A helyszín a Hajógyári-sziget parkolója, a labda elindult 90 perces útjára. Hallgatóink a kezdőrúgás után kapcsolódhatnak be a mérkőzésbe. A lányok Csilla-Kata-Melinda, a fiúk András-Dénes-Tamás összeállításban léptek pályára. A csapatok jól ismerik egymást, a tét hatalmas: mi van, ha a lányok bebőröznek, mint a csapot? |
1. feladat: autómosás 250 forintból
Először egyformán 250 forintból a kék autók megtisztítása volt a feladat egy kézi mosóban.
Nincs megkötés az összegen kívül, a végeredményt szemrevételezéssel, közösen értékeltük. A lányok a kisebb, a fiúk a terebélyesebb géptestet fürösztötték a sportszerűség jegyében.
Kevésbé sportszerűen azt vártuk, hogy a lányok jajveszékelve szaladnak a szanaszét spriccelő lándzsa elől, de nem így történt.
A megfelelő résbe dobálták be az aprót, fentről lefelé, energikusan körbemosták a Hyundait és a munkamegosztás jegyében a tömlő összegabalyodását is megelőzte egyikük.
A fiúk közül Tamás kezdte locsolni a Transitot, higgadt mozdulatokkal. Nem az a hebrencs típus, a precíziós szutyoklazítás közben nem sikerült körbeérni az autót a 150 forintnyi habos meleg vízzel. A maradék százasból öblítve kicsit javult a helyzet, de ezt a lányok nyerték.
Állás: lányok-fiúk: 1:0
A gyorsan megszerzett vezetés jót tett a lányoknak, ők tűnnek kezdeményezőbbnek. A fiúk viszont erősek taktikai fegyelemben, gyors kontrákkal operálva törik meg a meddő mezőnyfölényt. Hoppá, egy biciklicsel Dénestől! Eufóriában úszik, ma mindenki a vendége egy körre. |
2. feladat: parkolás partvis mellé
A férfiak szerint a nők kihívásokkal küzdenek a parkolás terén, de a három tesztalany átlagon felüli készségekkel bír. A párhuzamos beállást ezért nehezítettük azzal, hogy benzinkannákra helyezett, a tükörből alig látható partvishoz kellett minél közelebb megállni.
Az autót nem szabad előre-hátra igazítani, a kocsi és a partvis távolságát egy kapanyélre véstük fel. A feladatokhoz Kata az i20-at, Melinda a 308-ast, Csilla a Transitot választotta, miután kipróbálták az összes autót.
Valami lehet a genetikában, mert mindhárom kocsival a fiúknak sikerült közelebb megállni a rúdhoz. A Hyundaijal félarasznyira, a Transittal valamivel messzebb. A lőcs mellé parkolással sikerült egálra mentenünk.
A mérkőzés rövid összefoglalója
Állás: lányok-fiúk: 1:1
Úgy tűnik, jól sikerült a téli alapozás. A vezetés elvesztése dacára a lányok kerete változatlanul erős. A fiúk mintha az operatőr leigazolásával próbálnának fordítani, de nem! A bíró befújja a lesállást. |
3. feladat: gyors kikerülés és áthaladás szűk helyen
Egyenlítés után a tököli reptéren zsákmányolt bójákból raktunk ki egy rövid pályát, benne sávváltással és a végén az autóknál alig tágabb átjáróval.
Legalább 45 kilométer/órával kellett berántani az elasztikus terelőkúpok közé az autót és átvezetni a keskeny kapun, lehetőleg a bóják letarolása nélkül.
Kata tartott ettől a feladattól, a vizes úton minduntalan lefékezett a bóják előtt, így a túl csekély sebesség miatt kísérletét nem tudtuk értékelni.
Melinda flottul átfűzte a Peugeot-t a szűkületen, az előírt tempó is rendben volt.
Csillát megigézte a számára nem teljesen ismeretlen Transit. Nagy rössel nekiindult, át a pocsolyán, menekült, ki merre látott.
A dobozos batárral majdnem sikerült is a dolog, de a bóják elrepítése nem szerepelt a feladatok között. A fiúk után nem maradtak kiterített bóják, így fordulat állt be.
Állás: lányok-fiúk: 1:2
Szünetre vonultak a csapatok, de lapozás után jön a mindent eldöntő félidő!
4. feladat: ráparkolni a gyufásdobozra
A dinamikus kikerülés talán kedvezett a vadászatra szocializált hímeknek, ezzel a feladvánnyal viszont meggyűlt a bajunk. A jobb hátsó kerékkel kellett ráállni egy gyufaskatulyára, egy lendülettel, igazítás nélkül.
Mi sem könnyebb – gondoltuk. Tükör le, rükverc, amikor nem látom a dobozt, tutira rajta állok.
Nem így lett. Először András bőgött le. Másfél arasznyira volt a papírdoboztól, amikor a siker reményében kiszállt.
Melinda és Dénes az áttekinthetetlen 308-cal egyformán félméternyire álltak meg a talajba olvadó gyufától.
Tamás egy arasznyira maradt el a céltól, Csilla majdnem egy sávval arrébb hagyta a Transitot. Ötből semmi, nemtől függetlenül.
Aztán jött Kata. Ekkor még nem sejtettük, hogy ő a gyufára parkoló fenomén. Beült az i20-ba, a hátsó ablakon át belőtte az irányt, a tükörből kicentizte a helyet és akkor húzta be a kéziféket, amikor a doboz elpukkant. Le a kalappal!
Állás: lányok-fiúk: 2:2
Fej-fej melletti a küzdelem. Orrhosszal a lányok, majd a fiúk vezettek, de hosszabbítás következik. Amíg a csapatok az öltözőben vannak, gyors körkapcsolás. Halló, Novotny Zoltán, mi újság a vasutasrangadón? |
5. feladat: vakvezetés
Az utolsó szakaszban a vezetési tudás önmagában kevés, a csapattagok együttműködése a döntő.
A kalaptartóval ugyanis befedtük a 308 szélvédőjét. Az előre semmit nem látó sofőrnek a többiekre hallgatva kellett kerülgetnie a bójákat, időre.
Először az X-Y kromoszóma-összetételű csapat vágott neki. Tamás vezet, András navigál: koppig jobbra, mondom balra, mondom sasszé.
Ennek ellenére tizenöt másodperc alatt végigkígyózott a 308.
Cserélünk. A mindent eldöntő körre Melinda ült a volánhoz, Csilla diktálta az irányt, Kata szorított a pálya szélén. Minden jól halad, de egyszer csak információáramlási nehézség lép fel és tolatni kell, vagy átmenni a bóján. A lányok megkegyelmeznek a kúpnak, és 35 másodperces eredménnyel zárják az utolsó felvonást.
Ismét parádésan jönnek előre a lányok! Melinda hosszan szökteti Csillát, ő ballal laposan Kata elé tálal, aki leheletfinom perdítéssel megereszt egy löketet. Ám gömbölyű a kapufa, a vasról kifelé pattan a labda. És most megbosszulja magát, hogy a lányok nagyon kitámadtak! A fellazult védelem fölött Dénes egy királyaftával előrevágja. Tamás leveszi, egy brazil kör, majd a márványcipős Andrással kényszerítőzik és a játékszert a kapuba passzolja. 2:3 a fiúknak. Közben a finn, a portugál és a szlovén kolléga is mutogat valamit a közvetítőállásból. Micsoda? Ja, azt mondják, hogy bármi is az eredmény, a magyar lányok a legjobbak. Mennyire igazuk van! |