Tömérdek autós találkozón voltam már, de minden esetben az derült ki, hogy a márkabuzikon kívül szinte senkit sem érdekel az esemény, a családtagok és a gyerekek végigszenvedik a napot.
Az Autoexpo M1 rendezvényközpontba szervezett I. Transporter Találkozó viszont felépítésében, megjelenésében is rendkívül profira sikeredett. A találkozóktól szokatlan módon az épületeken belül zajlottak a programok, miközben kívül sorakoztak a résztvevő autók. Szombat délig már közel 300 Transporter érkezett.

A hippiktől napjainkig 1
Syncro, az egyik legkívánatosabb T3

Syncro, az egyik legkívánatosabb T3

Syncro az egyik legkívánatosabb T3


Az épületben kabát nélkül fizikai valójában ismerkedhettük a Transporterek evolúciójával, egy elkerített részen tablókat állítottak a legenda születésének és életének fontosabb állomásiról. Akadt néhány átalakított, vagy valamilyen szempontból különleges példány is.

Külön blokkokat kaptak Transporter-klubok, baráti társaságok, Transporter tulajdonosokat is tömörítő más klubok, illetve néhány forgalmazótól kiegészítőket, alkatrészeket is lehetett vásárolni. A játékmodellek sem maradtak el, az olcsótól a gyerektől szigorúan elzárt példányokig. Én sem úsztam meg két horror drága 1:87-es parányi Bogárral, még két T1-est is kellett venni az olcsóbból.

T1 ugrálóvár

T1 ugrálóvár

T1 ugrálóvár


Az emelet felét egy játszóház töltötte ki, így a szépre fogékony szülők itt lepattinthatják a gyereket, amíg  ők csurgatják nyáluk egy-egy szebb autó előtt. A legmegdöbbentőbb számomra a Transporter alakú ugrálóvár volt, ami már a téboly csúcsa. A galériára költözött a Magyar Autóklub borulás-szimulátora és egy kerékpáros tanpálya is.

Odakint, az épület mellett az autókat nézve, csak a szépre emlékeztem, és szinte már-már megkívántam egy platós hatszemélyest. Természetesen ismerőssel is találkoztam, mert ugye nincs ember, akinek ne lenne Transporter tulajdonos ismerőse. Ismerősöm éppen egy T3-ból épített utánfutó engedélyezésének történetét mesélte a hálás hallgatóságnak.

Bent már elkezdődött az Alma együttes koncertje, akik a fiatalabbakat célozták meg az átkötő szünetekben némi Volkswagenes utalással. Estére ki más, mint a Ladánybene 27 érkezik a békével. A színpad mellett volt a hivatalos forgalmazó területe, és egy forgózsámolyon pergett a T5 új modellje, ami számomra az itteni felhozatal mellett nem rúgott labdába.

6 személy + plató, kéne is

6 személy + plató, kéne is

6 személy + plató, kéne is


Dicséret illeti a szervezőket, a Volkswagen T3 Klubot, a Volkswagen  T4 Clubot, a VW T4-T5 CLUB HUNGARY-t, Magyarországi Bogarasok Klubját, a bogarhatu.hu-t és vwbus.hu-t.  A parkolás nehézségétől eltekintve azt hiszem, az utóbbi idők legjobb autós találkozóján voltam. Aki egy kicsit vonzódik ehhez a műfajhoz, ne hagyja ki, vasárnap még nyitva, esetleg .