Szép számban gyülekeztek a népek. A bejárat előtt egy csillogó Audi R8 állt nyitott motorháztetővel. Hú mondom, itt a Tesla Roadster méltó ellenfele, a villanyos R8? Nézek bele, de hátul V10 FSI motor figyel. Persze ez érdekesség, de akkor is, mit keres itt? Kicsit arrébb szintén belsőégésű Golf GTI és egy Škoda Yeti, meg még valami, amire nem is emlékszem. Kicsit lelombozódtam. Valakinek ez is biztos izgalmas, de én le sem fényképeztem őket, nincs közük a témához.
1899-ben már született egy sebességi világrekord villannyal: 105,88 km/ó
1899-ben már született egy sebességi világrekord villannyal: 105,88 km/ó
Fotó megosztása:
Porsche első villany autója 1900-ból, hatótávolságában azt tudta amit a maiak
Porsche első villany autója 1900-ból, hatótávolságában azt tudta amit a maiak
Fotó megosztása:
Villany haszongépjárművek a múltból
Villany haszongépjárművek a múltból
Fotó megosztása:
Megtudtuk a nagy titkot, két féle motorbeépítést alkalmaz a VW konszern
Megtudtuk a nagy titkot, két féle motorbeépítést alkalmaz a VW konszern
Fotó megosztása:
A környezet régi barátja az csoportnak
A környezet régi barátja az csoportnak
Fotó megosztása:
A konszern 132 modellje tudja a 140 g/km alatti CO2 kibocsátást
A konszern 132 modellje tudja a 140 g/km alatti CO2 kibocsátást
Fotó megosztása:
Bluemotion, mit keres itt?
Bluemotion, mit keres itt?
Fotó megosztása:
Se híre se hamva a villanynak
Se híre se hamva a villanynak
Fotó megosztása:
Na a benzin árakat is megismertük
Na a benzin árakat is megismertük
Fotó megosztása:
Egy igazán érdekes táblázat, melyik piacon minek van létjogosultsága. Ez egy nagyon fontos dolog, az alternativ üzemanyagokat támadók ezt el szokták felejteni
Egy igazán érdekes táblázat, melyik piacon minek van létjogosultsága. Ez egy nagyon fontos dolog, az alternativ üzemanyagokat támadók ezt el szokták felejteni
Fotó megosztása:
A VW elektro és hibrid fejlesztései. A nagy részéről semmit sem hallottam.
A VW elektro és hibrid fejlesztései. A nagy részéről semmit sem hallottam.
Fotó megosztása:
Hibrid hajtási rendszerek
Hibrid hajtási rendszerek
Fotó megosztása:
Európában is kevés a hidrogén kút
Európában is kevés a hidrogén kút
Fotó megosztása:
Kicsit megkésve, de 2010 ben érkezik a Tuareg Hybridr
Kicsit megkésve, de 2010 ben érkezik a Tuareg Hybridr
Fotó megosztása:
Az elektromotor a váltó és a belsőégésű között
Az elektromotor a váltó és a belsőégésű között
Fotó megosztása:
A Tuareg Hybridr 34 kW-os villanymotorja
A Tuareg Hybridr 34 kW-os villanymotorja
Fotó megosztása:
A twinDRIVE lényege
A twinDRIVE lényege
Fotó megosztása:
A twinDRIVE működése különböző helyzetekben
A twinDRIVE működése különböző helyzetekben
Fotó megosztása:
Tavaly nyáron mutatták be
Tavaly nyáron mutatták be
Fotó megosztása:
A Tiguan HyMotion3 hidrogéncellás autó felépítése
A Tiguan HyMotion3 hidrogéncellás autó felépítése
Fotó megosztása:
Elvileg Audi is készül
Elvileg Audi is készül
Fotó megosztása:
A hasznongépjármű HyMotion3 hatótávolsága a több hidrogén tartály miatt nagyobb
A hasznongépjármű HyMotion3 hatótávolsága a több hidrogén tartály miatt nagyobb
Fotó megosztása:
A pekingi Olimpiára készült hidrogéncellás Passatok
A pekingi Olimpiára készült hidrogéncellás Passatok
Fotó megosztása:
Minden egyes hibrid megoldás más kapacitású telepet igényel
Minden egyes hibrid megoldás más kapacitású telepet igényel
Fotó megosztása:
A hibrid aku szerkezete. A telepeket hűteni is kell
A hibrid aku szerkezete. A telepeket hűteni is kell
Fotó megosztása:
Egy hibrid motor amiről nem sokat lehetett tudni
Egy hibrid motor amiről nem sokat lehetett tudni
Fotó megosztása:
Próbáltak találgatni
Próbáltak találgatni
Fotó megosztása:
Itt a villany hajtás
Itt a villany hajtás
Fotó megosztása:
A képet nézve vettem észre a táblát ott jobbra, lehet hogy azon volt valami információ a motorrol?
A képet nézve vettem észre a táblát ott jobbra, lehet hogy azon volt valami információ a motorrol?
Fotó megosztása:
Az érdeklődés odaát van
Az érdeklődés odaát van
Fotó megosztása:
Azért volt akinek a Tiguan kellett volna jobban
Azért volt akinek a Tiguan kellett volna jobban
Fotó megosztása:
HyMotion motortér
HyMotion motortér
Fotó megosztása:
A twinDRIVE golf motorháztetejét nem lehetett kinyitni
A twinDRIVE golf motorháztetejét nem lehetett kinyitni
Fotó megosztása:
Az érdeklődők a V10 körül állnak
Az érdeklődők a V10 körül állnak
Fotó megosztása:
A hibrid Tuareg mellett nem lehet elmenni
A hibrid Tuareg mellett nem lehet elmenni
Fotó megosztása:
A sorozatgyártásra erre is várhatunk
A sorozatgyártásra erre is várhatunk
Fotó megosztása:
Ilyen motortérre még várnunk kel egy cseppet
Ilyen motortérre még várnunk kel egy cseppet
Fotó megosztása:
A cím miatt sokan többet vártak
A cím miatt sokan többet vártak
Fotó megosztása:
HY mint hidrogén
HY mint hidrogén
Fotó megosztása:
A hibrid elemei a csomagtér alatt
A hibrid elemei a csomagtér alatt
Fotó megosztása:
dr. Martin Winterkorn professzor
dr. Martin Winterkorn professzor
Fotó megosztása:
dr. Martin Winterkorn professzor
dr. Martin Winterkorn professzor
Fotó megosztása:
dr. Martin Winterkorn professzor
dr. Martin Winterkorn professzor
Fotó megosztása:
Egy gyors fotó az indulás előtt
Egy gyors fotó az indulás előtt
Fotó megosztása:
Azt hittem, valami politikus is itt van annyi volt az öntapadós villogó és a testőr, pedig csak dr. Martin Winterkorn professzor úrnak járt a felhajtás
Azt hittem, valami politikus is itt van annyi volt az öntapadós villogó és a testőr, pedig csak dr. Martin Winterkorn professzor úrnak járt a felhajtás
Fotó megosztása:
Kicsit túlzásnak tartottam az államfőknek kijáró felvezetést
Kicsit túlzásnak tartottam az államfőknek kijáró felvezetést
Fotó megosztása:
Ennyi fekete audit egy helyen rég láttam
Ennyi fekete audit egy helyen rég láttam
Fotó megosztása:
Magyar Kobra 11
Magyar Kobra 11
Fotó megosztása:
Reprezentálni nem rossz, de éppen most vajon, mivel üldözik a rossz embereket az autópályán
Reprezentálni nem rossz, de éppen most vajon, mivel üldözik a rossz embereket az autópályán
Fotó megosztása:
Azért volt akinek a Tiguan kellett volna jobban
Azért volt, akinek a Tiguan kellett volna jobban
Persze – igaz kevesebb érdeklődéssel övezve – akad ide való különlegesség is. Hidrogén üzemanyagcellás HyMotion Tiguan áll az R8 mellett, egy Golf twinDRIVE, és egy Hybrid Tuareg. Ezeket tényleg érdemes jól megnézni, mert ilyesmivel ritkábban találkozik a halandó, mint egy GTI Golffal.
Valljuk be őszintén, az Audi, illetve a Volkswagen a sorozatgyártású hibridek téren nincs a topon. Pár éve még profilidegenként emlegették a technológiát, és inkább a korszerű dízelekben látták a jövőt. Azóta kiderült, hogy a piac – természetesen a legnagyobb piacról, az amerikairól beszélünk – igényli a hibridet.
A Toyota és a Honda egy évtizede gyárt ilyen megoldást, és a Ford is Toyota alapokon csatlakozott. Barack Obama családi autója is hibrid, ami szintén követendő példát jelent az amerikaiak szemében. Ezek után nincs mese, a Volkswagennek is lépnie kellett, nagy erőkkel munkához látott hát.
dr. Martin Winterkorn professzor
dr. Martin Winterkorn professzor
Az előadás első részben dr. Martin Winterkorn professzor a kedvezőtlen károsanyag-kibocsátásról beszélt, és az igényről, ami a villamos hajtás iránt támadt. Szó volt az alternatív hajtásokról, azoknak jelentőségéről, miközben egy kis VW-hez köthető villanyautó-történelem is becsúszott.
Természetesen volt fényezés, hogy a konszern autói miként járultak hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez. Némii képzavarral az elektromos hajtásról szóló előadásban feltűnt a BlueMotion technológia is. Sok korrekt adatot tudtunk meg a VW motorbeépítési rendszerétől az üzemanyagár mozgásán keresztül a hibrid hajtási változatokig.
Kicsit megkésve, de 2010 ben érkezik a Tuareg Hybridr
Kicsit megkésve, de 2010 ben érkezik a Tuareg Hybridr
A VW elektromotor-technológiái után hamar rátértünk a lényegre, a Tuareg Hybridre. A bemutatott modell sorozatgyártásban 2010-re várható.
Az Audi S4-esből származó V6-os TSI (245 kW/440 Nm) motor fogja hajtani, vele sorba kapcsolva egy 34 kW 300 Nm-es elektromotor segít az indulásban, és a kinetikus energia újrahasznosítása révén a lassításban, megállásban.
Nyolcfokozatú automata váltóművét speciálisan a hibrid hajtáshoz tervezték. Az elektromotorok táplálásáról 288 volto,s 6 Ah-s NiMH aksi fog gondoskodni.
A twinDRIVE működése különböző helyzetekben
A twinDRIVE működése különböző helyzetekben
Hallhattunk a 2008 júniusában bemutatott a Golf V alapjaira épülő twinDRIVE koncepcióról. Ez a technológia a jelenlegi legkorszerűbb hibrid elgondolás.
A külső forrásról is tölthető Lítium-ion telepekről az autó a motor indítása nélkül is képes lesz 50 km körüli távot teljesíteni. (Hasonló elv szerint készül majd, ha elkészül a Chevy Volt, az Opel ampera.)
Természetesen a mozgási energiát itt is visszatáplálják, sőt két elektromotorral szerelik az autót, amelyeket tengelykapcsoló választ el egymástól. Az egyik a belsőégésű motorral dolgozik együtt, a másik teljesen önállóan dolgozik. Az autó vezérlése dönti el, hogy a kívánt feltételekhez igazodva miként működteti motorhadseregét. A koncepció legnagyobb hibája, hogy még csak koncepció. A kiállított Golf twinDRIVE motorháztetejét ki sem lehetett nyitni.
A pekingi Olimpiára készült hidrogéncellás Passatok
A pekingi hidrogéncellás Passatok
A következő érintett téma a VW HyMotion3 rendszer volt. A VW több hidrogéncellás koncepción is dolgozik, ezt az épület előtt is megszemlélhető Tiguan HyMotion is bizonyítja. A kézzelfogható valóságot a 2008-as pekingi olimpiára készült húsz HyMotion Passat jelenti, ezek nap mint nap közlekedtek, és egyes versenyek felvezető járművei is voltak.
Winterkorn professzor mondanivalóját minden elektromos hajtás alapjával, az akkumulátorok bemutatásával zárta. Általánosságban áttekintette hogy a különféle hibrid hajtási rendszerek milyen telepeket igényelnek. A két órás előadás itt véget is ért, kérdés feltevésére nem volt lehetőség. Ezt többen nehezményezték.
Azt hittem, valami politikus is itt van annyi volt az öntapadós villogó és a testőr, pedig csak dr. Martin Winterkorn professzor úrnak járt a felhajtás
Azt hittem, valami politikus is itt van
Az előadás után a hallottakat a résztvevők pogácsával és gulyással együtt emészthették. Én nem voltam elégedetlen, rutinos rókaként amikor láttam, hogy egy autógyártó cég szervezi az eseményt, tudtam, mire számíthatok. Érdekes sajtótájékoztató volt a VW hibrid terveiről.
Azok a diákok, akik bedőltek az „Elektromos meghajtás” előadáscímnek, elégedetlenek voltak. Ez van: a jövő záloga még vár a jövő autójára.