Nagytestvér a Grand Vitarának
Ma délután telefonhívás érkezett a Suzuki Plusztól: ha érdekel bennünket, nézzük meg náluk a Suzuki XL-7-et, amely nemrég futott be az országba. A típus Magyarországon vadonatúj, a tengerentúlon azonban már pár éve ismerik, 2007 januárjában a Detroiti Show-n mutatta be a gyár.
Felfelé bővült a kínálat egy 4x4-es autóval
Felfelé bővült a kínálat egy 4x4-es autóval
Fotó megosztása:
Nagy motor, nagy dzsip
Nagy motor, nagy dzsip
Fotó megosztása:
3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió
3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió
Fotó megosztása:
Nem kapkodják el a magyarok
Nem kapkodják el a magyarok
Fotó megosztása:
180 km/h a végsebessége, ennyit enged az elektronika
180 km/h a végsebessége, ennyit enged az elektronika
Fotó megosztása:
Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is
Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is
Fotó megosztása:
Olyan nagy, akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren
Olyan nagy, akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren
Fotó megosztása:
Kinti árából itthon kijön egy 4x4-es SX4 1.6
Kinti árából itthon kijön egy 4x4-es SX4 1.6
Fotó megosztása:
13 434 500 forint a listaára
13 434 500 forint a listaára
Fotó megosztása:
Csurig van extrával, nálunk nincs belőle alapmodell
Csurig van extrával, nálunk nincs belőle alapmodell
Fotó megosztása:
Amerikában elmegy a csúf műanyag. Azon az áron nem is csodáljuk
Amerikában elmegy a csúf műanyag. Azon az áron nem is csodáljuk
Fotó megosztása:
Mérföld nagyban, km/óra kicsiben
Mérföld nagyban, km/óra kicsiben
Fotó megosztása:
Koreai Chevrolet-kben láttunk hasonló alkatrészeket, a Captivában és az Aveóban
Koreai Chevrolet-kben láttunk hasonló alkatrészeket, a Captivában és az Aveóban
Fotó megosztása:
Kényelmes bőrtrónus az elöl ülőknek
Kényelmes bőrtrónus az elöl ülőknek
Fotó megosztása:
Ötfokozatú az automata váltó
Ötfokozatú az automata váltó
Fotó megosztása:
Ízléstelen a kilincs, erre nem adnak a tengerentúlon
Ízléstelen a kilincs, erre nem adnak a tengerentúlon
Fotó megosztása:
Két felnőtt is elfér leghátul
Két felnőtt is elfér leghátul
Fotó megosztása:
Hátul is szabályozható a légkondi
Hátul is szabályozható a légkondi
Fotó megosztása:
DVD-képernyő hajlik ki a tetőből
DVD-képernyő hajlik ki a tetőből
Fotó megosztása:
Könnyű beszállni a 3. sorba
Könnyű beszállni a 3. sorba
Fotó megosztása:
A tetőn 2-2 levegőkilépő javítja a szellőzést hátul
A tetőn 2-2 levegőkilépő javítja a szellőzést hátul
Fotó megosztása:
2,7 köbméterre bővíthető a csomagtartó
2,7 köbméterre bővíthető a csomagtartó
Fotó megosztása:
Szokatlan a krómozott felni, amely alapáron jár
Szokatlan a krómozott felni, amely alapáron jár
Fotó megosztása:
A rendszámozáshoz kellett a fehér fényű, utólagos tolatólámpa. A gyári csak pirosan tudna világítani
A rendszámozáshoz kellett a fehér fényű, utólagos tolatólámpa. A gyári csak pirosan tudna világítani
Fotó megosztása:
2300-as fordulaton lead 336 newtonmétert a V6-os benzines
2300-as fordulaton lead 336 newtonmétert a V6-os benzines
Fotó megosztása:
Nem ma született a Grand Vitara XL-7. Ez a 2003-as
Nem ma született a Grand Vitara XL-7. Ez a 2003-as
Fotó megosztása:
Egy 2002-es darab
Egy 2002-es darab
Fotó megosztása:
Belül akár a megboldogult Liana
Belül akár a megboldogult Liana
Fotó megosztása:
Fogjuk fel első kísérletnek
Fogjuk fel első kísérletnek
Fotó megosztása:
Már az előd sem Európának szólt
Már az előd sem Európának szólt
Fotó megosztása:
3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió
3564 köbcenti: az XL-7 más dimenzió
A Grand Vitara nagytestvére Kanadában készül, az autó a Grand Vitara meghosszabbított padlólemezére épül. A rokonság ellenére a két autó egész más kategóriába tartozik, az XL-7 kifejezetten az észak-amerikai piac igényeit tartja szem előtt.
Hatalmas dzsip
Mi kell oda? Az autó legyen hatalmas, erős, összkerékhajtású és lehetőleg három üléssoros, hogy a főállású édesanyák a szomszédok childreneit is pickupolhassák az iskolánál.
Olyan nagy, akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren
Akár egy luxuslimuzin, túllóg öt méteren
Mindebből egy óriási terepjáró körvonalazódik, mert a hét kényelmes helyet nem lehet egy Wagon R+ alapterületén összehozni.
Így aztán az XL-7 hossza 508 centi (a Swifté 376). Elöl és középen terpeszkedni nem feladat, de ami az igazán nagy szám, hogy leghátra is be tudtunk mászni Péczeli Zsolt értékesítési vezetővel. Szorongtunk ugyan, de ő 195 centisre nyúlt és én is későn hagytam abba a növést. Eső esett, amikor születtünk – hallottam az okot egyszer Erdélyben.
Egy 2002-es darab
XL-7 volt már korábban is a Grand Vitarából. Képek a hat-hét évvel ezelőtti modellről a galériában255 lóerő, de igénytelen anyagok
Amerikában elmegy a csúf műanyag. Azon az áron nem is csodáljuk
Amerikában elmegy a csúf műanyag
Különös, hogy a belső tér anyagminőségre semmivel nem különb egy Swiftnél, sőt. Rossz nézni a krómmal telefröcskölt műanyag kilincseket, a gazdagon mért olcsó műanyagot a műszerfalon. Ha hiszik, ha nem, ennél az összes esztergomi modell belső tere ízlésesebb.
A motor pont háromszor akkora, mint a legerősebb Splashben: 3,6 literes. A méretes V6 nemcsak halk és kifinomult járású, de jó erőben is van: 336 newtonméterhez elég kicsit alapjárat fölé emelni a fordulatot, kihúzatva pedig előtör belőle 255 lóerő.
Derék adózó
Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is
Itthon az Ignis fér bele, kint az XL-7 is
Kicsit fázunk a behemót fogyasztásától, reméljük, hogy a későbbi teszt során a fedélzeti számítógépen látott 16,8 liter alá tudunk menni.
Hivatalos forrásból egyelőre nincsenek információink az autóról, de utcán egyet sem láttunk belőle, még szürkeimportban beseftelt példányokat sem, pedig egy ekkora Suzuki biztosan feltűnt volna a forgalomban.
A statisztika segített most is, a JATO Dynamics regisztrációs adatai szerint összesen hármat helyeztek forgalomba az XL-7-ből, a márka új zászlóshajójából.
Féláron a tengerentúl
180 km/h a végsebessége, ennyit enged az elektronika
Hatmillió forintnyi adó van az árában
Áldjuk érte a tulajdonosokat, mert az XL-7 olyan adóbevételt generál, hogy ihaj. Metálfénnyel 13 534 250 forintos vételárában benne van 10 százalék vám, kétmilliónyi áfa és pontosan 3 207 000 forint regisztrációs adó.
A hazai forgalomba helyezéshez fehér tolatólámpát kellett felszerelni, a kipufogó magasságból világító lámpa nélkül az autó nem kaphatna rendszámot.
Hogy, hogy nem, az Egyesül Államokban az XL-7 feleannyiba kerül, mint itthon, pedig ott egy hangyányit nagyobb és stabilabb a jólét. Az elsőkerék-hajtású változat ára 25 745 dolcsi, tehát 4,7 millió forint egy V6-os, hétszemélyes erőgépért. Az itthon forgalmazott modellel összevethető, összkerekes, bőrüléses típusért listaáron akár 5,5 millió forintnyi dollárt is le kell szurkolni. Ehhez, azt hiszem, nincs mit hozzáfűzni.