Ha nem elégszünk meg azzal, hogy a kölyök első autója valami használt darab legyen a kilencvenes évek végéről, itt a remek alkalom, hogy egy alacsony beszerzési árral rendelkező darabbal áthidaljuk a problémát. Ha most szemfülesek vagyunk, akár 1,7 millió forint alatt megúszhatjuk, hogy csorbát szenvedjen szülői tekintélyünk egy könnyelműen tett kijelentés miatt.
A feeling azért meglesz
Nem lehetünk telhetetlenek! Ezért a pénzért kisautót kapunk, kis motorral, és az extrák sem fogják foglalni feleslegesen a helyet. Ennek értelmében mégis csak lesz valami kis utánérzet letűnt korok régi fényéből.
Nem kell aggódnunk, hogy csemeténk feneke belegyógyul az ülésbe, főleg nem nyáron, mert légkondi nincs, így egy perccel sem fog többet tölteni az autóban annál, mint ami feltétlenül szükséges.
Az autóhifi zaja sem fogja gátolni abban, hogy minden figyelmét a forgalom okozta külső ingerekre fordítsa, mert az sincs. És ami a legjobb: az 54 lóerős motorral nem kell aggódnunk, hogy a friss jogsi/új autó kombó arra sarkallja az utódot, hogy gyorsasági versenyt rendezzen a Nagykörúton.
Ehhez mérten persze a rezsi is kicsi lesz, és ami fontos, az azért helyet kap. Hárompontos biztonsági övet minden utas kap, és jár még indításgátló, beépített tűzmegelőző rendszer, Follow me home rendszer, ABS és vezetőoldali légzsák. 3,5 méteres hosszával a Pandának még a lakótelepen vagy a belvárosban is könnyen találunk parkolóhelyet. A gyerek pedig utazhat A pontból, B-be, harmadmagával még a Balatonhoz is leugorhat. Ezt a meglepően tágasra sikeredett belső lehetővé teszi, ellenben a csomagtartó csak négy fürdőruha befogadására képes.
Apu, csak egy légkondit!
A Fiat Panda május elsejétől alapjáraton 345 ezerrel olcsóbban kerül a kereskedésekbe. Az alapmodell 2,3 milliós ára így már kapásból kétmillió alá csusszan.
Erre jöhet rá pluszban az a 240 ezres kedvezmény, melyet akkor kapunk a Fiattól, ha az általuk kínált finanszírozási megoldást választjuk. Ha nem engedjük át magunkat az opcionálisan rendelhető extrák vonzerejének és a gyermek kivert kutya tekintete sem hat meg már minket, a végösszeg megáll 1 696 000 forintnál.
Persze, ha mégsem tudunk ellenállni, 100 ezer forintos felárért a gyerek kaphat elektromos ablakemelőt központi zárral, a hátsó ablakra kerülhet ablaktörlő, és hogy könnyebb legyen a kerékcsere egy defekt után, normál méretű pótkereket rendelhetünk.
És ami a legjobb: tekintve, hogy indulásként az összegnek csak egy részét kell letennünk, reménykedhetünk abban, hogy az utolsó részleteket már az önállóság rögös útján elindult csemeténk fogja leperkálni. Vagy saját erejéből fogja nagyobbra cserélni…
Kicsit még!
Hasonló méretben szóba jöhetne a Chevrolet Spark, de annak alapmodellje is 2,3 millió forint felett van. A hasonló műszaki és felszereltségbeli autóért pedig már 3 millió körüli összeget kérnek, persze nem akcióban, hanem listaáron.
A KIA Picantóval is ez a helyzet. Az indulás itt kétmillió körül van, és bár alapvetően a két csöppség hasonló árfekvésű, de az akció most mindenféleképpen a Panda mellett szól. A C1-107-Aygo hármas ikrek végképp drágábbak, a Twingónak meg jó az ára, de csak kétajtós.