Április 1-jétől a hetedik generáció ára hárommillió alá zuhan. Azt ígérik, ez a készlet erejéig így is marad. A nyitókészlet ötven autó, de ha igény van rá, bőven lesz utánpótlás, annak ellenére, hogy az előd nem marad gyártásban. (Tulajdonképpen a túlteljesítés áldozatává vált darabok kiárusításáról van szó.)
Eszi, nem eszi, nem kap mást
A 2 999 000 forintos árért sok mindent kapunk. De ami igazán nagy nyereség, az idő és az energia, melyeken most ezzel az autóval spórolhatunk magunknak. Mert hát dönteni nehéz. Főleg akkor, ha olyan döntést kell meghoznunk, amely éveken vagy akár évtizedeken keresztül hatással lesz életünkre.
A Mitsubishi a döntést könnyíti meg. Mert mi jár az ember fejében, ha autót vesz?
Hány ajtó?
Milyen is legyen a karosszéria? A négyajtós olyan elegáns, de a kombiba jobb pakolni. Na de az olyan feleslegesen is nagy tud lenni és többet is fogyaszt, tehát minek. Az ötajtós se annyival nagyobb, mint amennyivel kevésbé tetszik. Jujj, de akkor mi legyen?!
Megoldás: a Lancer akciósan csak 4 ajtós kivitelben kapható. Akármit teszünk, marad a 430 literes csomagtartó, amit persze nagyobbá tehetünk, ha megfelelően variálunk a hátsó üléssor támlájával.
Milyen motor?
Huha! Ez sem egyszerű! Akkor most dízelt egyen vagy benzint? És hány literes legyen és hány lóerős? És meddig nyomhatom a gázpedált a vége előtt, és azt hány másodpercig? És mennyit, mennyiért városban, azonkívül, vagy kombináltan? Mert ugye mennyit fogyaszt vagy mennyivel megy, ez itt a kérdés?
Megoldás: a Mitsubishi most egy 1,6-os, 98 lóerős benzinmotorral segít azzal, hogy eleve fel sem kínálja a választás lehetőségét. Ráadásul egy ekkora szív bőven elég, hogy mozgassa a testet, ami kategóriáján belül meglehetősen könnyednek mondható 1205 kilójával. És amúgy is: eddig sem azok vették az utcai változatot, akik hétvégente a Hajógyári-szigetre járnak gyorsulási versenyest játszani.
És mi legyen benne?
Ezen a ponton már a legtürelmesebb embernél is könnyen beszalad a madzag. Listák, opciók, összegek és különbségek. Mit, mivel és hogyan, lehet vagy kell, együtt vagy csak külön. Milyen színű legyen a kárpit, mennyit kóstál, hogy kényelmes legyen, és mennyit ér, hogy túl is éljük?
Megoldás: a Lancer Sedan Classic egyetlen, Invite Plus felszereltség szinttel kapható, így ezen sem kell tépelődni. Ami tényleg zseniális a dologban, hogy így is teret kap minden, amit jó érzésű ember maga köré kívánna azon a néhány négyzetméteren, ami egy átlagos autó alapterületét jellemzi.
Ami a biztonságot illeti: az ABS, az EBD, a kanyarstabilizátor ugyanúgy részét képezi a csomagnak, mint az elektromos indításgátló, a hat légzsák, vagy az överőhatárolóval és feszítővel ellátott, állítható magasságú biztonsági övek. Gyerekesek rendelkezésére áll az Isofix rögzítés és a gyerekzár is.
Ennyi pénzért meglepő módon jár automata légkondi, elektromos ablakemelő nem csak elöl, hanem hátul is; bőrrel borított a kormánykerék, a kézifékkar és a váltógomb. A széria csicsa részét képezi a fehér hátlapú műszer és némi titánra hajazó betét a műszerfalon és a váltógombon.
Akad még elektromos központi zár, fényszórómagasság-állítás, hátsó szélvédőfűtés. Természetesen minden kiegészítő elem a karosszéria színében pompázik.
Apropó, szín!
Dönteni csupán egy dologban kell: további 129 900 forint megfizetése esetén szeretnénk-e, hogy legfrissebb szerzeményünk metál- vagy gyöngyházfényezésben pompázzon, avagy sem.
2 999 000 Ft
Nem kell a Három Gyémánt, de pont ennyink van? Vihetjük máshova is. A Skoda – szintén az utódlás után is életben tartott – Octavia Tourja alapértelmezésben szintén ennyiért vihető el.
A másik hasonló adottságokkal rendelkező nagy öreg, az Astra Classic II 3,109 milliós alapárán túl még 921 000 forintot kell csengetnünk, hogy hasonló szinten felszerelt autót kapjunk.
Vajon melyik Classickal járunk jobban: a cseh némettel, a lengyel némettel vagy a japán japánnal?