Elsők a magyarok
Így láttuk először
Van benne motor is

Van benne motor is

Van benne motor is


Ismét egy hazai bemutató. Ezúttal az Opel hozta el egyik legfontosabb modelljét Magyarországra, hogy itt mutassa meg a nemzetközi sajtónak, ahogy azt az Insignia EcoFlex bemutatóján ígérték. A magyar újságírók pedig elsőként láthatták élőben a legújabb Opel Astrát.

A mostani bemutatón egyelőre csak a formákról, a gyártás során beépített anyagokról, színekről tudhattunk meg többet. Maga az elődjénél 15 centivel hosszabb autó még nem igazi, csak a szemünknek szólt. De nézzük, mit láttunk, miután végre lerántották róla a leplet.

LED-ek a fényszóróban

LED-ek a fényszóróban

LED-ek a fényszóróban


A frontrész átlagosan divatos lámpákat kapott, a lassan már minden márka számára kötelező LED-es kerettel. Jó volna tudni, hogy az irányjelzőket miért penderítették ki a fényszóróházból, mert – magukat ködlámpának álcázva – alulra kerültek. Motorházteteje a gyalogosok biztonsága érdekében egy határozott keresztirányú vágással hamar elfogy, és az orr nagy részét az intelligensnek nevezett lökhárító teszi ki. Puhább, mint az acél és törésnél a javítása is olcsóbb.

Penge?

Oldalról az Insignián már megismert penge-, vagy éppen szárnyszerű – ki mit lát bele – minta itt is feltűnik. Az igazi optikai csalódás a hátsó ajtóknál kezdődik, ahol a tető látszólag elkezd süllyedni, de igazából ilyenről szó sincs. A tető odabent továbbra is elegendő fejteret hagy, de az ablakok íve elkezd lefelé tartani, amitől a forma sportosabbnak hat.

Videón ilyen az új Astra:

a videó a hirdetés után indul

Innen már csak egy lépés az autó legszebb része, a feneke. Dupla kipufogó és rafinált lámpatestek zárták a főként üvegszálas műanyagból készült kiállítási autót. Talán a hátsó ajtót nyitó fogantyú zavarja össze kicsit a képet, de majd megszokjuk.

Jó lesz bent is

Sportos hangulat

Sportos hangulat

Sportos hangulat


Pont fordítva, mint az Insigniánál – ahol az elegancia volt elsődleges – az Astra belsejét inkább sportosra álmodták, amit csupán egy cseppnyi eleganciával bolondítottak meg.

Emellett az Opelnél fontosnak tartják azt is, hogy jóféle anyagokhoz érjen az ember, miközben az autóban ül. A legfontosabbak természetesen az ülések – ezek szintén az Insignia szintjét hozzák – a kormány és a váltó hármasa, de a textilek, vagy éppen az utastérben elrejtett hangulatos fények is jót tesznek a kétféle extra színnel is rendelhető belső hangulatának.

Itt még nincs vége, a további részletek, a gyári galéria lapozás után kerülnek csak elő


Kezelőszerveiről, gombjairól egyelőre sokat nem tudunk mondani, legtöbbjüket hiába is tekergettük, a kiállított modellben most csak a forma volt lényeges. Szerencsére a beltér műanyagait, textiljeit már megfogdoshattuk.

Ön mit visz magával az autóba?

Nagy hangsúlyt fektettek az ülések kényelmére

Nagy hangsúlyt fektettek az ülések kényelmére

Nagy hangsúlyt fektettek az ülések kényelmére


A belső megálmodásakor a tervezőknek nem kellett verejtékezve azon törni a fejüket, hogy vajon minek alakítsanak ki helyet az utastérben. Helyette bölcsen megkérdeztek négyszáz vásárlót, ők miféle apróságokat visznek magukkal az autóba.

Így már csak a húszas toplistát kellett átnézni, és máris kiderült, hogy a másfél literes üdítős palack ugyanúgy szükséges a túléléshez, mint a telefon, vagy a napszemüveg, termosz. Így a rakodóhelyek számát alaposan megnövelték. Apró kesztyűtartót kapott a vezető a saját oldalára és az ülések alatt fiókok várják a legfontosabb holmikat, és az ajtózseb is öklendezés nélkül nyeli magába a másfél literes pillepalackot.
 
  Szenzáció: itthon az új Astra! 103

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Szép, egyszerű, átlátható

Szép, egyszerű, átlátható

Szép, egyszerű


Bár a motorokról egy szó sem hangzott el a bemutatón, nagy titkok már nincsenek. Várhatóan az 1,4 literes benzines szívómotorként 90 lóerős marad, de a szabványos átlagfogyasztása 5,2 liter köré csökkenhet a mostani 6,5-ről.

Kis motor, nagy teljesítmény

Turbófeltöltéssel az alap benzines 180 lóerős lehet, amihez jól passzol az Astrában először megjelenő összkerékhajtás.

Milyen az új Astra?
Nagyon állat!
0% ()
Gyenge!
0% ()
Majd meglátjuk a végleges verziót!
100% (1)

A dízelek között az 1,7 literes a legfontosabb, amely különböző teljesítmény-fokozatokban lesz választható. Várhatóan ebből születik a takarékos EcoFLEX-modell is.

Az első igazi Astrára a szeptemberi Frankfurti Autószalonig kell várni, míg úton leghamarabb októberben futhatunk vele össze. Aztán jövőre már a kereskedésekbe is befutnak az első I-Astrák. Kíváncsian várjuk, lesz-e belőle akkora durranás, mint az Insigniából. Mi arra fogadunk, hogy igen.