Megirigyelve a világ különleges taxijait, itthon is találkozhatunk már egy-egy izgalmas modellel. Egyesek zöld Passatokkal villantanak, mások elektronikus újságot vetnek be az utasok kényelmének érdekében. Emellett hallani a bulikra hangoló karaoke taxiról, illetve a legendás Londontaxiból is üzemel már egy példány.
Londontaxi – Fairway Driver
Utóbbi jármű élete annyira kalandos, hogy önmagában megérne egy egész estés mozifilmet. Röviden összefoglalva: kiment, megvette a legszimpibb Austin FX4, alias Fairwayt, hazagurult vele beszerezte a szükséges papírokat és felújította (ez önmagában 16 hónap volt) és azóta vígan hajtja.
Bulitaxi
Bulitaxi
Fotó megosztása:
Lánytaxi
Lánytaxi
Fotó megosztása:
Egyedi szórakoztató és informatikai rendszer
Egyedi szórakoztató és informatikai rendszer
Fotó megosztása:
A jövő New York-i taxija?
A jövő New York-i taxija?
Fotó megosztása:
Tolóajtó a praktikum jegyében
Tolóajtó a praktikum jegyében
Fotó megosztása:
Luxustaxik moszkvában
Luxustaxik moszkvában
Fotó megosztása:
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Fotó megosztása:
Elektromos újság teszüzemben
Elektromos újság teszüzemben
Fotó megosztása:
Ferrari taxi - ha kamu is volt, akkor is izgalmas
Ferrari taxi - ha kamu is volt, akkor is izgalmas
Fotó megosztása:
Nem nyit a Londontaxi ajtaja menet közben
Nem nyit a Londontaxi ajtaja menet közben
Fotó megosztása:
A hamisítatlan jegyek , modern köntösben
A hamisítatlan jegyek , modern köntösben
Fotó megosztása:
8 millió körül lesz a magyar ára
8 millió körül lesz a magyar ára
Fotó megosztása:
Megbámulják az izgalmas külsejű autót
Megbámulják az izgalmas külsejű autót
Fotó megosztása:
Automatát próbáltunk
Automatát próbáltunk
Fotó megosztása:
Fapadosnak tűnik, de minden van benne
Fapadosnak tűnik, de minden van benne
Fotó megosztása:
Hátul öt személy fér el a TX4-ben
Hátul öt személy fér el a TX4-ben
Fotó megosztása:
Kütyük
Kütyük
Fotó megosztása:
Pótszékek
Pótszékek
Fotó megosztása:
A sofőr látómezejéből
A sofőr látómezejéből
Fotó megosztása:
Látszatra 10 éves kellékek
Látszatra 10 éves kellékek
Fotó megosztása:
Egy igazi angol sofőr nem szál ki az ajtónyitogatásért
Egy igazi angol sofőr nem szál ki az ajtónyitogatásért
Fotó megosztása:
2007 óta futnak a TX4-ek, 2010-ben talán nálunk is bemutatkoznak
2007 óta futnak a TX4-ek, 2010-ben talán nálunk is bemutatkoznak
Fotó megosztása:
Pestre jöhet az új modell, ha lesz aki megfizeti
Pestre jöhet az új modell, ha lesz aki megfizeti
Fotó megosztása:
Itthon nagyon népszerűek lennének
Itthon nagyon népszerűek lennének
Fotó megosztása:
Tágas, kényelmes, izgalmas, elegáns
Tágas, kényelmes, izgalmas, elegáns
Fotó megosztása:
Egyelőre a német taxiknak járó színben pompázik
Egyelőre a német taxiknak járó színben pompázik
Fotó megosztása:
Kicsit lomha és sokat zabál
Kicsit lomha és sokat zabál
Fotó megosztása:
Erősített oldalfalú kerekek járnak hozzá
Erősített oldalfalú kerekek járnak hozzá
Fotó megosztása:
10 liter alatt nem áll meg a 2,5-es dízel
10 liter alatt nem áll meg a 2,5-es dízel
Fotó megosztása:
Könnyen csatolható hozzá rámpa is
Könnyen csatolható hozzá rámpa is
Fotó megosztása:
Kifordítható székek
Kifordítható székek
Fotó megosztása:
felcsatolódott a rámpa
felcsatolódott a rámpa
Fotó megosztása:
A régi szebb, az új modernebb
A régi szebb, az új modernebb
Fotó megosztása:
Vele már találkozhatunk a hazai utakon is
Vele már találkozhatunk a hazai utakon is
Fotó megosztása:
Különleges mindkettő
Különleges mindkettő
Fotó megosztása:
16 hónap masszív szívás eredménye
16 hónap masszív szívás eredménye
Fotó megosztása:
Hátul tökéletes kényelemben lehetünk
Hátul tökéletes kényelemben lehetünk
Fotó megosztása:
Vele már találkozhatunk a hazai utakon is
A felújítás nem volt éppen gyerekjáték az ajtók alja teljesen szét volt rohadva, a díszléc takarásában a küszöb még ezeknél is rosszabb állapotban volt. A sárvédők itt-ott igen hiányosak voltak, az angol mesterek néhol 3-4 kiló gittet sem sajnáltak ennek elfedésére. A tető a szabadjelző alatt kissé oszlásnak indult, és végül magát a jelzőt is ki kellett cserélni egy újra.
Belül sem volt rózsás a helyzet. Az egérrágta műszerfalat is ki kellett venni, de a középkonzol állapota sem volt makulátlan. Az már csak hab volt a tortán, hogy a taxióra befogadására a tetőkonzolt is ki kellett szélesíteni.
A jobbkormányos taxi tulajdonosa mást nem szívesen enged a volán mögé, élete munkája nyugszik a járgányban. Viszont a féltve őrzött különleges autó új kihívást is hozott számára. Az Angliában 2007 óta futó TX4 modellek (a Fairway utóda) európai képviselői ugyanis rajta keresztül szeretnének betörni a magyar piacra balkormányos autójukkal.
TX4 – Londontaxit a magyaroknak is
Bulitaxi
Bulitaxi
Fotó megosztása:
Lánytaxi
Lánytaxi
Fotó megosztása:
Egyedi szórakoztató és informatikai rendszer
Egyedi szórakoztató és informatikai rendszer
Fotó megosztása:
A jövő New York-i taxija?
A jövő New York-i taxija?
Fotó megosztása:
Tolóajtó a praktikum jegyében
Tolóajtó a praktikum jegyében
Fotó megosztása:
Luxustaxik moszkvában
Luxustaxik moszkvában
Fotó megosztása:
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Fotó megosztása:
Elektromos újság teszüzemben
Elektromos újság teszüzemben
Fotó megosztása:
Ferrari taxi - ha kamu is volt, akkor is izgalmas
Ferrari taxi - ha kamu is volt, akkor is izgalmas
Fotó megosztása:
Nem nyit a Londontaxi ajtaja menet közben
Nem nyit a Londontaxi ajtaja menet közben
Fotó megosztása:
A hamisítatlan jegyek , modern köntösben
A hamisítatlan jegyek , modern köntösben
Fotó megosztása:
8 millió körül lesz a magyar ára
8 millió körül lesz a magyar ára
Fotó megosztása:
Megbámulják az izgalmas külsejű autót
Megbámulják az izgalmas külsejű autót
Fotó megosztása:
Automatát próbáltunk
Automatát próbáltunk
Fotó megosztása:
Fapadosnak tűnik, de minden van benne
Fapadosnak tűnik, de minden van benne
Fotó megosztása:
Hátul öt személy fér el a TX4-ben
Hátul öt személy fér el a TX4-ben
Fotó megosztása:
Kütyük
Kütyük
Fotó megosztása:
Pótszékek
Pótszékek
Fotó megosztása:
A sofőr látómezejéből
A sofőr látómezejéből
Fotó megosztása:
Látszatra 10 éves kellékek
Látszatra 10 éves kellékek
Fotó megosztása:
Egy igazi angol sofőr nem szál ki az ajtónyitogatásért
Egy igazi angol sofőr nem szál ki az ajtónyitogatásért
Fotó megosztása:
2007 óta futnak a TX4-ek, 2010-ben talán nálunk is bemutatkoznak
2007 óta futnak a TX4-ek, 2010-ben talán nálunk is bemutatkoznak
Fotó megosztása:
Pestre jöhet az új modell, ha lesz aki megfizeti
Pestre jöhet az új modell, ha lesz aki megfizeti
Fotó megosztása:
Itthon nagyon népszerűek lennének
Itthon nagyon népszerűek lennének
Fotó megosztása:
Tágas, kényelmes, izgalmas, elegáns
Tágas, kényelmes, izgalmas, elegáns
Fotó megosztása:
Egyelőre a német taxiknak járó színben pompázik
Egyelőre a német taxiknak járó színben pompázik
Fotó megosztása:
Kicsit lomha és sokat zabál
Kicsit lomha és sokat zabál
Fotó megosztása:
Erősített oldalfalú kerekek járnak hozzá
Erősített oldalfalú kerekek járnak hozzá
Fotó megosztása:
10 liter alatt nem áll meg a 2,5-es dízel
10 liter alatt nem áll meg a 2,5-es dízel
Fotó megosztása:
Könnyen csatolható hozzá rámpa is
Könnyen csatolható hozzá rámpa is
Fotó megosztása:
Kifordítható székek
Kifordítható székek
Fotó megosztása:
felcsatolódott a rámpa
felcsatolódott a rámpa
Fotó megosztása:
A régi szebb, az új modernebb
A régi szebb, az új modernebb
Fotó megosztása:
Vele már találkozhatunk a hazai utakon is
Vele már találkozhatunk a hazai utakon is
Fotó megosztása:
Különleges mindkettő
Különleges mindkettő
Fotó megosztása:
16 hónap masszív szívás eredménye
16 hónap masszív szívás eredménye
Fotó megosztása:
Hátul tökéletes kényelemben lehetünk
Hátul tökéletes kényelemben lehetünk
Fotó megosztása:
8 millió körül lesz a magyar ára
8 millió körül lesz az ára itthon
A TX4-est is az LTI (London Taxi International) gyártotta, 2,5 literes dízelmotor zörög benne, és a kényelmi szempontoknak még jobban megfelel, mint a legendás előd. Volt szerencsém megismerkedni egy, a német piacra tervezett, jellegzetes bézs színű példánnyal, sőt, ezt egy rövid tesztút erejéig vezettem is.
Csörög, zörög, alig megy, de iszonyat jól fordul és tele van okos, taxispecifikus extrával. Az utasok csak az autó hátsó részén ülhetnek, az anyósülés pozíció ugyanis a csomagoké. Kiemelt extra a kényelmes angol sofőrök számára beépített madzag, amivel beránthatják az ajtót. Egy igazi angol sofőr nem száll ki az utas kedvéért, egy igazi angol utas pedig nem csukja be az ajtót, ha nem volt megelégedve a kiszolgálással.
Annak ellenére, hogy csak hátul van hely az utasoknak, nem lesz kevesebb a szállítható személyek létszáma, a menetiránnyal szemben ugyanis két lehajtható ülés is van. Ezek az ülések kifordíthatóak a könnyebb bejutás érdekében.
Hátul tökéletes kényelemben lehetünk
18 perces ízelítő a TX4-es tudásából
a videó a hirdetés után indul
A TX4-es modelleket itthon nagyjából 30 000 euróért (8,2 millió forint) szeretnék árulni.
TX4 2.5 D |
Motoradatok |
Lökettérfogat |
2499 |
Hengerek/szelepek |
4/160 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
75/100/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
240/800 |
Méretek |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4580/2036/1834 |
Beltér magassága (mm) |
140 |
Fogyasztás |
Város (l/100 km) |
11,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
7,4 |
Vegyes (l/100 km) |
8,8 |
CO2-kibocsátás (g/km) |
233 |
Különleges taxik a világban |
A moszkvai luxustaxik
Luxustaxik moszkvában
Egyre többet hallani különleges taxikról a világ nagyvárosaiból. Moszkvában például nemcsak Lada vagy Volga taxival juthatunk el úti célunkhoz, a gazdagok utazhatnak luxusautóval is.
Egy taxitársaság luxusautókkal fuvarozza vastag pénztárcájú utasait. A flottában a Porsche Cayenne jelenti az olcsó kategóriát a maga 20 milliós árával, míg ha valaki ennél is impozánsabban akar érkezni, választhatja a hatvanmilliós Maybach 62-t is.
Csak nőknek
Lánytaxi
Dubaiban biztonsági okai voltak a különleges taxik csatasorba állításának. A rózsaszín tetővel megjelölt járgányokat női sofőrök irányítják, és csak nőket, illetve gyerekeket fuvaroznak.
A Dubai szállítási vállalat, az RTA azért vetette be az új típusú autókat, mert komoly igény jelentkezett a női sofőrökre, miután a hölgyek – főleg este – nem akartak férfi vezetővel utazni. Pedig az arab férfiak állítólag nagyon tudnak szeretni, legalábbis több hazai playmate erre esküszik.
Bulitaxi
Bulitaxi
A Colorado állambeli Aspenben inthető le az Ultimate taxi. Igen nehéz lestoppolni Jon Barnes különös taxiját, mivel a buliszoba kinézetű taxira nagyon sokan utaznak.
Amikor Barnes átalakította taxiját, felszerelte többek közt különböző lézerfényekkel, stroboszkóppal, gömbtükörrel, füstgéppel és gyilkos hangerejű, 900 wattos hifivel. A zenei élvezetet tovább gyarapítva beépített taxijába egy Yamaha szintetizátort és egy dobgépet. Ezenfelül digitális fényképezőgépet, digitális kamerát, laptopot és színes nyomtatót is rendszeresített autójában.
Nem hiába költött taxija csinosítására az aspeni férfi, szép számmal akadnak jelentkezők a különleges utazásra. Emellett olyan hírességek is megfordultak már Barnes taxijában, mint Kevin Costner, Michael Douglas és Clint Eastwood.
|