tempóval is száguldoznak országúton.
A szörnyülködésben hű társuk anyus, aki mindenben egyetért az ő Pistájával. Társadalmi szempontból tisztességükön és tapasztalataikon felül ezek a bácsik különleges haszonnal bírnak: tőlük érdemes használt autót venni.
Golyófejű nehézfiúk
Autójuk: Q7, előző ML, régi 7-es
Ezen kaszt tagjai a nagy és erős német autóra kapnak rá. A nagyobb spílerek Q7-tel, a feltörekvők régi X5-tel és az előző ML-lel nyomják. A középhaladók megkaparintották a BMW-k közül a kettővel ezelőtti 7-est és a csodálatos E39-es 5-öst is. Audiból az előző A6 és az első szériás A8 a kedvenc.
Középre belógva vezetnek, a fuxnak derékból kell ellentartaniuk. Bal karjukat középről is ki tudják lógatni az ablakon, hogy bickójukon jobban hasson a nagyszériás tetkó, amitől egyedivé válnak. A piros lámpa nem hatja meg őket, ők a villamossín urai, autópályás balesetkor pedig a leállósáv királyai.
Alap a vállas féktárcsa és a 4 keréken háromféle gumi, mert ezek nagyon költséges tételek Az évjáratnál fiatalabb rendszám jelzi, hogy a kocsiért nyugatra mentek. A tegnap luxusautói sötét üveggel, nagyfelni-nagyzene-felállásban gengszteres hangulatot árasztanak. A gyári marketingeseknek főne a feje ha tudnák, mennyit rontanak ezek az alakok a milliárdokért kialakított arculaton.
Középvezetők céges autóval
Autójuk: Mondeo TDCi
Ezek a sok szempontból konszolidált életvitelű, keményen dolgozó és jól teljesítő emberek autópályán tudnak kivetkőzni magukból. A sor elején előző kamiont azzal remélik eltakarítani a belső sávból, ha úgy ránk állnak, hogy az összes tokaredőjüket és orrszőrüket látjuk a visszapillantóban. Ha végre szabad az út, a dízel cégautó máris kormot okád és elhúz.
Betegszállítók a villamossínről
Autójuk: kifakult Volkswagen T4 Transporter
Házon belül többeknek a bögyében vannak a betegszállítók. Soraikban egyesek mentősnek képzelik magukat, de szerintük rendszertanilag a taxisokhoz állnak közelebb. A fő különbség, hogy ők kórházakból szállítanak haza embereket és közülük néhányan még a tenyésztett taxisoknál is pofátlanabbak.
Az ő esetükben valahogy zavar, ha a végigporolnak a villamossínen vagy ohne zsinór visszafordulnak egy híd közepén. Néha még azzal is meggyanúsítjuk őket, hogy a szirénázás oka kihűlő ebéd.
A másik oldal érvei: időre kell odaérniük a rendelésekre, sokszor nincs parkolóhely a kórházak-rendelők előtt és az autóskegy része egy fekete ablakos dzsipnek könnyebben helyet csinál, mint a szirénázó betegszállítónak.
Közben harcolniuk kell az egészségügyi bürokráciával, cipelik a betegeket, küzdenek a fertőzésekkel, durva szellemi és fizikai nyomás alatt dolgoznak. Fajsúlyos érv még, hogy a betegtaxi is mentőautó, nem véletlenül rendelkezik megkülönböztető fény- és hangjelzés használatára jogosító rendőrségi engedéllyel. Nagy kár viszont, hogy több sofőr ennyire lazán kötődik a közlekedési szabályokhoz.
Adóelkerülő playboyok
Autójuk: valami villantós, külföldi rendszámmal
Köreikben a szlovák rendszámtábla enyhén provinciális ízét Liechtensteinben regisztrált autóval illendő kivédeni. Ők mind jól szituált és jól értesült emberek, akik hozzáértő könyvelőkkel rejtik el tényleges jövedelmüket az állam elől. Egyedül az áfa és a jövedéki adó befizetésében gálánsak, mert ezt a benzinárban a kúton kénytelenek leróni.
Különleges autókra buknak, ami lehet SUV is, amíg kevés van belőle. Köreikben a Porsche Cayenne körúti bazárárúvá silányult, lassan a BMW X6 is kiszorul, mert annyian rákaptak.
Választékos ízlésüket szívesen fejezik ki villantós sportkocsikkal, amikből egy menő budai bevásárlóközpont környékén elég sokat látni. BMW-ből minimum a 650i-t választják, de testhez állóbb az M6 kabrió.
A playboy életforma megteremtése időt vesz igénybe, ezért a Mercedes-Benz is szóba jön, feneketlen pénztárcával az SL, nagyobb térigény és szerényebb büdzsé esetén a CLS. A nagyobb rálátással bírók a Maseratinál is körbenéznek valami exkluzívabb portékáért.
Kőszívű nők
Autójuk: fiatal, kicsi vagy kompakt
Az autózó hölgyek között meghatározó a csinos, ápolt 40-50-es korosztály. Egészséges jövedelmükből majdnem vagy egészen új autót tartanak arculati elemként. A polgári kis és kompakt modelleket részesítik előnyben, például az Opel Corsát, a Toyota Aurist, de a BMW 116i forgalmát is rendesen megdobják.
Többnyire nincs velük bajunk, jórészt szabálytisztelők, kivéve a csacsogást kézből telefonálva. De a boldogtalan egyedek távol legyenek! Kőszívűek a volán mögött, az indexelés hatására zárják a szöget. Dölyfösen bámulnak előre, hogy ne kelljen tudomást venniük arról, egyetlen gesztusukkal mekkorát lépne előre a világ.
Kevés érzékük van a társas együttműködést igénylő közlekedéshez, elszántan bent ragadnak a kereszteződésben, lezárva mindenki más útját. A lassú haladás miatt érzett mérhetetlen önsajnálatuk ellenére marad kapacitásuk utálni mindazokat, akiket épp akadályoznak.
Ön kiket nem bír elviselni? Írja meg bátran!
Cikkük végén a kérdés: Ön kiket utál?
A Suzuki Ignis-tulajokat, akik szabálytisztelő, esetenként friss jogsis fiatalok. Akik önkéntes alapon felvállalják, hogy betartassák másokkal a közlekedési szabályokat. Gondolkodásmódjukra az alábbi kérdés a jellemző: „Hogyhogy utolért ez az őrült az autópályán, amikor én 130-cal megyek? Hová siet?”. Ha betartjuk mögötte a követési távolságot, soha nem fogja használni a külső sávot (mert a jobbratartás szabályát nem ismeri), ha közelebb megyünk, máris felvillan a féklámpa… Amikor sikerült minden türelmünktől megfosztva, agresszív állattá változtatnia, akkor úgy dönt, hogy mégiscsak lehúzódik, de azért belefékez a sávváltásba, amikor mi már gyorsítani kezdünk…
A furgonosokkal kapcsolatosan egy kis kiegészítés. Aki furgonnal jár, annak a furgon maga a megtestesült sportkocsi. Kanyargós úton igyekszik elérni a lehető legnagyobb kanyarsebességet, autópályán pedig kizárólag padlógázzal hajlandó közlekedni.
Üdv.
T. Attila
——–
Üdvözlöm! Nagyon jók a meglátásai de néhány észrevétellel kiegészíteném mindezt,hogy jobban rálásson a dolgokra!Én is egy T4-es „betegtaxival” közlekedem (nem kopott!) és olykor muszáj rákényszerülnöm szabálytalanságokra.Nem a mundér becsületét védem de nem egyszerű Pesten mentővel közlekedni. Az emberek iszonyatosan önzőek és csak akkor hunynak szemet a szabálytalanságok felett, ha az érdekükben történik mindez. Nagyok az elvárások, időre oda kell érni vizsgálatokra, nem lehet parkolni a rendelők előtt, dugók stb. Ez egy szellemileg nagyon fárasztó és stresszes munka és addig nem fogja értékelni Ön sem, míg nem betegként éli meg ezeket a dolgokat, látván, hogy sok embernek változott meg véleménye. Ha későn ér ki egy mentő valahová, már rögtön felfújja a média. De kérdem én, milyen világ az, ahol nincs becsülete egy mentőnek, míg egy terepjáróst félelmükben hamarabb elengednek, akár szabálytalanul is? Javasolnám mindazoknak, akik csak a külsőségeket látják, hogy tegyenek le egy PAV 1-es vizsgát, cipekedjenek emeletről, harcoljanak az egészségügyi bürokráciával és figyeljenek a nap 12 óráján keresztül a forgalomra is, majd fizetségként járjon nekik az infarktus, a gerincsérv vagy bármilyen fertőzés stb! Meg kell érteni, hogy mi Önökért vagyunk, mint még sokan ebben az országban vagy pedig tényleg meg kell minden ilyen dolgot szüntetni és mindenki oldja meg maga az életét! Én 17 éve mentőzöm, ennek felét az államinál töltöttem, tehát ismerem az érem másik oldalát is, és higgye el sok kolléga jön el az állami szférából a fizetését kiegészíteni, sőt vannak rendőrök és tűzoltók is közöttünk. Egyébiránt nagyon sok olyan szállítás van,amihez nem szállítókocsira lenne szükség, de az államinak nincs kapacitása vagy a hozzátartozó nem bírja megvárni az OMSZ-t és saját költségén („betegtaxi”) juttatja el a beteget a kórházba. Mindenesetre örülök, hogy valaki megírta ezeket a dolgokat is csak sajnos ezek után még jobban össze lesznek zavarodva, akik eddig segítették haladásunkat. További jó munkát! Tisztelettel és köszönettel!K.Cs
——-
Tisztelt Szerkesztőség!
Mai cikkükben immáron sokadjára került megemlítésre az almerás „állatfaj”, aki feltartja a többi közlekedőt..
Legyenek szívesek egyszer ezt már végre egy videóval, vagy valamiféle bizonyító erejű dokumentummal alátámasztani, mert én ilyet még nem tapasztaltam! Szánalmas ahogy évek óta rendre vissza térő sztori „a balfék almerás”. Nyilván érintettség okán írok, jómagam huszonéves normális módban közlekedő almerás vagyok, de gebedjek meg ha láttam volna egyszer is olyat, h márkatárs extrém módon szerencsétlenkedett volna az utakon!
Szerencsére Budapesten csak ritkán fordulok meg, lehet h ez helyi jelenség ott. Sokkal inkább jellemző a szerencsétlenkedő v ámokfutó suzukis, illetve az alulmotorizált Fábiával, Octáviaval „keménykedő” skodás.
Üdvözlettel, B. Á.
—–
Az autósok rendszertani besorolásáról szóló cikkből egyetlen réteget hiányoltam, mégpedig a tizenéves, születésnapra drága autót kapó, egyébként mértéktelenül felelőtlen és felvágó egyéneket. Gondolom nem kell senkinek sem bemutatni őket, illetve az általuk okozott kellemetlenséget. :)
Köszönettel: M. I.
—-
Az Ön által mentőnek látszó tárgyként emlegetett betegtaxi, valójában mentőautó, amelynek érvényes megkülönböztető fény- és hangjelzésre jogosító rendőrségi engedélye van. A 6/2005 Eüm rendeletnek megfefelő egészségügyi tárgyi feltétellel rendelkezik. Szolgálatunk közel 20 éve végez mentési, örzőtt bebegszállítási, orvosi üygeleti és betegszállítási feladatokat. Havonta közel 10 000 beteg ellátását végezzük. Sajnos a magyar közlekedési morál nem könnyiti meg a munkánkat, de az ilyen jellegű „lebetegtaxizás” sem. Tisztelettel kérem, hogy mielőtt olyat állít, ami nem igaz, kérje ki azoknak a vélenyét, akik értenek hozzá. Amennyiben a témában szeretne további ismereteket szerezni, készséggel állok rendelkezésére.
Tisztelettel:
M. J., Samaritanus Mentőszolgálat
—-
Az ignisesen kívül is van néhány önkényesen és rosszindulattól vezérelve felállított kategóriám. Lehet vitatkozni, ill. sértődötten kikérni a gusztustalan általánosítást a megszólítottak nevében. :)
– A Cica.
Autója: kicsi, cuki, tapadókorongos plüssmacival az ablakban. A belső visszapillantót nézi. Rendszerint akkor veszi észre, hogy nem a fürdőszobában van, hanem éppen közlekedik, és elsőbbséget kellett volna adnia, mikor hallja a fékcsikorgást. Ilyenkor megáll, szívéhez kap, majd int a rúzzsal: „bocsika”. (Kb. kéthetente találkozok egy krémszínű Micrával, ugyanabban a kereszteződésben nem szokott elsőbbséget adni. Legalább négyszer kíméltem meg magunkat a balesettől. Életveszély.)
– Az Úr.
Mercedes E220CDI. Telefonál. Ilyenkor hajlamos random sebességgel közlekedni, függetlenül attól, hogy épp lakott területen vagy sztrádán éri-e utol az ember. Autópályán képes 92-vel megelőzni a 90-nel haladó kamiont, majd mikor előzés vége felé véletlenül tükörbe néz, és meglátja, hogy vannak mögötte, padlógázzal menekül, aztán természetesen a telefonbeszélgetés hangulatához épp passzoló tempót választ. Ha állandó 130-140 körüli sebességgel közlekedsz, 20 km-s szakaszon 4-5 alkalommal simán oda-vissza előzhetitek egymást.
– A Versenyző.
Seat Altea PDTDI, csippelve. Villogva-füstölve közeledik a sztrádán, menekül. Nyomában egy ugyanolyan motorral szerelt, ugyanúgy csippelt Passat, ami a kisebb légellenállás miatt ilyen sebességnél már jobban megy. Hülye mindkettő, de a vagány lúzer is.
– A Zöld.
H Astra 1,3 CDTI. Kis motor, kis fogyasztás, kis biztosítás, kis tempó. Persze büszkén meséli a szomszédnak, hogy az ő autója rugalmasabb, mint a szomszéd 1,6-os benzinese.
– Akinek Messziről Köszön A Benzinkutas.
Kétezeré’ tankol. Kétnaponta.
– A Néni.
Néninek rendszerint Polója vagy Fiestája, esetleg Cliója van. Néni annyiban hasonlít a Cicához, hogy a legkevésbé sem izgatja fel magát azon, ha rajta kívül más is van az úton. Néni már aluszékony, ezért sokszor csak a padkán megpattanó autó által keltett hullámok ébresztik fel. Ilyenkor reflexből elkapja a kormányt.
– A Büszke Tulaj.
Autója: éppen vette. Leülsz a városban fagyizni, és 20 perc alatt kilencszer látod elmenni ugyanazon a szakaszon. Lassan krúzol, keresi a tekinteteket. Nem tudom, mit akar. Ő se.
s4tch
—
A mai cikkből egy domináns állatfajt kihagytál, ez a szavannák királya a budapesti taxis:))))
Megemlíteném a főként vidéken fellelhető májergyerekeket: Golf2 lexuslámpa, Alfa 145 stb
– Női vezetők. A női vezetőkkel egyetlen egy bajom van: sosem engednek be maguk elé, és miközben ezt teszik sosem néznek át, sunyin előre bámulnak direkt.
– Rendszerváltás előtti skoda 120L-en, meg a 90es évekbeli 1,4 60 lovas F-astrákon szocializált középkorú fazonok, akik megvették életük első turbótádéjukat, és most azt hiszik, hogy egy F18-as vadászgép került alájuk.
– Céges ráncfelvarrt Ford Focus TDCI-vel közlekedő ócska szürke csinovnyikok hada, akik mindenáron ki akarják taposni a multicégüktől kapott autót belét, és a BKV-s diákévek, meg az 1,2-es saját tulajdonukban lévő Punto után nagyon mayernek érzik magukat. Hasonlítanak a fent említett kategóriához.
– Öreg szánalmas szar autókkal közlekedők, akik tudják, hogy roncsautójuk van, új Suzuki-hitelbe nem mentek bele, és élvezik, hogy bármi koccanás van, abból ők jönnek ki jól városi közlekedésnél. Ez a parkolásukban is gyakran megmutatkozik.
– és a kedvenc kategóriám: németországi használtimportnak köszönhetően iszonyat butított áron megszerzett autóval baromi büszke, überemberek. Még így 350 000 km-rel is szépen megy az autójuk, és biztonságos és ezzel 10-szeresen visszaélnek. Viszont nagy árat fizetnek, mert a pénzforrásaik nem teszik lehetővé egy ilyen autó birtoklását, és az olcsón vett autót kellemetlen szervizeltetni, ezért talán már nem is féltik kímélik, hanem tapossák a vasat. Ha már fizettem, vegyem ki belőle a hasznom alapon. Legkedveltebb olcsón legyünk faszagyerek autók jellemzően 2000-es és 2002-es évjáratokban a Passat kombi 1,9 TDI, Mondeo 2TDCI kombi, Bmw E46 stb.
Benaflek
—
És kimaradt egy érdekfeszítően idegesítő, igaz nagyon kis létszámban előforduló, bár nem kihalófélben lévő állatfaj is: az Autós Újságíró
Hide5
—-
Akinek bejött az élet: 20-30 év közötti fiatal, Subaru Imprezával. Mindegy neki, hogy 1.2-es vagy 6.3-as motorral szerelt autó tesz a forgalomban egy hirtelen mozdulatot, ő kihívásnak veszi és megmutatja, hogy kifutófélben lévő, legyőzhetetlen autója mennyivel hangosabb és erősebb.
Telhetetlen adókerülő: Az M6 miesbachi rendszámmal, asszonyka fehér FL-rendszámos utcai legnagyobb benzines X5-je karbon motorháztetővel és elöl Hamann-emblémával gazdagodott. A kipufogó és hang is más lett? Miért? :)
A már említett „golyófejűek”:
Legdurvább változata a 60.000-es szervízintervallumra beállított ex-német taxikkal nyomul…a kipufogó feletti lámpa már színben is komoly eltérést mutat. Valószínűleg gyártási hiba és gyenge anyagminőség az oka.
HBSZ (Helyi Basszájba): I-es Golf, II-es Golf, III-as Golf hhh…manapság már IV-es is. Tuningkit, mely kiterjed a küszöbre, a fényszórókra és lökösökre. A toldat vagy jobb esetben az új lökös már akkor divatjamúlt volt, amikor legyártották, a tyúkháló meg a csirkeólat óvta anno, de a Fast and the Furious életérzést megadja és ez a lényeg. Ja, és a boombastikos +25-30 LE-t jelentő lángmatricákról és övpárnáról nem beszéltem.
Suzuki esetében a króm designelemek is sokat dobnak, jó esetben egy hengerenkénti leömlős 6000 Ft-os(beszerelve) sportauspuff is sokat lendít a dolgon.
A5 image: LED sort mindenhova!!!! Még otthonra is jut belőle
Üdvözlettel, Maskhow
—–
Kiket utálok? A kristálytiszta éjszakában, az esőben, a városban égő ködlámpával és ködzáróval közlekedőket!!! Meg a bicikliút helyett az úttesten közlekedő, megengedő tábla hiányában az egyirányú utcában szemben tekerő bringásokat, az autópálya (M3) bevezetőjén közlekedő segédmotoros kerékpárosokat (tilos), akiket 80-nal sem lehet megelőzni, ezért a rendőröket sem szeretem.
—–
Elsőként az építőipari kisvállalkozókat és munkásokat említeném.
Felismerhetőek ütött-kopott, régi nagy autójukról vagy régebbi egyszerűbb kivitelű mikrobuszaikról, amelyek tetőcsomagtartóján padlót, létrát, talicskát szállítanak, vagy utánfutón betonkeverőt, szerszámokat. Közlekedési moráljuk alapján két csoportra oszthatók. Az egyik csoport, akik nem sietnek munkába. Ráérősen cammognak az autópálya külső sávjában, ők azok, akiket a teherautók is megelőznek. Másik fajtájuk a bevállalós. Nekik az idő pénz ezért sietnek. Még a szívó dízel Mazda E vagy L300-as Mitsukat is hihetetlen menetteljesítményre képesek sarkalni. Bárhol képesek utánfutóval előzni.
Mindenféle rasszizmus nélkül, a roma kisebbség is külön kategóriát képez az autósok között. Kedvenc márkáik a Lada, Mercedes és az Alfa. A romáknak két rétege figyelhető meg. Az egyik réteg az életművészek, akikről senkinek fogalma nincs, hogy miből élnek, mit csinálnak, de nagy Mercivel járnak. A másik réteg a csóró, akik lepusztult bontószökevényekkel járnak, akár érvényes műszaki és forgalmi engedély nélkül. Közlekedésük során gyakran képeznek forgalmi akadályokat lakóhelyükön. A falun keresztül vezető főút közepén, hagy két ismerős egymással szembe találkozik. Megállnak az útközepén egymás mellett társalogni. Aki épp arra jár, jobban teszi, ha türelmesen vár, míg mindent megbeszéltek.
Kedvenc tartózkodási helyük (autóval) a buszmegálló körüli területek vagy a buszmegálló.
Semmiképpen nem hagynám ki a buszvezetőket sem. A buszvezetők gyerekkorukban általában autóversenyzők akartak lenni, és ez az álmuk a Volán társaságok segítségével vált valóra. Amikor egy egyszerű munkavállaló későn kel, eltököli otthon az időt, és nem ér be a munkahelyére, azt úgy hívjuk: elkésett a munkahelyéről. Amikor a buszsofőr teszi ugyanezt, olyankor késik a busz. Ezt a késést igyekszik behozni, a szembejövő sávba átlógva veszi a kanyarokat, de szívesen tartózkodik az országút közepén, és eszébe sem jut, hogy őt a személyautó meg tudná előzni, ha nem foglalná el teljes szélességében az utat. Mivel képzett profi vezetésből, ezért a legkevésbé sem előzékeny, még a gyalogosokkal szemben sem. A legtöbb városban a buszpályaudvar a legzsúfoltabb városrészen található. A buszsofőröket azonban egyaránt nem zavarja az ezeken a helyeken kialakuló közlekedési káosz. Teljesen jól látható messziről, hogy nem tudja elfoglalni az érkezési helyét, de azért elkezdi a balra kanyarodást, hogy ne csak a mögötte jövőket tartsa fel.
És végül, de nem utolsó sorban. Ne feledjük az országutak rettenthetetlen harcosát, a keleti blokk elnyűhetetlen mindent vivő teherautóját, powered by IFA. Az Ifákkal csak egyetlen egy probléma van, hogy léteznek. Megfogyva bár, de a lehető legváratlanabb helyzetekben kerülnek utunkba. Leginkább, amikor legjobban sietünk és a legnagyobb a forgalom. Előfordul, hogy nem sietünk, és teljesen üres az út, amikor egyszer csak megjelenik előttünk. Ekkortól velünk szembe kilométeres, egybefüggő autósor fog jönni. Ha kanyargós hegyi utakon érünk nyomába, akkor az egyetlen előzésre alkalmas egyenesben fog szembejönni velünk valaki. Persze ez nem az Ifás hibája, ez Murphy törvénye. :-)
Üdv. T.A.
—–
Hülye kérdés. Csak azokat nem szeretem, akik agresszíven, másokat figyelmen kívül hagyva vezetnek. Teljesen mindegy milyen és milyen rendszámú autójuk van. Nem szeretem a besorolásokat!!!!! Ági