A válságkezelő kormány vélhetőleg és remélhetőleg nem csupán válságot kezel mandátuma – legfeljebb – egy évében. Talán majd lesz energiája működtetni is az olyan infrastruktúrákat is, mint például a közúti közlekedés. És talán hajlandó lesz megfontolni bizonyos régóta szükségesnek érzett változtatások megtételét is.
Az elmúlt héten összegyűjtöttünk pár olyan problémát, melyet szerintünk gyorsan, hatékonyan meg lehet oldani, vagy legalábbis el lehet kezdeni megoldani, ha van rá hatalmi akarat.
Önök, a Vezess olvasói értékelték e lista elemeit, szavazataikkal pedig némi súlyt is adtak neki: úgy tűnik, ezek a dolgok nem csak pár habókos újságíró számára fontosak. Néhányan Önök közül még ennél is tovább mentek, felvetéseikkel bővítették a listát. Köszönjük; az olvasóink által legtöbbször említett problémákat is bekopizzuk abba a levélbe, amit a mai napon elküldtünk az új kormánynak.
Aztán, hogy mit tesznek a javaslatokkal – ki tudja. Mindenesetre amelyik politikai erő segít elérni, hogy az 1-es főúton, Budaörs határában örökre elsötétüljön végre a rég ellopott sínek biztonságát őrző, a forgalmat értelmetlenül lassító fénysorompó-liget, számíthat szívünk összes szeretetére.
Önök kérték:
1, Itt a tavasz, dagad a …. motorosdzseki. A sok jó fej mellett (a reggeli dugóban az autók sorát szaporítása helyett némi kényelmetlenséget is vállaló ingázók, hétvégi higgadt túrázók, békés hobbimotorosok) sok-sok idióta, herélt kipufogóval riogató, egyik életveszélyes manőverből a másikba váltogató potenciális donor – és potenciális gyilkos lepte el az utakat. Van, aki elégedetlen a rájuk vonatkozó jelenlegi szabályozással:, határozottabb hatósági fellépést kíván:
„Elolvastam a listát, és hiányolom belőle a megfoghatatlan és magukat törvényen kívülinek tartott motorosok szigorúbb ellenőrzését. Én értem hogy a motorozás szabadságérzést ad, de azért legyen már ennek is egy határa. Nap mint nap látok olvashatatlan rendszámú nagy lökettérfogattal rendelkező motorkerékpárt, aminek rendszáma vagy fel van hajtva az égbe, vagy be van szerelve a kerékjárati dobba, vagy egyszerűen ráteszi a motoros a sisaktartó hálót, zárat, plédet, vagy szimplán a csili-vili motoron csak a rendszámon van több hónapos kosz. (…) És akkor még a zajkibocsátási határértéket többszörösen meghaladó kipufogókról nem is ejtettünk egy árva szót sem.”
2, Különösen kedves a szívünknek egy gondolat, amely kicsit segíteni beljebb lökni Magyarországot Európába:
„Csak indokolt esetben lehessen ellenőrizni a gépjárművet (ne „pofára” és csak).”
Kis dolognak tűnhet, pedig fura, hogy jogállam operálhat véletlenszerű leintésekkel, ellenőrzésekkel, ahelyett, hogy a szabályt ténylegesen és egyértelműen megsértőkkel foglalkozna rendőrség.
3, Érthetetlen, hogyan lehet másképp, de tényleg nem valósult még meg a
„fekvőrendőrök szabványosítása”
4, Részben érintettük a témát, de itt egy konkrét javaslat is az átláthatóbb közlekedés egyszerű megteremtésére:
„A listához venném azt, hogy nálunk a jelzőtáblák számát közelítőleg a felére lehetne csökkenteni. Mert otthagyott táblák, indokolatlan táblák vannak kihelyezve. Természetesen ha a közúton nem folyik munkálat, a tábla ott marad. Ilyenkor a kihelyezőt kellene büntetni hanyagságért”
Aki sokat közlekedik nem-Magyarországon, tényleg hamar rájön, hogy valahogyan sokkal-sokka kevesebb tábla mellett sem ütköznek össze folyton-folyvást az autók, sőt. És hamar megtapasztalja, hogy van, ahol a 60-as tábla tényleg 60-at jelent, nem azt, amit nálunk: „százzal még kiadja!”
5, És végül, mert nem csak a gyorshajtás lehet veszélyes:
„Büntessék meg azokat is, akik indokolatlanul lassan mennek, a közlekedés többi résztvevőjét váratlan szituációkba sodorják!”
Köszönjük az aktivitást! Már csak az a kérdés, hogy mennyi ideje lesz az új kormánynak saját csomagja mellett a miénkkel is foglalkozni.