Mostanában szerkesztőségünknek meggyűlik a baja a fekvőrendőrökkel. Szerencsére nem a tesztautók, hanem inkább a céges flotta látja a kárát ezeknek a találkozásoknak. Legutóbb például az amúgy is hányatott sorsú főszerkesztői Mondeo dobott le magáról néhány kilónyi felesleges burkolatot.
A piszkos munkát egy galád fekvőrendőr okozta, még akkor is, ha a végeredmény egy ártatlan vakondtúrás lelkén szárad – ne kérdezzék hol építenek ekkora földkupacokat ezek a szerencsétlen jószágok. Így megelégeltük a dolgot és harcot hirdettünk a forgalomlassító útakadály ellen. No persze nem mind ellen, fő a fokozatosság, így egyelőre csak eggyel húzunk ujjat.
Történelem
Néhány éve már leteszteltünk jó néhány fekvőrendőrt. Akkor nagyjából ki is derült, melyik végzi rendesen a dolgát és melyik az, amelyik amellett, hogy betonfalként állítja meg az autóvezetőket, még a kocsiban is kárt tesz.
Szabványt, amely előírja pontosan mekkora, milyen formájú, anyagú, meredekségű lehet az utált műtárgy, már akkor sem találtunk. Az önkormányzatok, úttulajdonosok olyat építenek, amilyet nem szégyellnek.
Önök is szeretik
A múltkori cikk írásakor szinte biztosak voltunk benne, hogy az autósok egy emberként fogják kijelenteni, hogy fekvőrendőrre semmi szükség. Indokolatlan mértékben lassítja a forgalmat, tönkreteszi az autó futóművét, a felesleges lassítás és gyorsítás miatt nő a fogyasztás, károsanyag-kibocsátás, stb.
Ehelyett számtalan olyan tartalmú olvasói levelet is kaptunk, amelyben a forgalomlassító tankcsapda előnyeiről írtak. Főleg játszóterek, vagy éppen nagy forgalmú, de alsóbbrendű utak mellett lakók, akik csemetéjüket, vagy a nyugalmukat féltik.
Lapozás után a balladai félhomályból felbukkan az Álarcos Igazságosztó
Robin Hood színre lép
Mivel nincs elég bajunk, próbálunk újabb vidám feladatokat feldobni a szürke hétköznapjainkat. Ezúttal valóban nehéz fába vágjuk a fejszénket. Feltett szándékunk, hogy eltörlünk egy autógyilkos fekvőrendőrt és/vagy telepítünk egyet olyan helyre – óvoda, iskola mellé – ahol a környéken száguldozó félőrültek miatt valóban lenne értelme, haszna.
Önök kérték
Most tehát Önökön a sor, írjanak nekünk olyan fekvőrendőrről, amelyet balesetveszélyesnek ítélnek. Ígérjük, egyiküket megkeressük, megtudjuk ki a felelős érte és, hogy egyáltalán szabályosan telepítették-e, esetleg magányos harcos húzta-e fel az akadályt.
Ha minden jól megy, eltávolíttatjuk, vagy legalább megpróbáljuk elérni, hogy kevésbé veszélyes, a lehetőségekhez képest autóbarát fekvőrendőr kerüljön a helyére.
De nem zárkózunk el a telepítés elől sem, így kereshetnek olyan útszakaszt is, ahol az ezerrel bezuhanó, huszonhat órája vezető félzombi kamionosokat kell megfékezni valamiféle trükkel, hogy ne tizedeljék meg a település lakosait. Lényeg, hogy álarcos igazságosztóként állhassunk a meggyötört autós társadalom mögé.
Ha sikerül, akkor öröm, boldogság, és új kihívásokat keresünk, ha meg beletörik a bicskánk a birodalmi papírgyárba, akkor a illegalitásba vonulunk és föld alatti sejtjeink fogják az éj leple alatt hangtompítós gumicsákányokkal elbontani az összes átkozott fekvőrendőrt.
Gyűljenek az infók a problémás fekvőrendőrökről!