Négy széria után 3:1-re vezettek a kereklámpás Polók, az ötödik generációval az állás 3:2-re módosult.
A Golf VI-ra hasonlító, csíklámpás autó 5,4 centivel hosszabb, 3,2 centiméterrel szélesebb és kicsit alacsonyabb elődjénél.
A Genfi bemutatón már találkoztunk személyesen is Pinkkel, aki az új Polo hivatalos reklámarca. A Polo-dalt is ő nyomja természetesen:
Leadott jó pár kilót
Nagyszilárdságú acélfajtákkal sikerült megállítani a növekedéssel kéz a kézben járó dagadást. A 70 lóerős benzines például 25 kilóval könnyebb lett: az új padlólemezre épülő autó most 1018 kilogrammot nyom.
Csökkent a fogyasztása
A szabványos mérési ciklusban a fogyasztás sokat javult, de ez nem a negyedmázsás súlycsökkentésnek köszönhető, hanem a motorok átdolgozásának.
Az Audi kezdte |
Összesen 10,6 millió darab kelt el a Polóból 1975 óta. A sikerért a Volkswagen nagyon hálás lehet az Audinak. Azért nekik, mert az Audi 80-ból kikanyarított első Passatal együtt a wolfsburgi kisautót is az Audi tervezte. Olyannyira, hogy eredetileg Audi 50 néven jelent meg, ennek szakasztott mása az első Polo. 1982-ben a második szériából a ferdehátú mellett meredekebb, kombiszerű modell is kapható volt, de továbbra is csak két oldalajtóval. A nagy dobás a 113 lóerős, G-alakú spirálfeltöltővel erősített G40 volt. A másik véglet az 1,4 literes szívódízel. Derby, Classic és Polo Variant Egy erős modellfrissítés után 1994-ig kellett várni a harmadik sorozatra, amely a maga idejében kényelmével, biztonságával kiemelkedett a kisautók mezőnyéből. Ez volt eddig az egyetlen széria, amelyből kombi is kapható volt. Többet élt a lépcsőhátú, amely az első két eresztésben Derby, majd Polo Classic néven futott. A 2001 őszén bemutatott, négy körlámpás Polóból is készült lépcsőshátú, de nálunk nem forgalmazta az importőr, mert Bora-árban lett volna. Az ötödik Polóból valószínűleg sem szedán, sem kombi nem készül. |
Három-három benzines és dízelmotor van, illetve lesz a Polóban. A háromhengeres benzinesből a 60 lóerős arra jó, hogy lejjebb induljon az árlista.
A 70 lóerős ezerkettes is szükségmegoldás, várhatóan a 86 lóerős egy-négyes lesz a húzómodell.
Új dízelek
Dízelből az új, közös nyomócsöves befecskendezésűre átállított TDI. Az 1,6 literes dízel 75-90-105 lóerővel szerepel a kínálatban.
Minden dízelben nyilak figyelmeztetnek a korai felkapcsolásra a takarékosság érdekében.
Kérdés, miért csak az eleve keveset fogyasztó TDI-k segítenek a vezetőnek, a falánkabb benzinesek pedig nem. A 90 lóerős dízel a BlueMotion-csomaggal 3,6 literes szabványos fogyasztást ígér, 96 gramm/kilométeres szén-dioxid-emisszióval.
1.2 TSI: kicsi, turbós, benzines
A legizgalmasabb az új 1.2 TSI, egy apró, négyhengeres, benzines turbómotor, amely papíron csak 5,5 litert fogyaszt százon.
A bevezetéskor még nem kapható a negyedik benzines, amely alapáron hatfokozatú kézi, felárért hétfokozatú DSG-váltót kap. A DSG az egy-négyes benzineshez is megrendelhető.
Az agyonerősített kasztnival az öt csillagot simán hoznia kell a Polónak az Euro NCAP teszten. A fő konkurensek közül a Grande Punto, a Corsa, a Fiesta, a Yaris és a 207 is ötcsillagos, bár ezek a modellek még a kevésbé szigorú értékelésen mentek át. A VW rámegy az öt csillagra, mert a Polót a magyarországi importőr is alapáron menetstabilizáló elektronikával forgalmazza, ami döntő a maximális pontszám elérésében.
3,3 liter/100 km: ez még a jövő |
Mivel a Ford Fiesta EcoNetic és a SEAT Ibiza Ecomotive szintén 3,8 litert fogyaszt a szabványos ciklusban, a Volkswagen kifejlesztett egy még kedvezőbb fogyasztású motort, amellyel a Polo a legtakarékosabb sorozatgyártású kisautóvá válik. Az eddig még csak tanulmányautóként bemutatott Polo 1.2 TDI BlueMotion teljesítménye 75 lóerő lesz. Az új motor papíron 3,3 literrel beéri száz kilométeren a szabványos ciklusban. Ez az érték kilométerenként csupán 87 grammos szén-dioxid-kibocsátást jelent. Nemcsak hosszabb váltóáttétel, ültetés, néhány áramvonalasítási részletmegoldás és a csökkentett gördülési ellenállású gumi segít a fogyasztás csökkentésében. A motort a stop-start automatika leállítja a lámpánál, a Polo fékezéskor pedig áramot termel vissza az elektromos rendszerbe, ami csökkenti a generátor terhelését, így a fogyasztást. Az ötszemélyes öko autó érkezése 2010 első felében várható. |
2,8 millió Ft az alapár
Világszerte a Golf a legfontosabb Volkswagen, itthon viszont a Polo vezet több mint 52 ezres darabszámával. A legújabb Polo induló ára 2,8 millió Ft, ami a felszereltséghez viszonyítva jóval alacsonyabb az előd listaáránál. A többi modell esetében százalékosan kisebb az árcsökkenés, de például az 1.4 Comfortline, a legkelendőbb verzió is kevesebbe kerül elődjénél 5-6 százalékkal.
Alapfelszereltség:
Trendline: ESP, első és oldallégzsák fejlégzsákkal, szervokomány, ABS, elektromos ablakemelő elöl, központi zár
A Comfortline többletfelszereltsége a Trendline-on felül: manuális légkondicionáló, hátsó elektromos ablakemelő, elektromosan állítható és fűthető tükör, távirányítás a központi zárhoz
A Highline többletfelszereltsége a Comfortline-on felül: 15 colos könnyűfém felni, sportülés, légnyomás-ellenőrzés
Használt Polók: melyiket vegyük? |
A cikk írásakor az Autókeresőben 160 ezer és 3,3 millió forint közötti áron kínáltak használt VW Polókat. Kétszázezer Ft alatt a második generációba tartozó autókat találni, a legtöbbe a párszáz vagy párezer kilométert futott, néhény hónapos dízelek kerülnek az immár régi Polóból. Kényelme, márkaneve és jó értéktartása miatt a Polo keresett modell. Ár/érték arányban a 60 lóerős 1.4-es benzinest tartjuk a legjobb változatnak az 1994 és 2001 között gyártott, tágas és viszonylag biztonságos harmadik generációból. Cseppet sem lomha a maga nemében, a kis fordulatra hangolt motor – elfogadható fogyasztással – sokáig húzza az igát. Fél és egymillió Ft között bőséges a választék ebből a generációból. |
Műszaki adatok
1,2 MPI 44kW – 51kW | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat (cm3) | 1198 |
Hengerek/szelepek | 3/12 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 44[60]/5200 – 51[70]/5400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 108/3000 – 112/3000 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 16,1- 14,1 |
Végsebesség (km/h) | 157 – 165 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 7,3 – 7,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,5 – 4,5 |
Vegyes (l/100 km) | 5,5 – 5,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 128 , 128 |
1,4 MPI 63kW | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat (cm3) | 1390 |
Hengerek/szelepek | 3/12 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 63[85]/5000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 132/3800 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,1 |
Végsebesség (km/h) | 177 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,7 |
Vegyes (l/100 km) | 5,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 139 |
1,6 TDI 55 kW | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat (cm3) | 1598 |
Hengerek/szelepek | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 55[75]/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 195/1500 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 14 |
Végsebesség (km/h) | 170 |
Fogyasztás | |
Város (l/100 km) | 5,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 3,6 |
Vegyes (l/100 km) | 4,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 109 |