Márciusban két héten át a Lacetti egyik speciális, WTCC névre keresztelt változatából árulja a Chevrolet olcsóbban. Azt a készletet, ami tavalyról megmaradt.
Versenyautót ennyiért?
Nehéz a Lacettit megfogni. Nem jellegtelen, de embernek még sosem esett le az álla attól, hogy elhajtott mellette egy. Külsejében-belsejében nincs semmi korszakalkotó. Egyszerűen csak van, szinte észrevétlenül. (Zárójelben jegyezzük meg: sokan kifejezetten ezért szeretik.
Egy Lacettit vezetve nem kell órákat várni, hogy beengedjenek minket, nem kapunk gyűlölködő pillantásokat, és ha a ház előtt parkolunk, akkor sem kell óránként kilesnünk az ablakon, hogy ott áll-e még az autó, mert nem arról híres, hogy ellopnák. Ha innen nézzük, a jellegtelenség érzését máris a nyugalom veszi át.)
Talán ezen próbáltak segíteni – természetesen nem a lopási arányon – a WTCC-kiadással, mely első hallásra azt engedi sejtetni, hogy ezzel a járgánnyal csak a visszapillantó tükörből fogják érzékelni a külvilágot. Aki erre számít, ki kell, hogy ábrándítsam: a tuning csupán optikai, semmit sem érint a motorháztető alatt. Mindössze arról van szó, hogy a küllemet dobják fel: egy kis gyári alufelni itt, egy kis krómkipufogó ott, és mindent körbevesz egy csini spoilerszoknya.
WTCC |
„A WTCC, ez a bizonyos túraautó-világbajnokság (World Touring Car Championship), ami a DTM (Német túraautó-bajnokság) mellett a második legnépszerűbb (vagy hasonlóan népszerű) zárt karosszériás versenysorozat a világon.” – Akinek ennyi nem elég, olvassa el Dénes cikkét. |
Nem rossz, nem rossz…
Az ily módon kozmetikázott Elite szint minden kényelmét és biztonságát nyújtó ötajtós kivitel 1,4-es motorral eredetileg 4,2 millió felett van. Jövő hét keddig ebből engednek el több mint másfél milliót, így egy ezressel 2,7 millió alá esik az ár.
A lépcsőshátú változat esetében még ennél is többet adnak. Nem csak a motor hengerűrtartalma nagyobb, de az engedmény is. Akció nélkül az induló összeg itt már eleve 4,5 felett lenne, így most sem lesz kevesebb az ár 2,9 milliónál – esetleg ismét csak egy ezressel -, de máris több mint 1 600 000 forintot spóroltunk.
Vásárlásnál persze a vételáron túl fontos az ár/érték arány is. Ez se rossz az akciós Lacettinél. A hárommilliósnál kisebb vételárért átvételkor a motor és a kerekek mellett légkondicionáló, 4 légzsák, ABS és EBD, szervokormány, elektromos ablakemelő, központi zár, bőrbevonatú kormánykerék és sebességváltó, elektromos, fűthető külső tükrök, ködfényszóró, kormányról vezérelhető, 6 hangszórós CD-s rádió is lesz az autóban.
Daewoo-ból Chevrolet, a Nubirából Lacetti |
Az első olyan autó, melynek orrán már a Chevrolet-logó díszelgett, pont a Lacetti volt hazánkban. Öt évvel ezelőtt, azaz 2004-ben érkezett. Érdekes, hogy akkoriban az 5-ajtós, 93 lóerős belépőmodell ára 2 699 000 forint volt, azaz forintra annyi, mint amennyi most az akciós árcédulán díszeleg. |
És a többi?
Az ötajtósok küzdelmében az Opel Astra Classicja és a Skoda Octavia jöhetne szóba, de mindkét versenytárs elvérzik a rajtnál.
Az előbbi esetében a kikiáltási ár 2 964 ezer forint. Ez már akkor is több, ha nem kezdünk el mazsolázni az opciós listán. Anélkül viszont se oldallégzsák, se CD-s rádió, se légkondi. A cseh konkurensnél még rosszabb a helyzet: Octaviánk nem lesz 4,3 millió alatt.
Ha a négyajtós kivitel áll közelebb a szívünkhöz, az egyetlen ajánlat, ami gondolkodásra adhat okot, a Dacia Loganja. Ebben az esetben viszont még mindig hozzá kéne szokni, hogy a motor gyengébb, és akad olyan kiegészítő, amely ebben a modellben elérhetetlen.