Számos módszer létezik arra, hogy vonzóbbá tegyenek egy-egy darabot. Lássuk, mit tesznek az egyes márkák ezekben a válságos időkben, hogy vásárlásra szánt pénzünket épp náluk verjük el.
Akik központilag (is) akcióznak
A legegyszerűbb eset, amikor már magán az étlapon engednek egy öt, hat vagy akár hét számjegyű összeget, így növelve az étvágyat. Ehhez a módszerhez folyamodik például – hagyományosan, tudatosan, évek óta – a Citroën. A most elérhető kedvezmény 335 ezer és 1 645 000 forint között mozog. Ez utóbbi szép összeg a C4 Pallasra vonatkozik.
A Peugeot sem marad le mögöttük. A kedvezmény 300 és 800 ezer Ft körül alakul modelltől függően. De bővülő család esetén jól jöhet egy 807-es, ami akár 1,2 millióval olcsóbban hazavihető, mint korábban.
A Renault már az új Megane-t is kapásból kétszázezerrel kevesebbért méri. A többi modell esetében – ha csak a puszta számokat nézzük – minimális nyereség a Clio Campusnál érhető el, mely 120 000 forinttal olcsóbb saját magánál. Jóval nagyobb a kedvezmény az Espace esetében: 1 370 000 forint jár vissza, még mielőtt egyáltalán elkezdenénk az alkut.
További kedvezményeket ígér, ha nem megyünk külsős bankhoz, hanem Renault Credit finanszírozást választunk. Ez további háromszázezres megtakarítást jelenthet forintban. Ráadásul négy év garanciát is kaphatunk.
Két új modelljénél, a Kánál és a Fiestánál százezerről indul a ki nem fizetendő összeg a Fordnál. Tovább haladva a névsorban ez csak nő, annak függvényében, hogy milyen felszereltséget milyen motorral párosítunk. Esetenként még ajándék könnyűfém felnivel vagy metálfényezéssel is lehet számolni.
A Kiánál a már ismert módon, modelltől és az autó adottságaitól függően változik, hogy mennyi pénzt varrhatunk vissza a párnahuzatba. Az 1,2 milliós csökkentés a Sorento esetében mindenesetre figyelemfelkeltő. A legkevesebbet a c’eed árából engednek. Itt csak kétszázezer nehezen keresett forintunk maradhat a bankban, de fájdalomdíjként klímát és hét év garanciát is kapunk.
A Hyundai az importőri oldal szerint nem pánikol a válság miatt, továbbra is a tavalyi engedményeket biztosítja. A Sonata, a Tucson és az i10 kivételével átlagosan félmillió körüli engedményt ad. De! A Santa Fére adott kedvezmény ennek több, mint a duplája.
Több típus árából enged az Opel. A Corsa, a Meriva, az Astra, a Zafira, a Vectra és az Antara között is akad olyan változat, ahol kisebb összeg került az árcédulára. Ezenfelül minden modellnél – beleértve a vadonatúj Insigniát is – alacsonyabb árú vagy egyenesen ingyenes felszereltségcsomagokkal növelik a vásárló komfort- vagy biztonságérzetét.
Ahol olcsóbb elindulni
A Chevrolet mindent megtesz, nehogy üres kézzel forduljunk ki a szalonból. Kapunk mindent, mi szem-szájnak ingere. Öt évre kiterjesztett garanciát, immobilizert és riasztót, nehogy eltűnjön legfrissebb szerzeményünk. MP3-as CD rádió-t, valamint Mio Moov 200 navigációt, hogy jól szórakozzunk, és nehogy mi vesszünk el autóstul. És ha ez még nem lenne elég, most az üzembe helyezés költségeit is átvállalják, ezzel máris újabb tízezreket spórolhatunk meg az első gyújtás előtt.
A második oldalon kiderül, hogy a prémium márkáknak is át kellett-e szabniuk az árcédulát, illetve, hogy a Suzuki, mivel próbál az eladási listák élén maradni.
Százalékban utazók
A Nissan és a Suzuki százalékosan enged áraiból. A mi autónk 20,09%-kal olcsóbban szabadul az esztergomi telephelyről, de csak akkor, ha Swift, SX4 vagy Splash felirat virít a hátulján.
A Nissan 30% kedvezményt ad a Micra, a Note, a Tiida és a Qashqai modellekre, de nem csalódnak azok sem, akik keményebb terepre vágynak: az ajánlat érvényes a Navarára , az X-Trailre és a Pathfinderre is. Nem meglepő, hogy a japán gyár januárban jól szerepelt az eladási listán.
Ürítsük a raktárakat
A Mazda, a Lancia, a Saab és a Seat nem kötelezi központilag kereskedéseit arra, hogyan is faragja le az árakat (vagy csak mi nem értesültünk róla). A Fiat, a Ford és a Citroën központi akción túl nagytakarítást is végez, irgalmatlan kedvezményekkel próbálja rávenni a vevőket, hogy vigyék el a kereskedések udvarain porosodó készleteket. Nagy segítség, hogy az importőri oldalakon általában naprakészen követhető, melyik kereskedésben éppen milyen autó, milyen paraméterekkel és mennyiért várja, hogy végre valaki őt vigye haza.
Valamit valamiért. Vagy ingyen?
A BMW az ár-érték arány javításával próbál minket meggyőzni, bár ajánlatuk elég szűk mozgásteret enged erőszakkal ajándékba adott felszereltségeivel. A német gyár az 1-es és az 5-ös sorozat, valamint az X3 esetében meghatározott motorváltozatok esetén nem enged az eredeti vételárból, de most ugyanannyiért mégis többet ad. Az X3 esetében ez akár egymillió forintos extrát is jelenthet az autóban.
A Mercedes-Benz sem az alapárból enged. Az A-osztály 590 ezernyi, a B-osztály 900 ezernyi felszereltséggel hízhat anélkül, hogy a pénztárcánk lefogyna. A C-osztály speciális felszereltségcsomagot kapott. Az Elagance, illetve a legkedveltebb Avantgarde csomaghoz még hozzácsaptak egy Audio 20-as CD-s rádiót. Így a csomag értéke túllépte a másfél milliót, ellenben ők az egészre nulla forintos árcédulát raktak. Hasonló elven született a Final Edition az E-osztály esetében. Itt számszerűsítve 2 856 000 (!!!) forintos árelőnyhöz juthatunk, igaz, csak az E200 és az E200 CDI esetében.
További kereskedői akciókért ajánljuk figyelmébe partnereink hirdetéseit!
Felhívnánk minden kedves vásárláshoz kedvet kapó, leendő autótulajdonos figyelmét, hogy mintavételünket nem teljeskörűen végeztük, pénzt az itt elhangzottakért nem kaptunk, valamint hogy a kockázatok és mellékhatások elkerülése érdekében figyelmesen hallgassa végig kereskedőjét, illetve olvassa el az akciók kiírásainak kisbetűs részeit is! |