1993-as születésével az egyik legkorosabb koreai modellnek számít. Azóta egyszer esett át generációváltáson, viszont jóval többször kozmetikázták újra. Biztosan akad néhány vonal, amit sosem sikerül a megfelelő módon meghúzni, mivel nemcsak tavaly, hanem idén is változtattak néhány részleten.
Forradalminak mondható változásokra most sem került sor. A lámpák és a lökhárító környékén igazítottak egy kicsit a fazonon, és a felnik környékén is látható – számottevőnek semmi esetre sem nevezhető – változás. Bent kicsit átalakult a középkonzol és javítottak a felszereltségek felhozatalán.
A lényeg azért maradt. A Sportage továbbra is azoknak való, akik megfizethető, masszívabb autót keresnek, aminek a városi léten túl az sem okoz gondot, ha többedmagukkal földúton szeretnének kiugrani a telekre egy kiadós eső után.
Visszahívás |
A Sportage életében is található néhány sötét pillanat. A 2005-ös modellfrissítés után több mint 800 autót kellett visszahívni, mivel a kézifékkaron lévő racsni idő előtt kopásnak indult, de az idő tájt sem lehetett tömegesen elszabadult Sportagekről hallani. |
Dízel négy kerékkel
Az akció csak a 2,0 literes dízellel működtetett, négykerék-hajtású modellekre érvényes, de szerencsére mind a három felszereltségi szintre.
Az alap, LX-re keresztelt változat ára 5,5 millió alá került. Ebből kimaradt az automata légkondi, a fűthető szélvédő és az akkumulátorőr. Ha ezeket mégis szeretnénk, már feljebb kell lépnünk az EX szintre. 500 ezer forinttal többért ezeken felül még kapunk néhány dolgot: elektromos, fűthető külső tükröt, fűthető első üléseket, fémbetéteket a műszerfalra, színezett üvegeket.
Persze kapható bőrüléses kivitel is napfénytetővel. A legmagasabb, EX Premium szint 6,3 millióba kerül az ár lefaragása után.
Siker a tengerentúlon |
Az AutoPacific piackutató intézet 2009-es elégedettségi felmérésében első helyen végzett a Sportage a kompakt szabadidő-autók kategóriájában. Az értékelés szerint a Sportage kitűnő ár-érték arányt és minőséget kínál a vásárlóknak. Persze azt ne felejtsük el, hogy a felmérés Amerikában történt… |
Mások mennyik?
A Toyota RAV4 legolcsóbb dízele 7,7 millió felett van, ez még akkor is 2,2 milliós különbség, ha a motor két decivel nagyobb és tíz lóerővel erősebb. A Nissan X-Trail hasonló kiszerelésben még úgy is 9,5 millió körül mozog, hogy náluk is félmilliós nyári akció van.
Konkurenciát csak az azonos bölcsőben nevelkedett Hyundai Tucson jelenthet, de ez is csak akkor, ha eleve a legmagasabb felszereltségi szintre vágyunk. A Tucson csak egy, az EX Premium szinttel szinte megegyező, de a napfénytetőt nem tartalmazó felszereltséggel szerepel a kínálatban 6,6 milliós vételárral.