A használtautó-piacon ma is kedvelt, első kocka-Delták gyártása 1979-ben indult, majd 2000-ben pihenni küldték a második szériás, gömbölydedebb modellt. A feltámadásra tavaly került sor, ekkor érkezett meg a Bravo alapjaira épített, új kompakt Lancia.

Törni jó
Giorgetto Giugiaro kitett magáért
Az egyik szebb, mint a másik

Az egyik szebb, mint a másik

Az egyik szebb, mint a másik


A maga öt csillagját a Delta is beseperte a törésteszten. Mindkét irányból védve érezhetjük magunkat a karosszéria alatt, ha felnőttek vagyunk.

A gyerekvédelem egy kicsit gyengébbre sikeredett, hároméveseknek nem kifejezetten ajánlják. Gyalogosként sem kell tartanunk a Deltától, de ügyeljünk arra, hogy lehetőségeinkhez mérten igyekezzünk a motorháztetőt nem lefejelni.

Műkedvelőknek

Egy kis Olaszország – olcsóbban 26
Stílusos


Az autó nagyon stílusos, vonzereje jelentős részét köszönheti kétszínűre fényezett elemeinek. Belső tere tükrözi a külső eleganciát. A hátsó ülések variálhatóságának köszönhetően hely is akad. Számos motorváltozatban készül a Delta, de talán az 1,4-es, turbós benzinmotor legerősebb, 150 lóerős változata illik leginkább különleges megjelenéséhez.

Minden szinten

A Delta a maga kategóriájában eddig bizony elég drága volt. Az alapmodell 1,4-es, 120 lovas, feltöltött benzinmotorral, alapfelszereltséggel 5 milliós áron volt elérhető. Most ebből engednek 695 ezret, és ha mindezt az általuk kínált finanszírozási feltételekkel vásároljuk meg, újabb 400 ezret engednek el. A végösszeg így kevesebb, mint 3,8 millió.

És ez az alapfelszereltség nem is annyira alap. Ha ezzel kérjük az autót, akkor sem kell további forintokat költenünk légzsákokra, a manuális légkondira, a kormányról vezérelhető CD-re, az ABS-re, az EBD-re és az ESC-re, a ködlámpára, mely kanyarvilágítási funkcióval is rendelkezik, vagy akár az elektromos ablakemelőkre.

Ez a négy gomb alapból jár

Ez a négy gomb alapból jár

Ez a négy gomb alapból jár


Ha többet vagy erősebbet akarunk, akkor sem kell lemondanunk a kedvezményről. Az akciós ajánlat érvényes minden elérhető Delta modellre, nem csak a belépő szintre.

Ezekkel a feltételekkel a leggyengébb dízel ára nem éri el a 4,5 milliót. Ez sem kevés, hisz a szintén 1,6-os dízel Kia Cee’d ugyancsak akciósan 3,6 milliótól indul, de hát az extravaganciáért kérhet extra árat is a gyártó.

Ralibajnok
A Delta nem csak a közutakon tarolt a maga idejében. A Delta HF Integrale évekig uralta a rali-vb-ket. Sikere töretlen volt egészen addig, míg a FIAT úgy nem döntött, hogy sportolási lehetősége ezentúl csak az Alfa Romeónak lesz a csoporton belül.