Nagytestvér a Grand Vitarának

Ma délután telefonhívás érkezett a Suzuki Plusztól: ha érdekel bennünket, nézzük meg náluk a Suzuki XL-7-et, amely nemrég futott be az országba. A típus Magyarországon vadonatúj, a tengerentúlon azonban már pár éve ismerik, 2007 januárjában a Detroiti Show-n mutatta be a gyár.

Felfelé bővült a kínálat egy 4x4-es autóval
3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió

3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió

3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió


A Grand Vitara nagytestvére Kanadában készül, az autó a Grand Vitara meghosszabbított padlólemezére épül. A rokonság ellenére a két autó egész más kategóriába tartozik, az XL-7 kifejezetten az észak-amerikai piac igényeit tartja szem előtt.

Hatalmas dzsip

Mi kell oda? Az autó legyen hatalmas, erős, összkerékhajtású és lehetőleg három üléssoros, hogy a főállású édesanyák a szomszédok childreneit is pickupolhassák az iskolánál.

Olyan nagy, akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren

Olyan nagy, akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren

Akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren


Mindebből egy óriási terepjáró körvonalazódik, mert a hét kényelmes helyet nem lehet egy Wagon R+ alapterületén összehozni.

Így aztán az XL-7 hossza 508 centi (a Swifté 376). Elöl és középen terpeszkedni nem feladat, de ami az igazán nagy szám, hogy leghátra is be tudtunk mászni Péczeli Zsolt értékesítési vezetővel. Szorongtunk ugyan, de ő 195 centisre nyúlt és én is későn hagytam abba a növést. Eső esett, amikor születtünk – hallottam az okot egyszer Erdélyben.

Egy 2002-es darab

Egy 2002-es darab


XL-7 volt már korábban is a Grand Vitarából. Képek a hat-hét évvel ezelőtti modellről a galériában

255 lóerő, de igénytelen anyagok
Amerikában elmegy a csúf műanyag. Azon az áron nem is csodáljuk

Amerikában elmegy a csúf műanyag. Azon az áron nem is csodáljuk

Amerikában elmegy a csúf műanyag


Különös, hogy a belső tér anyagminőségre semmivel nem különb egy Swiftnél, sőt. Rossz nézni a krómmal telefröcskölt műanyag kilincseket, a gazdagon mért olcsó műanyagot a műszerfalon. Ha hiszik, ha nem, ennél az összes esztergomi modell belső tere ízlésesebb.

A motor pont háromszor akkora, mint a legerősebb Splashben: 3,6 literes. A méretes V6 nemcsak halk és kifinomult járású, de jó erőben is van: 336 newtonméterhez elég kicsit alapjárat fölé emelni a fordulatot, kihúzatva pedig előtör belőle 255 lóerő.

Derék adózó

Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is

Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is

Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is


Kicsit fázunk a behemót fogyasztásától, reméljük, hogy a későbbi teszt során a fedélzeti számítógépen látott 16,8 liter alá tudunk menni.

Hivatalos forrásból egyelőre nincsenek információink az autóról, de utcán egyet sem láttunk belőle, még szürkeimportban beseftelt példányokat sem, pedig egy ekkora Suzuki biztosan feltűnt volna a forgalomban.

A statisztika segített most is, a JATO Dynamics regisztrációs adatai szerint összesen hármat helyeztek forgalomba az XL-7-ből, a márka új zászlóshajójából.

Féláron a tengerentúl

180 km/h a végsebessége, ennyit enged az elektronika

180 km/h a végsebessége, ennyit enged az elektronika

Hatmillió forintnyi adó van az árában


Áldjuk érte a tulajdonosokat, mert az XL-7 olyan adóbevételt generál, hogy ihaj. Metálfénnyel 13 534 250 forintos vételárában benne van 10 százalék vám, kétmilliónyi áfa és pontosan 3 207 000 forint regisztrációs adó.

A hazai forgalomba helyezéshez fehér tolatólámpát kellett felszerelni, a kipufogó magasságból világító lámpa nélkül az autó nem kaphatna rendszámot.

Hogy, hogy nem, az Egyesül Államokban az XL-7 feleannyiba kerül, mint itthon, pedig ott egy hangyányit nagyobb és stabilabb a jólét. Az elsőkerék-hajtású változat ára 25 745 dolcsi, tehát 4,7 millió forint egy V6-os, hétszemélyes erőgépért. Az itthon forgalmazott modellel összevethető, összkerekes, bőrüléses típusért listaáron akár 5,5 millió forintnyi dollárt is le kell szurkolni. Ehhez, azt hiszem, nincs mit hozzáfűzni.