Most hétvégén a Hungexpo „A” pavilonjában, 24 000 m2-en rendezik a 2009-es Carstyling.hu Tuning Show-t. Különösen vonzódom az átépített autókhoz, gumi összekötők is kellenének a turbócsöveimhez, úgyhogy kilátogattam az eseményre. Kicsit féltem, mit látok majd: az ilyesmivel nagyon mellé is lehet nyúlni.
A beharangozó ígéretesen hangzott. A nemzetköziséget jelölték meg irányvonalnak, ötszáz egyedileg módosított tuningautóról beszéltek. A csarnokba lépve első pillantásra kiderült, ez nem túlzás.
Mindenekelőtt futottam egy kört, hogy felmérjem, mi a helyzet. Örömmel láttam, nemcsak a showautóké a terep, utcai autók is vannak gazdagon. Nagy örömömre a CULT irányzat is erősen képviselte magát az idei rendezvényen.
Nem mondom, néha megmosolyogtam egy-egy munkát, de tény, hogy itt mindenki megtalálhatja magának a megfelelő irányt. A gyári építésű Wiesmanntól a fényezett motorterű kétütemű Trabantig a színvonal egységes volt.
A kiállítók a tálalásra is figyeltek; volt hogy virágot ültetek az autó köré, volt hogy korhű diorámával vették körbe a tuningolt gépet. Az egyik autónál percekig kerestem a rejtett világítást, ami különösen kihangsúlyozta egyes részleteit.
Vad álmaimban sem gondoltam soha, hogy valaha egy új Passatra azt mondom: kéne. Pedig négy huszonegy-néhány colos kerék, egy jó air-ride és az igényes fényezés kívánatos darabot varázsolt belőle. (Mondjuk, tuti,hogy az autó árának legalább a negyedét még rádobták a cél érdekében.)
Ennek ellenére a német vonal nemcsak a földi halandó számára elérhetetlen művekből állt, érkeztek ötletes, nem csak pénz igénylő átépítések is.
Kiegészítők tekintetében még mindig a fénytechnika vezet, a flexibilis LED-sor mindent visz.
Az egyik kereskedő, aki német nyelvterületről érkezett, a lengyelpiacos módszer szerint számológépen mutatta a fizetendő összeget.
A kínálat hihetetlen volt, de azért nem csak a németek gazdagodhatnak a magyar tunereken.
A hazai kereskedők kisebb árukészlettel érkeztek, de ennek ellenére úgy néz ki, nekem náluk sikerül megoldást találnom a gumicsövekre.
A felni-felhozatal több, mint elégséges. A már karikatúraszerű húsz hüvelyk fölötti felni kínálat hihetetlen, némelyik garnitúra felni árából egy közepes család évi háztartása könnyedén fenntartható lenne.
Azt hiszem, a hazai utcai tuning inkább a csarnok melletti területen felsorakozott – szépségversenyre nevezett – autók irányába mutat.
Mondjuk, itt is volt forgótárcsás, krómfelnis, Playboy-nyuszis Astra, de szerencsére hibátlan állapotú Zastavákkal és régi kedvencemmel, egy Fiat 128 Rallyval is találkozhattam.
Hétfőig tart még a kiállítás, felesleges bármiről is tovább beszélnem, akit érdekel a téma, szerintem ne hagyja ki, vagy ha mégis, legalább