Nem Seat, SEAT

Az autós lapok, magazinok meglehetősen ritkán versengenek egymással, így mi sem bizonyíthatjuk gyakran rátermettségünket helyesrási téren. A mostani csehországi versenyhétvége viszont egy nyeremény volt a SEAT részéről, mivel a tavalyi év egy adott időszakában mi voltunk azok, akik a legtöbbször helyesen írtuk le a márka nevét. Reméljük mindannyiszor.

Yvan Muller tavaly nyerni tudott, és idén is vezet
SEAT, BMW, Chevrolet és Lada

SEAT, BMW, Chevrolet és Lada

SEAT, BMW, Chevrolet és Lada


Sok bonyolult persze nincs a SEAT írásmódjában, az egyetlen, amire ügyelni kell, hogy azt végig nyomtatott nagybetűvel kell leírni. A Sociedad Espanola de Automóviles de Turismo magyarul spanyol személyautógyárat jelent.

Ahol a Lada menőbb a BMW-nél

A 2008-ban bajnoki címet nyert spanyol márkának olyan ellenfeleket kellett legyőznie, mint a BMW vagy a Chevrolet. Ám a cseh verseny plakátján mégsem övék a főszerep, Brnóban a nyugati csodáknál sokkal fontosabb a Lada illetve az orosz pilóták. Negyvenévnyi gyarmati létet azért nehéz kitörölni, maradnak a régi beidegződések.

Brnóban a Lada menőbb a BMW-nél

Brnóban a Lada menőbb a BMW-nél

Brnóban a Lada menőbb a BMW-nél


A 110-es Ladák persze csak küllemükben képviselik az orosz technikát, hiszen gyorsaságukat egy 280 lóerős Opel benzinmotor biztosítja. Ám ez is kevés, tavaly a SEAT 2,0 literes dízelének 450 newtonméteres nyomatéka túl nagy falatnak bizonyult mindenkinek

Bár idénre a turbónyomás visszaforgásával ismét az ellenfelek térfelén van a labda, de a spanyol armada az évad felénél vezeti a világbajnokságot csapatként és a világbajnoki címvédő Yvan Müller révén az egyéniben is.

WTCC és az Európa Kupa

Brnóban nem csak a nagyon komoly háttérrel nyomuló túraautók koptatták a gumit, de volt Fiat 500 Abarth és Porsche Cayman márkakupa, Forma2-es futam is, és SEAT Leon Európa Kupa, ahol a mezőny jelentős részét magyarok alkották, és remekül szerepeltek.

A csapatvezető locsolja a versenyzőt

A csapatvezető locsolja a versenyzőt

A csapatvezető locsolja a versenyzőt


A korábban a SEAT-nak köszönhetően a WTCC-ben is bemutatkozó Michelisz Norbert a szombati versenyt bal első defekt miatt bukta el az első helyről. Másnap viszont emiatt csak a 13. helyről indult, ez azonban nem akadályozta meg abban, hogy egészen a második helyig meneteljen. Mindezt úgy, hogy vasárnap délelőttre haza ugrott a Pannónia-Ringre, hogy a magyar bajnokin is rajthoz álljon. Simán iskolázta a mezőnyt! A WTCC-ben a helye.

Jó móka volt, rengeteg autóval, csajjal, és hangzavarral. Beszéljenek a képek és a videó:

a videó a hirdetés után indul

A brnoi pálya nem kedvez az elsőkerék-hajtású TDI SEAT-nak, de a csapattal elszántan dolgozott az eredményért. Most nem tudtak nyerni, de Yvan Müllernek hála még vezetik az összesített állást.

Csajok és versenyautók 118

Igényes versenyhez hűen nem volt hiány gyönyörű hoszteszekből sem.

Csajok és versenyautók 119

Michelisz Norbi az első helyről esett ki defekt miatt, de egy második helyet azért bezsebelt a hétvégén.
 

Csajok és versenyautók 120

Katt a képekre a galériához!