A Suzuki illetékeseinek gyöngyözhet a homloka rendesen, hiszen bevételük nagy részét pont azok a kispénzű kiscsaládok biztosították, akik most kényszerből vagy megfontoltságból, de szélsebesen hagyták el a piac keresleti oldalát.

Így most még annak a történelmi pillanatnak is tanúi lehettünk, hogy a Suzuki a hazai eladások dobogójának tetejéről a jobb oldali pozícióra kényszerült. Pedig minden olyan szépen indult…

Népszerű békából egyszerű királylány/fi
A régi Swift és a Wagon R+ népszerűségének oka sosem volt titok: a megvételükhöz nem kellett nagyobb vagyon, és nem csak olcsón, de szinte elnyűhetetlenül rótták az utakat. Cserébe pedig mindenki zokszó nélkül tudomásul vette a fapados kivitelt és azt, hogy sokszor zavarba ejtő feladat volt megtalálni a MI autónkat a parkolóházban.

Aztán jött a váltás. A Suzuki jól funkcionáló használati tárgyak helyett elkezdett autókat gyártani. Először a Swift gömbölyödött ki. Az egykori tömegtermék saját stílust kapott, és már a belső sem a balkánt idézte. Rá nem sokkal pedig megérkezett a Splash névre keresztelt új Wagon R+, ami szintén teljesíteni tudta az elvárást, hogy valóban azt érezzük, egy autóba ültünk be. Mindezt úgy, hogy soha nem akart többnek látszani annál, mint ami.


„Vegyél Suzukit, ez államérdek” vagy „Suzuki, a Mi ügyünk”

Nem csak a miénk, de a számok szerint szeretjük is
Már 2 millió alatt is beleülhet

Már 2 millió alatt is beleülhet

Már 2 millió alatt is beleülhet


Nem, nem ez a szlogenje az akciós ajánlatot hirdető kampánynak. Egyenesen a válság elleni szert nyújtják át nekünk a PR-osok. Legyünk okosak, vegyünk kisebbet és hazait!

Swift

A mi autónk új Swiftje a régihez hasonlóan megtartotta népautó státusát, igaz, már egészen más ízt hagy az ember szájában.

A korábbi eladási csúcstartó most legolcsóbban 3 ajtós kivitelben, 1,3-as motorral 1960 ezerért kerülhet a gondozásunk alá. Pár héttel ezelőtt ezért még 2350 ezret fizettünk volna, de ez csak annak rossz hír, aki ezt akkor megtette. Ez a fapados kivitel, de ma már a fapad sem a régi. Napjainkban ennyi pénzért sem kell tartani a fejünket a támla helyett a hátsó üléseken. (Igen, én ezt utáltam a legjobban a régi Suzukiban.)

Városi futkosáshoz nincs is szükség nagyobb motorra, költeni tehát csak a belső tér kényelmesebbé és biztonságosabbá tételére kell. Ha nem kell a kétmilliós határnál meghúznunk a szíjat, 275 ezerrel többért már jár öt ajtó és – bár a CD-s rádió még így is opcionális marad – felszereltségek olyan sora, amelyről korábban sosem hittük el, hogy egy S betűs karosszéria alatt fog kényeztetni minket. Igen, jól látják, még ezzel a felszereltség-szinttel is a korábbi induló összeg alatt maradunk.

Fekete pont
A Swift életének voltak sötét pillanatai is. Többször kellett az autókat kisebb hibák miatt visszahívni. Legutóbb a csomagtér rozsdásodásának lehetősége miatt. Ez hazánkban 45 ezer autónak és tulajdonosának jelentett egy utat a szervizbe.

Ezt a képet csak tovább rontja, hogy mind a TÜV, mind a Dekra műszaki vizsgáin alapuló statisztikája azt mutatja, hogy a Swift a megújulás során az egyik legnagyobb vonzerejét vesztette el: az elnyűhetetlenségét.

Még kisebbet, még olcsóbban?

Csak kicsi, vagy kisebb?

Csak kicsi, vagy kisebb?

Csak kicsi, vagy kisebb?


Bár csak hiedelem, hogy a Splash kisebb lenne, mint a Swift, az tény, hogy olcsóbb. Főleg most. Korábban ugyan érte olyan kritika, hogy sokba kerül önmagához képest, de az 1,9 milliós induló ár segíthet a döntésben. Ennyiért persze csak az egyliteres motort kapjuk meg, alapcuccokkal felszerelve.

A nagyobb, 1,2-es motor választása esetén viszont nem is tudunk miről lemondani, ez már eleve csak a magasabb, GLX szinttel párosítva rendelhető. Az ár így sem lesz több 2,2-nél, ami több mint félmilliós árcsökkenést jelent. Hogy vajon hányan mondták korábban azt, hogy 500 ezerrel kevesebbért elvinném, azt majd meglátjuk.

Mi helyett Suzukit?

Városi törpeként még a Spark jöhet szóba. Mivel konkrét akciós ajánlatot nem találtunk, így csak a listaárral tudjuk összevetni mindazt, amink Esztergomból van. Első ránézésre rájöhetünk, 2,3 millióért is csak 0,8 literes motort kapunk 51 lóerővel, és felszereltségek terén is alig többet, mint a semmi. Ha mindazt elvárnánk most a Chevrolet legkisebbjétől, amit jelenleg megkapunk a Suzukinál, 2 855 000 forintot kéne otthagynunk, tehát félmillióval többet.

Best Buy – A hét vétele
Dúl a válság, nem mennek az új autók, élesebb a verseny a kereskedések, importőrök közt, mint valaha. Tíz-, húsz-, harmincszázalékos engedményeket, másfél milliós használtautó-beszámításokat tolnak az arcunkba szórólapokon, óriásplakátokon nap mint nap, épp csak az egyet fizet kettőt vihet hiányzik.

Még. A hét vétele rovatunkban hétről hétre beszámolunk azokról az akciókról, kedvezményekről, amelyeket tényleg vétek kihagyni, ha valaki, válság ide, válság oda, épp mostanában akar új autót vásárolni. Be ne fizesse az előleget a kiszemelt autóra, amíg nem olvasta nálunk, mi a hét vétele!