Fűtött, száraz garázsra és nitrogéngázzal feltöltött fóliasátorra egyelőre keveseknek van pénzük, helyette kevésbé optimális megoldásokkal kell küzdeni az évszakok autókárosító hatásaival szemben.
Hótakaró
Ha nincs más lehetőségünk és az autó az utcán kénytelen átvészelni a fagyos hónapokat, akkor se feledkezzünk meg róla. A hótakaró csak a vetésnek tesz jót, a főként acélból készült járműveknek nem, ezért bölcs dolog letakarítani a frissen hullott méteres havat a kocsiról még akkor is, ha egészen biztosan nem foguk autózni a tavasz eljöveteléig.
Villany
Az akksik a hosszú állásban elvesztik erejüket, így nem okoz bajt, ha néha beindítjuk, vagy becipeljük a lakásba az akkumulátort egy kis wellness kúrára. Biztosak lehetünk benne, hogy egyszer majd meghálálja a gondoskodást.
Ha valakinek nem megy készségszinten a 13-as kulcs használata, az egyszerűen üljön be egy félórára a kocsiba és indítsa be a motort. Bátrabbak egy tömbkör erejéig el is merészkedhetnek a biztonságot jelentő parkolóhelytől.
Kétkeréken
Míg autóval még aránylag nagy hóban is biztonsággal boldogulhatunk és a hideg sem árthat, addig a téli motorozás szigorúan az elvetemültek sportja. Így nem is csoda, hogy a motorosok nagy része télire letámasztja valahová a motorbiciklit.
Ki a lakás közelében lévő lámpaoszlophoz kötözi, ki a közös helyiségbe, vagy a munkahelyi mélygarázsba passzírozza be a paripát, az igényesebbek pedig fűtött, száraz helyiségben tárolják a járgányt.
Utóbbiból olyat is találunk, ahol 4-6 ezer forintos bérleti díjért cserébe télire kiszerelik és karbantartják az akkumulátorokat, a jó idő megérkeztével pedig alaposan átnézett, felkészített, tiszta gépet vehet át a tulajdonos.
A következő oldalon lefürdünk, és eljön a tanulság ideje is
Tisztaság, fél egészség
Télen a fagyon, a csúszós úton kívül még más ellenségünk is akad. A sós lé galádul rátapad az autóra és idővel kárt tehet a fém alkatrészekben. És persze nem is mutat túl jól a kocsi oldalára száradt szürke mocsok – amibe egy önjelölt művész előbb utóbb biztosan beleír valami üzenetet – tehát télen sem érdemes elkerülni az autómosókat.
Lepel
Néhány évtizede nem mentek ritkaságszámba a télire masszív, szürke ponyvába bugyolált autók. Mára ezek az esztétikailag is káros sátrak megritkultak, pedig a ponyva még most is hatékonyan védhet a téli rontástól.
Néhány ezrestől már kapható egyszerűbb változat, míg a speciálisan egy megadott típusra készülő, méretre szabott darabok több tízezer forintba is kerülhetnek.
Levegőt!
Ügyelni csak arra kell, hogy valamennyire azért szellőzzön a teljes járgányt beborító installáció, különben inkább csak árt, mint használ. Ennek ellenére itthon már nem nagyon találkozni hasonlókkal – talán azért is, mert már télen is használható autókat gyártanak. Külföldön azért van ahol kedvelik, igaz, nem a hótól fagytól védik vele az autókat, hanem a gyilkos napsugaraktól.
A kívülről a szélvédőre tapasztott hullámpapír nem trendi és ha megázik, majd ráfagy az üvegre, akkor nem annyira vicces eltávolítani. Akkor inkább jöjjön a jégkaparás, ami ügyes szélvédőmosó-folyadék választással nem is annyira összetett feladat.
Kerthelyiség
Ha van kert, ahová beállhat az autós a kocsival, már boldog embernek érezheti magát. Már egy mezei fedett autóbeálló is sokat jelent a jéggel, hideggel vívott harcban. Ennél egy fokkal profibb megoldás a ponyvagarázs. Bár a látvány nem az igazi.
Mindezek ellenére az autót inkább bátran használjuk télen is. Hiszen e célból vettük, nem pedig azért, hogy múzeumi műtárgyként óvjuk lezsírozva egy atombiztos bunkerben.