Járdára parkolni terepjáróval a legbiztonságosabb. Bár azok böszme nagyok, sokat fogyasztanak, randák… Szerencsére városi vagánykodáshoz elég egy kamu terepjáró is, kétkerék-hajtással, úgy nem fogyaszt sokat. Azok is nagyok – kicsit -, a forgalomban feltűnnek, a magasabb üléshelyzet miatt könnyebben átlátható belőlük a közlekedési káosz. Így nem annyira fárasztó az egész napos városi krúzolás, és persze bárhova parkolhatunk vele.

Na jó, ez nem igaz, mármint a bárhova parkolás. Az csak a presztízsmárkáknak van ingyen Magyarországon.

A cikk szerzőjének hüvelykujja évek óta odanőtt a magyar autópiac verőerére. Autóvásárlási tanácsadó rovatunk szakértője Kari, a TotalHitel munkatársa.

Morcos és olcsó
Morcos és olcsó

Morcos és olcsó

Morcos és olcsó


Ilyen telekjáróból elég széles a választék, de bárhonnan nézzük, az áruk cirka 5 milliótól indul. Na de! A Nissan Qashqai most speciális ajánlattal kapható egyes márkakereskedésekben. Az egy-hatos benzines alapmodell Visia névre hallgat – ötmilliós árából most kapcsiból elengednek egyet. És ez még nem minden, mert a tavasszal útjára engedett I-way nevű széria árát is lefaragták.

Ehhez az I-way felszereltséghez 18 collos kerekeket kapunk, ezüstszínű tetősíneket, és kilincseket, sötétített hátsó- és hátsó oldalsó üvegeket. Na és ami a lényeg: üvegtetőt. Belül pedig alumínium pedálok, piros varrású szövet-bőr kárpitozás. És persze amiről a nevét kapta a sorozat: a Nissan okos-ügyes integrált navigációs rendszere, a Nissan Connect.

Gyári navigáció potom pénzért

Gyári navigáció potom pénzért

Gyári navigáció potom pénzért


Ennek lényege, hogy a navigáció és az audio cucc egy készülékben integrálódik. Érintőképernyőről babrálható, az USB mellett Bluetooth kapcsolattal is csatlakoztathatunk hozzá külső eszközt. Persze MP3-at magától is le tud játszani, és Ipodot is tud kezelni. A térképeket SD kártyán keresztül tudjuk frissíteni, ez sem bonyolult feladat. Ja, és a képernyőn a tolatókamera képét is látjuk, mert hogy az is jár az I-Way-hez.

Ez a sorozat bármelyik motorral rendelhető, amelyik a Qashqai választékában szerepel. A legkisebb benzinessel valamivel hatmillió fölött van az ára. Vagyis volt. Mert most ez is ötmillió alá csúszott az akcióban. És akkor most jön a csavarás a sztoriban.

Ezek az akciós árak csak abban az esetben érvényesek, ha a vevő a kereskedő által ajánlott bankkal kötött hitelszerződéssel veszi meg az új autóját. Készpénzes fizetés esetén nagyjából félmillióval drágábbak az akciós modellek akciós árai.

Akcióóóó!

Akcióóóó!

Akcióóóó!


Olyan autót, aminek két ára van eddig csak néhány használtautó-nepper hirdetései között láttam. Úgy látszik a válság kiterjesztette ezt a kört, így ne csodálkozzunk ha legközelebb mosógépet is két áron kínálnak, vagy ha a hentesnél az akciós sonka többe kerül, ha kápéban kifizetjük, mintha az újságból kivágott kuponnal vásárolnánk meg.

Persze autós vonalon érthető az alacsonyabb ár, ha hitelre vesszük a kocsit. Ilyenkor a banki haszon intézménye (amit ugye szintén a vevő fizet, csak több év alatt) is segít csökkenteni a vételárat.

Akinél nem szempont, hogy ő helyezze el az első alfarhangot a vezetőülésben, jól teszi, ha megnézi a használt Qashqai hirdetéseket is. Mivel ez nem annyira régi modell, nagyjából két éves lesz a legöregebb, amit talál, és azok között is fellelhető néhány megkímélt példány.

Két gyerekülés? Nem gond. Tán még három se

Két gyerekülés? Nem gond. Tán még három se

Két gyerekülés? Nem gond. Tán három se


Alig húszezres futással található olyan kocsi, melynek árában további milliót spórolhat a leendő vevő. Használt Qashqai-ok 3,7 milliótól kaphatók. Mínusz az alku.

Szerintünk most ez a modell a Hét Vétele. Újonnan is, használtonnan is.