Tágas, termetes családi négyajtóssal lepi meg a Renault azokat a piacokat, ahol a hagyományos, négy ajtó, csomagtartó felépítésű járművet tartják leginkább autónak.

Keleten kezd az új Renault
530 literes a csomagtartó

530 literes a csomagtartó

530 literes a csomagtartó


Az igazi, nemzetközi munka eredményeképpen, huszonnyolc hónap alatt kifejlesztett Fluence a Mégane III alvázára épül, hátsó futóműve a Nissan Sentraból származik, klímaberendezése pedig ugyanaz, mint amelyik a Lagunában is megtalálható. Motorválasztéka szintén a Renault-Nissan szövetség gyümölcsei közül kerül ki.

Keleten kel

A Renault az új modellt kifejezetten azokra a piacra szánja, ahol a négyajtósok a legkedveltebbek. A Fluence bursai gyárának is helyet adó Törökország mellett leginkább a kelet- és közép-európai piacokra szánják az autót. Ennek megfelelően a török, orosz és román kereskedésekben már novembertől kapható az autó, míg a többi országba csak jövő év elején kezdődik a forgalmazásuk.

Mozgóképen a Renault Fluence, eredeti török feliratokkal megbolondítva:

a videó a hirdetés után indul
Német szabotőrakció
Klasszikus autóforma

Klasszikus autóforma

Klasszikus autóforma


A november eleji nemzetközi bemutatóra sajnos a légitársaság hibájából nem tudtunk kijutni. A Lufthansa Budapest-München közötti járata annyit késett, hogy mire itthonról elindulhattunk volna, már akkor lekéstük a csatlakozást.

Igaz, az is röhejes, hogy Törökországba Münchenen keresztül kellett volna eljutni, ahelyett, hogy közvetlenül Magyarországról repültünk volna keletre. Így kénytelenek leszünk megvárni a hazai bemutatót, addig nézegessék a gyári képeket, videót. Ezúttal nekünk is ezzel kell beérni.

Variációk

Műanyagjainak hét százaléka újrahasznosított

Műanyagjainak hét százaléka újrahasznosított

Műanyagjainak hét százaléka újrahasznosított


Összesen négyféle variációban választható majd az 1,5 literes dCi dízelmotor, 85 és 105, részecskeszűrővel pedig 90, és 110 lóerővel. Utóbbiak már az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát is teljesítik. Egyelőre öt és hatfokozatú váltókkal érkeznek majd a dízel Fluence-ek, de 2011-re duplakuplungos, hatfokozatú automatikus váltót is ígér a gyár.

Benzinmotorból kétféle lesz, piactól függően 1,6 és 2 literes, 110 és 140 lóerős teljesítménnyel. A kisebbhez ötfokozatú manuális, vagy négyfokozatú automatikus váltó társítható, míg az erősebb benzineshez hatfokozatú kézi, illetve fokozatmentes CVT váltó rendelhető.

Motorválaszték Confort Exception
Benzines: 1,6 16V 110 LE 5 fok. váltóval X     X        
Dízel: 1,5 dCi 85 LE 5 fok. váltóval X     –        
Dízel 1,5 dCi 105 LE 6 fok. váltóval –      X       

Januártól nálunk is

Hozzánk jövő januárban érkezik

Hozzánk jövő januárban érkezik

Hozzánk jövő januárban érkezik


Az új Renault Fluence hazai forgalmazása jövő év januárjában kezdődik. Árakat is majd csak akkor tudunk mondani. Kétféle, Confort és Exception felszereltséggel lehet majd megvásárolni az autókat, egy benzines és kétféle dízelmotorral.

Már az alap, Confort felszereltségi szint is számos extrát rejt magában, így az ABS, ESP, klíma, ködlámpa, tempomat, kormányról vezérelhető cd-s autórádió, fedélzeti számítógép és az elektromos tükrök, ablakok is alapáron járnak az autóhoz.