Astra I – Golf VI: máris egy összehasonlítás

Mi két hét múlva fogjuk kipróbálni az Astrát, amelynek forgalmazása januárban kezdődik hazánkban – az ötajtós modellel. A hazai piacon is fajsúlyos típusról a német Auto Bild weboldalán nemrég izgalmas cikk jelent meg, amely itt olvasható.

Örökrangadó a Golf és az Astra mérkőzése
1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg az Auto Bildnél

1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg az Auto Bildnél

1,4 literes turbómotorral mérkőztek meg  Auto Bildnél


Ebben a 122 lóerős Golf 1.4 TSI vív meg az Astra szintén 1,4 literes és turbós benzines, de 140 lóerős verziójával. Az európai értékesítési adatok alapján a kompakt kategória két meghatározó modellje a Golf és az Astra, ebben a sorrendben. Az egymáshoz időzített modellváltások miatt egy új Astra sosem támad régi Golfra és viszont, tehát két friss német autót mért össze a tekintélyes német lap. Micsoda meccs!

A külsőt döntetlenre adta a cikkíró, jöhet a térkínálat. A 193 centis szerző elöl egyformán jól ült mindkét autóban, hátul sem volt lényeges különbség, pedig az Astra jó húsz centivel hosszabb a Golfnál, mégsem tágasabb.

Idén 35 éves a Golf, 33 a GTI

Idén 35 éves a Golf, 33 a GTI


Gyári fotók a Golf VI-ról a galériában

Fej fej mellett

Elöl egyformán jó az üléshelyzet

Elöl egyformán jó az üléshelyzet

Elöl egyformán jó az üléshelyzet


2:2 után a motorok értékelése következett. Plusz 18 lóereje dacára az Astrát nem érezte dinamikusabbnak a tesztelő, mégis az Opel nyerte ezt a fejezetet, nem egészen fél literrel csekélyebb fogyasztása miatt.

Ezt követően újfent döntetlenre vizsgázott a két autó futóműve, mert a Golf kényelmesebb rossz úton, az Astra pedig kitűnő kormányzásával jeleskedik. 4:3 az Opelnek. És jött a költségek értékelése. Németországban, a mai német árak mellett itt sem tudtak egymás fölébe keveredni a vetélytársak. (Va negy olyan érzésünk, hogy ez itthon másképp lesz, hisz Magyarországon hagyományosan drágább márka a VW, mint az Opel.) A végeredmény 5:4 az Astrának.

Év Autója: duplázni nehéz
1985 Kadett E, 1987 Omega A, 2009 Insignia A

1985 Kadett E, 1987 Omega A, 2009 Insignia A

1985 Kadett, 1987 Omega, 2009 Insignia


Az Opel, mint többnyire az összes érintett márka, az Astrától is jó eredményt remél az Év Autója választáson. Információink szerint a zsűritagoknak már biztosítottak is tesztautót, hogy megismerjék a típust.

Ha az Astra I be is jut az utolsó körbe a díj elnyerésére esélyes hét autó közé, akkor sem lesz könnyű győznie. Az Insignia vitte ugyanis a 2009-es címet, és egymást követő évben nemigen bonthat pezsgőt azonos gyártó. Ez a díj elnyerésében kivételesen hatékony FIAT-nak sikerült csak, az első Puntóval és a Bravo/Brava párossal 15 éve.

A végeredménynek az Opelnél örültek

A végeredménynek az Opelnél örültek

A végeredménynek az Opelnél örültek


Az Auto Bild, vagy a legnagyobb kinti nyomtatott autós lap, az Auto motor und sport összehasonlító tesztjeiben mindig történelmi siker (vagy kudarc, attól függ, honnan nézzük), ha nem egy Volkswagen győz, ami persze nem független a VW-k színvonalától. A Volkswagen azzal vigasztalódhat, hogy egy szűk hónapja a konszernen belüli versenyt az Audival szemben megnyerte ugyanebben a lapban.

És egy érdekes Audi-Volkswagen csata

Akkor az A3 1.4 TSI az azonos motorú Golf, a Q5-ös a 2.0 TDI Tiguan ellenében maradt alul kicsivel. A többi párban a 200 lóerős benzines Scirocco legyőzte az Audi TT-t, a Passat 2.0 TDI a legtakarékosabb A4-est, a dízel Eos pedig az A3 Cabriót egyforma, 2.0 CR TDI motorral.

Új fejlesztés a 140 lóerős 1.4 turbó

Új fejlesztés a 140 lóerős 1.4 turbó


Gyári képek az Astráról a galériában
Csak az A5 Sportback nyert a Passat CC ellen

Csak az A5 Sportback nyert a Passat CC ellen

Csak az A5 Sportback nyert a Passat CC ellen


Az Audi az A5 Sportback 2.0 TFSI-vel vett revánsot a Passat CC 1.8 TSI-n, de a végeredmény így is 5:1.

Ne vegyük készpénznek

A magyar Golf-rajongók azért még ne szaladjanak Astrát, az Audi-fanok VW-t rendelni! A germán módra megcsinált összehasonlító tesztekben nemigen értékelik a magyarországi autóvásárlásokban oly fontos, nem egyszer döntő szempontokat, mint a gyártó arculata, a termék presztízse, és mindaz, amitől egy A3-as Audiért többet hajlandók fizetni a vásárlók, mint egy Golfért.Ott csak az adatok számítanak. Nálunk a szív is. Meg az imázs.