Dieter Bohlen farvízén
Úgy fest, a Suzuki marketingesei jó lovakra tettek Németországban. Egyrészt jelen vannak a Csillag születik című tehetségkutató valami eredetijében a német RTL-en.
Ez az a műsor, amelyben az egyik zsűritag Dieter Bohlen, a Modern Talking szőke bájgúnárja, aki a pikírt zsűritag szerepében domborít, ami nélkül nehezen élne meg a tehetségkutató.
De a Suzukinak van egy másik húzása is az ifjabb korosztály megnyerése érdekében.
Autós támogatóként ismét beszálltak a ProSieben kereskedelmi adón futó „Germany’s next Topmodel” című műsorba.
Manökenek és az Alto
A 2010-es az ötödik eresztés a szériából, a Suzuki másodszor szponzorálja a modellválogatást.
A 2009-es sorozatban az Altót promotálta a német importőr, amely városi kisautóként jól passzol a tévéműsor fiatal célközönségéhez. (Az Alto és testvérmodellje, a Nissan Pixo itthon nem kapható, mert az Indiában gyártott miniket nem lehetne a Splashnél illetve a Swiftnél alacsonyabb áron kínálni, így viszont aligha volnának piacképesek.)
Swiftek, ingyen!
A tehetséges manökeneket kereső műsorban elsősorban az Alto jut megjelenéshez, de a sportváltozat révén a Swiftre is vetül rivaldafény. A műsorhoz kapcsolódó promóció keretében a Suzuki nyolc Swiftet sorsol ki a tévénézők között.
Ne háromajtós, tekerős ablakú GC-kre gondoljanak! A szerencsések a csúcsmodellt vihetik haza, a 125 lóerős Swift Sportot, amelyet Jeremy Clarkson, a BBC TopGear című műsorának emblematikus figurája jobbnak tartott a MINI-nél.
A legutóbbi modellválogatás győztese, egy bizonyos Sara Nuru nevű karcsúság szintén egy Swift Sporttal gazdagodott, aminél persze többet ér a műsor által biztosított országos ismertség.
Németország: nagy pénz, nagy foci
A reklámozóknak fontos 14-49 éves korosztályban 22-24 százalékos nézettséget értek el az összezárt manökenek a német tévénézők körében. A hetente sugárzott adásokban szerepelni kiváló ugródeszka a modellkarrierhez, de legalábbis az átmeneti kiemelt celebstátuszhoz.
A tét nagy, nem csoda, hogy 67 540 (!) lány árasztotta el jelentkezésével a szervezőket. (Hazánkban a Viasat3 indított hasonló témájú műsort Vámosi Viktóriával Topmodell címen, még 2006-ban, aminek csúfos bukás lett a vége.
Látszik, hogy a 81,9 milliós Németország autópiaca megéri a Suzukinak a befektetést. Odakint idén a roncsprémiummal megtámogatva 3,8 millió új személyautó talált gazdára, míg itthon a teljes értékesítés 60 ezer db körülire zuhant.